اخبار داغ

معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج مطرح کرد؛

زنگ خطر بیخ گوش کهگیلویه‌وبویراحمدی‌ها/ آیا محدودیت‌های کرونایی باز خواهد گشت؟

زنگ خطر بیخ گوش کهگیلویه‌وبویراحمدی‌ها/ آیا محدودیت‌های کرونایی باز خواهد گشت؟
بانشی گفت: نادیده گرفتن پروتکل های بهداشتی و همچنین عدم تهویه مناسب و عدم تزریق واکسن سبب جایگزینی اٌمیکرون با دیگر سویه های کرونا خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بانشی در گفت‌وگو با صبح زاگرس در خصوص آخرین وضعیت ویروس جهش یافته کرونا تحت عنوان اٌمیکرون در کهگیلویه و بویراحمد  گفت: در شرایط فعلی جهان در سویه جدید آٌمیکرون قرار گرفته است و کشورهای اطراف ایران مانند امارات، کویت گرفتار پیک ششم کرونا شده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه کشورما در هفته اخیر وارد پیک ششم کرونا شده است، گفت: تا امروز کهگیلویه و بویراحمد شاهد ورود به پیک ششم کرونا نبوده است اما این سویه جدید در استان وارد شده در این راستا رعایت پروتکل ها و همچنین واکسیناسیون در تاخیر پیک ششم کرونا اثرگذار بوده است.

,

وی با بیان اینکه تلاش این است با پوشش واکسیناسیون از پیک ششم با ملایمت  عبور شود، ادامه داد: تعطیلات ایام عید و همچنین ورود پیک ششم کرونا سبب کنترل دشوار تر آن خواهد شد.

,

بانشی با بیان اینکه در واکسیناسیون جز استان های اول کشور بودیم، گفت: حدود 7 الی 8 درصد هیچ واکسنی تزریق نکرده اند، حدود 14 درصد دٌز اول واکسن را تزریق نکرده اند و تنها 20 درصد دٌز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

,

این مسئول به نگرانی ها در خصوص عدم رعایت پروتکل های بهداشتی، نادیده گرفتن تهویه مناسب و گسترش بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: به صورت هفتگی مواردی در خصوص تست اٌمیکرون گرفته می شود که تا اکنون 7 مورد شناسایی شده است اما ممکن است ده ها برابر در استان شناسایی نشده باشد، این بیماری سرایت پذیری بالایی دارد و یک نفر می تواند در عرض یک هفته کل استان را درگیر کند.

,

معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه عادی انگاری سبب می شود سویه اٌمیکرون جایگزین سویه های دیگر کرونا شود، گفت: ستاد ملی تصمیم گیرنده برگشت محدودیت های کرونایی خواهد بود اما تا امروز محدودیتی اعمال نشده است و اگر شرایط سخت شود ممکن است چنین تصمیمی لحاظ شود.

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه