اخبار داغ

از کرملین تا کرمان؛ رئیسی خستگی نمی‌شناسد

از کرملین تا کرمان؛ رئیسی خستگی نمی‌شناسد
سفر رئیس جمهور کشورمان پس از بازگشت از روسیه به استان کرمان به منظور پیگیری اوضاع و مشکلات سیل‌زدگان موید این نکته بود که رئیسی خستگی نمی‌شناسد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از شبکه خبری تهران نیوز: در روزهای اخیر و پس از حاشیه‌سازی‌های بی‌فایده آقایان به اصلاح دلسوز، رئیسی به روسیه رفت تا در سفری تعیین‌کننده اهداف دولت خود در تقویت روابط بین دو کشور قدرتمند و اثرگذار در منطقه را دنبال کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز, شبکه خبری تهران نیوز,
او که از ابتدای روی کار آمدنش بی‌اعتنا به همه لفاظی‌ها و نقادی‌ها و حاشیه‌سازی‌های حاشیه‌یازان تنها اهداف خود در بهبود اوضاع در کشور را دنبال می‌کند، بی‌آنکه وقت ارزشمندش را صرف پاسخ گفتن به حواشی پیش از سفرش کند، به مسکو رفت تا به گفته خودش روابط ایران و روسیه را در سطوحی بسیار بالاتر و بیشتر از آن چیزی که هست دنبال کند.
,
 
,
سفری که بر خلاف نظر کوته‌فکران روشنفکرنمای داخلی، موجب نگرانی آمریکایی‌ها شد چرا که آن‌‎ها بسیار خوب می‌دانند اتحاد و هم‌افزایی بیشتر ایران، چین و روسیه به عنوان سه اهرم قدرت در خاورمیانه چه اندازه می‌تواند برایشان گران تمام شود.
,
 
,
برش اول: سفر به روسیه با چند هدف اصلی
, برش اول: سفر به روسیه با چند هدف اصلی, برش اول: سفر به روسیه با چند هدف اصلی,
 
,
رئیسی رفت تا در سفری پُربار هشت هدف مهم را دنبال کند که در صدر آن‌ها توازن‌بخشی به روابط خارجی ایران و جلب اعتماد در همکاری‌ها با شرق است.
,
 
,
در حقیقت رئیس جمهور کشورمان به روسیه رفت تا با اجرای یکی از سیاست‌های اصلی دولت خود در همسایه‌محوری و منطقه‌محوری، بی‌آنکه همه تخم مرغ‌هایش را در سبد توافق با گروه ۱+۴ بچیند، به فکر روابط با کشورهای هم‌پیمان همسایه باشد.
,
 
,
یکی از سیاست‌های استراتژیک دولت رئیسی در عمر کاری چهار ساله‌اش بر خلاف آنچه در دولت‌های یازدهم و دوازدهم ندیدیم، بهبود و ارتقاء روابط با خاورمیانه و نه گره زدن همه مسائل به برجام است.
,
 
,
در دولت پیشین آن چیزی که در عمل در حوزه سیاست خارجی اتفاق افتاد، گره زدن همه موضوعات با ربط و بی ربط به برجام بود، به این ترتیب با هر لبخند آن طرف معامله دلشان شاد می‌شد و بعد هر پشت چشم نازک کردن آن‌ها رویاهایشان به سراب می‌پیوست.
,
 
,
رئیسی اما اعتقادی به این موضوع ندارد، او برنامه‌ها و اهداف کاری‌اش در حوزه سیاست خارجی را در همه ابعاد متصور شده به پیش می‌برد و تحقق یک حوزه را چشم به راه دیگری نمی‌داند، بنابراین می‌کوشد با تعمیق روابط سیاسی‌اش با همسایگان، کشورهای آفریقایی و آمریکای لاتین مراودات سیاسی دولت را به سمت توازن بیشتر هدایت کند.
,
 
,
به همین ترتیب علاوه بر امضاء سند تفاهم بین چین و ایران، اینک کشورمان به دنبال پیاده‌سازی این هدف در ارتباط با روسیه بوده که در صورت توافق، بایستی در خانه ملت به تصویب برسد.
,
 
,
از سویی رئیسی در این سفر با نگاه به عمق‌بخشی به روابط سیاسی، در بطن آن ‌کوشید به این واسطه مراودات اقتصادی بین دو کشور را بیشتر کند تا عایدی‌ها و منافع حاصل از آن شامل حال ایرانی‌ها و روس‌ها شود.
,
 
,
در حقیقت رئیس جمهوری اسلامی ایران به دنبال آن است تا از این رهگذر با نگاهی به چشم‌انداز افزایش مبادلات تجاری ایران و روسیه تا مرز ۱۰میلیارد دلار در سال، در سند راهبردی همکاری‌های دو کشور با نگاه دقیق‌تر و موشکافانه‌تری به دنبال اجرایی شدن مفاد اقتصادی آن باشد.
,
 
,
اهداف اقتصادی که در بطن آن موضوعاتی مانند قوی‌تر شدن روابط تجاری بین دو کشور به ویژه صادرات محصولات کشاورزی ایران به روسیه نهفته و قرار است دولت آن‌ها را با قوت و قدرت بیشتری دنبال کند.
,
 
,
از سویی او با اشراف بر اینکه در آینده‌ای نه چندان دور شرق خاورمیانه به جایگاه قدرت اول اقتصادی جهان تکیه می‌زند، به دنبال گسترش روابطش در حوزه سیاست خارجی با این کشورها است.
,
 
,
برش دوم: از کرملین، بلافاصله به کرمان
, برش دوم: از کرملین، بلافاصله به کرمان, برش دوم: از کرملین، بلافاصله به کرمان,
 
,
رئیسی بلافاصله پس از بازگشت از سفر از کرملین به فاصله چند ساعت به کرمان رفت، تا این بار در حوزه داخلی به یکی از موضوعات روز کشور پرداخته و در جریان ماجرا قرار گیرد.
,
 
,
او به اصطلاح خودمانی بی‌آنکه نفسی تازه کند پس از ورود به کشور، تهران را به مقصد کرمان ترک کرد تا خود از نزدیک در جریان اوضاع و احوال سیل‌زدگان کرمانی قرار گرفته و پس از بازدید میدانی از منطقه، دستوراتی را برای حل مشکلات مردم سیل‌زده صادر کند.
,
 
,
تصویر رئیسی در میان مردم سیل‌زده کرمان ناخواسته تصویر دیگری از حضور رئیس جمهور وقت در میان زلزله‌زدگان غرب کشور را در اذهان تازه کرد، او بر خلاف همتای پیشین خود نه از درون خودروی محافظت شده که از نزدیک و در ارتباط رودررو با مردم به اوضاع و احوال رسیدگی کرد.
,
 
,
برش سوم: برداشت‌های‌ کاربران
, برش سوم: برداشت‌های‌ کاربران, برش سوم: برداشت‌های‌ کاربران,
 
,
حضور رئیس جمهور کشورمان در کرمان آن هم بلافاصله پس از بازگشت به از سفر روسیه واکنش کاربران مجازی را به دنبال داشت.
,
 
,
بسیاری‌ها او را خستگی‌ناپذیز خوانده و با مقایسه رئیسی با حسن روحانی رئیس جمهور پیشین کشورمان، از رئیسی به عنوان الگوی مدیریت جهادی یاد کرده‌اند.
,
 
,
برخی از کاربران فضای مجازی در حالی از سفر تازه رئیس جمهور آن هم تنها چند ساعت پس از بازگشت از سفر منطقه‌ای او متعجب شده‌اند که در یادآوری یادمان آوردند رئیس جمهور پیشین پس از هر سفر استانی چند روزی را جایی نمی‌رفت، تا خستگی از تنش درآید.
,
 
,
آری؛ فارغ از اینکه رئیسی دولت را در چه شرایطی و با چه اوضاع اسفناکی تحویل گرفته و مشغول سامان دادن به اوضاع و رتق و فتق امور است، شیوه مدیریتی و کاری او در اداره امور در نوع خود الگویی برای مدیریت و اداره کشور است.
,
 
,
امید که آقایان تئوریسین همیشه خسته و نالان که توان آن را ندارند از جایشان بلند شده و تکانی بخورند و به اساتید به نامی تنها در حوزه سخن‌رانی و ارائه تئوری تبدیل شده‌اند، از رویارویی در سنگری در تقابل با ملت و دولت دست برداشته و به جای اینکه هر روزه طرحی نو درافکنند، نقشی بیافرینند.
,
 
,
انتهای پیام/*
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه