اخبار داغ

به بهانه روز زن و مادر؛

شهادت مادر باردار دو روز قبل از پیروزی انقلاب اسلامی توسط ساواک

شهادت مادر باردار دو روز قبل از پیروزی انقلاب اسلامی توسط ساواک
«بانوی صداقت» زنی مومن و مسلمان و علاقمند به نهضت انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره) بود اما قبل از آنکه شاهد پیروزی انقلاب باشد در ۲۰ بهمن سال ۱۳۵۷در منزل شخصی خود ناجوانمردانه به شهادت رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از گلستان ما؛ «بانوی صداقت» زنی مومن و مسلمان و علاقمند به نهضت انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره) بود اما قبل از آنکه شاهد پیروزی انقلاب باشد در 20 بهمن سال 1357در منزل شخصی خود ناجوانمردانه به شهادت رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلستان ما,

شهیده "طیبه صداقت" در سال ۱۳۲۵ در روستای شیره‌جین از توابع سراب دیده به جهان گشود که پس از ازدواج در پی تلاش همسرش برای یافتن کاری مناسب به گنبدکاووس مهاجرت و ۱۷ سال در این شهر زندگی کرد.

,

او زنی مومن و مسلمان و علاقمند به نهضت انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره) بود و دو روز قبل از پیروزی انقلاب با هجوم ساواک به خانه‌اش و درحالی که باردار بود به شهادت رسید.

,

"عوض شفاهی"همسر این شهیده نیز ۱۵ فروردین ۵۸ و در جریان حوادث اوایل پیروزی انقلاب که توسط ضد انقلاب در گنبدکاووس به راه افتاده بود به شهادت رسید. 

,

از این شهیدان گرانقدر ۴ دختر و ۱ پسر به یادگار مانده است.

,

کتاب شعر «بانوی صداقت» اثرجانباز سید علی کریمیان که بر اساس زندگینامه شهیده "طیبه صداقت" نخستین شهیده زن انقلاب اسلامی شهرستان گنبد کاووس سروده  و تصویرگری شده است و در این سرزمین تداوم یافت و در این اثر به زیبایی ماجرای شهادت این بانوی شهیده به تصویر کشیده شده است.

,

همچنین کتاب «به خدا می سپارم» نیز زندگینامه این بانوی شهید را ترسیم کرده است که سال گذشته از این کتاب در ایام دهه فجر با حضور مسئولان رونمایی شد.

,

همزمان با سومین روز از دهه فجر سال گذشته همچنین یکی از خیابان‌های شهر گنبدکاووس به نام طیبّه صداقت نخستین شهیده زن انقلاب اسلامی این شهرستان نامگذاری شد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه