اخبار داغ

جانسون در آستانه هفته‌ای سرنوشت‌ساز/ آیا افشاگری‌ها تیر خلاص را به نخست‌ وزیر انگلیس خواهد زد؟

جانسون در آستانه هفته‌ای سرنوشت‌ساز/ آیا افشاگری‌ها تیر خلاص را به نخست‌ وزیر انگلیس خواهد زد؟
هفته آینده و در پی انتشار گزارش تحقیقات درباره افشاگری‌ها علیه نخست‌وزیر انگلیس، محافظه‌کاران انگلیسی دراین‌باره تصمیم می‌گیرند که آیا جانسون را ساقط کنند و یا اجازه تداوم حیات سیاسی را به او بدهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ زنجیره افشاگری‌های اخیر علیه "بوریس جانسون"، نخست وزیر انگلیس از برگزاری مهمانی‌های ضد قواعد کرونایی در دفتر نخست‌وزیری گرفته تا رسوایی‌های مالی و اخاذی از نمایندگان پارلمان به‌شدت وی را تحت فشار قرار داده و از محبوبیت جانسون و حزبش کاسته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
اخیراً درخواست‌های زیادی برای کناره‌گیری جانسون از طرف اپوزیسیون و حزبش علیه وی شکل گرفته است.
,
 
,
قرار است گزارش تحقیقات داخلی موسوم به "پارتی گیت" در اواخر این هفته و یا اوایل هفته آینده منتشر شود. در این گزارش قرار است به برخی سؤالات پاسخ داده شود، از جمله این‌که؛ چند بار در مقر نخست‌وزیری انگلیس در دوران قرنطینه مهمانی برگزار شده است؟ چه‌کسانی در این مهمانی‌ها شرکت داشتند؟ چه‌کسانی همه‌چیز را درباره نقض قواعد کرونایی در این مهمانی‌ها می‌دانستند؟ عموم مردم به‌خصوص به این مسئله علاقه‌مندند که بدانند شخص جانسون تا چه‌اندازه در برگزاری این پارتی‌های ضد قواعد کرونایی نقش داشته است، نتیجه این گزارش به‌شدت بر آینده سیاسی جانسون تأثیرگذار است.
,
 
,
رسانه‌های انگلیسی در گزارش‌هایی از تصمیمات تعداد زیادی از هم‌حزبی‌های نخست وزیر برای دادن رأی عدم اعتماد به جانسون و ساقط کردن وی از حکومت پیامد افشاگری‌های مداوم علیه او خبر دادند.
,
 
,
با این‌همه جانسون تلاش می‌کند با راهکارهای مختلف قدرت را برای خود حفظ کند. به‌نوشته رسانه‌های غربی، جانسون برای خنثی کردن خشم بریتانیایی‌ها تلاش می‌کند سرها را از سمت این رسوایی‌ها به‌سوی دیگری بچرخاند و اذهان را تحریف کند.
,
 
,
در این شرایط روزنامه "وینر سایتونگ" در گزارشی نوشت: مبارزه "بوریس جانسون" برای ماندن در مقام نخست‌وزیری در انگلیس در ۱۲ روز اخیر به مسابقه با یک ترن هوایی نفس‌گیر می‌ماند.
,
 
,
مسیر حرکت مسابقه فراز و فرودهای زیادی داشت و در حالی که بعد از افشاگری‌های برگزاری مهمانی‌های ضد قواعد کرونایی در مقر نخست‌وزیری این ترن به‌شدت در سراشیبی قرار گرفته بود و نخست وزیر مجبور به عذرخواهی از مردم و شخص ملکه شد.
,
 
,
در این دوران "دیوید دیویس" از نمایندگان بلندپایه حزب محافظه‌کار و رفیق جانسون هم از او خواست کناره‌گیری کند.
,
 
,
اخیراً اوضاع کمی ملایم‌تر شده است و اکثر اعضای حزب محافظه‌کار به این نتیجه رسیده‌اند که قبل از ساقط کردن نخست وزیر بهتر است منتظر نتیجه تحقیقات موسوم به "پارتی گیت" که توسط "سو گری" کارمند ارشد دولتی انجام می‌شود بمانند، این گزارش قرار است هفته آینده ارائه شود، بعد از آن محافظه‌کاران باید تصمیم بگیرند که آیا می خواهند جانسون را در این سمت نگه دارند یا آن را برکنار کنند.
,
 
,
اگر حداقل ۵۴ نماینده از ۳۵۹ نماینده محافظه‌کار خواستار رأی اعتماد به نخست وزیر شوند این اقدام باید فوراً انجام شود، در چنین رأی اعتمادی جانسون برای ماندن در سمت خود حداقل به نیمی از کل آرای محافظه‌کاران یعنی ۱۸۰ رأی نیاز دارد.
,
 
,
به‌نوشته روزنامه "وینر سایتونگ" تابه‌حال هیچ‌کس نمی‌تواند قطعاً بگوید که چه خواهد شد. مناقشات تلخ و سخت قدرتی همچنان ادامه دارد. گروه‌های مختلف در فراکسیون‌ها خود را درگیر این مناقشات کرده‌اند و برخی آشکارا اظهار نظر می‌کنند و برخی دیگر روند توطئه‌های خاموش را در پیش گرفته‌اند.
,
 
,
انتهای پیام
,
 
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه