اخبار داغ

کارشناس مذهبی:

بانوان طلایه‌داران جهاد فرهنگی در کشور هستند/ جهاد تبیین از ویژگی‌های مهم حضرت فاطمه(س) است

بانوان طلایه‌داران جهاد فرهنگی در کشور هستند/ جهاد تبیین از ویژگی‌های مهم حضرت فاطمه(س) است
حجت‌الاسلام محمد شکوهی گفت: به دلیل مهم و حساس بودن حوزه فرهنگ، مشارکت بانوان در این حوزه به شدت اهمیت دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کارشناس مذهبی در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: دانستن اینکه فاطمه(س) بهترین و کامل‌ترین الگوی زنان مسلمان است، کافی نیست؛ زیرا بسیاری از زوایای وجودی و رفتاری این بزرگ، برای زنان ما ناشناخته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
حجت الاسلام محمد شکوهی ادامه داد: برخی با شنیدن نام حضرت فاطمه(س) یاد پهلوی شکسته او، دردها و غم های دلش برای ما تداعی می شود.
,
 
,
وی افزود: این هرگز نمی تواند روح زن اندیشمند و آگاه ایرانی را که تشنه دریافت حقیقت است، سیراب کند.
,
 
,
این کارشناس با بیان اینکه حضرت فاطمه زهرا(س) الگوی همیشه جاوید زنان جهان است، تصریح کرد: ایمان، تقوا و اخلاق، مدیریت عرشی خانواده، نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب، ولایتمداری و جهاد فرهنگی(جهاد تبیین) از ویژگی‌های آن حضرت است.
,
 
,
حجت الاسلام شکوهی گفت: به دلیل مهم و حساس بودن حوزه فرهنگ، مشارکت بانوان در این حوزه به شدت اهمیت دارد.
,
 
,
وی ادامه داد: غفلت از حضور به موقع و پررنگ زنان در این عرصه ضربات جبران ناپذیری را به بار می آورد.
,
 
,
این کارشناس تاکید کرد: امروز دشمن در عرصه جنگ فرهنگی با تمام توان ورود کرده و ضرورت دارد که همه برای مقابله با این مهم برخیزند که نقش بانوان در این نبرد مهم تر از دیگران است.
,
 
,
حجت الاسلام شکوهی افزود: تاکید اسلام بر فعالیت های فرهنگی تا حدی است که حتی به زنان، جهت آموزش عقیدتی، اجازۀ شوهر را تکلیف نمی کند.
,
 
,
وی گفت: زنان باید مانند حضرت فاطمه زهرا(س) در زمان هایی که جامعه به حضور آنها نیاز دارد وارد عرصه شوند که یکی از آنها حوزه فرهنگ است.
,
 
,
این کارشناس ادامه داد: مهمترین نقش های بانوان در عرصه جهاد فرهنگی، در بُعد خانواده، نقش مادری و همسری آنان است، زیرا امروز دشمن درصدد از بین بردن بنیان خانواده است.
,
 
,
حجت الاسلام شکوهی بیان کرد: بانوان در تربیت نسل ولایی و زنده نگه داشتن محبت اهل بیت(ع) نقشی اساسی داشته اند و هرگز نباید با هیچ نقش دیگر مقایشه و یا از آن غفلت شود.
,
 
,
وی در خاتمه خاطرنشان کرد: زنان ما در برخی از صحنه ها حتی از مردان نیز پیشی گرفته اند و این موضوع، ظرفیت این قشر عظیم از جمعیت کشور را نشان می دهد.
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه