اخبار داغ

"بوستان المپیک"با حضور دکتر صالحی امیری افتتاح شد

"بوستان المپیک"با حضور دکتر صالحی امیری افتتاح شد
بوستان المپیک با همکاری کمیسیون ورزش و محیط زیست کمیته ملی المپیک و اداره کل حفاظت از محیط زیست تهران، امروز (شنبه ۲ بهمن ماه) با حضور رئیس کمیته ملی المپیک در پارک پردیسان تهران افتتاح شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ در مراسم امروز دکتر رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک، دکتر نصرالله سجادی مشاورعالی رئیس، دکتر کیکاوس سعیدی دبیرکل، دکتر باقرزاده نایب رئیس کمیته ملی المپیک، پیمان فخری سرپرست کاروان اعزامی کشورمان به بازی‌های آسیایی هانگژو و رئیس مرکز نظارت بر تیم‌های کمیته، دکتر مهرافزا منوچهری رئیس کمیسیون محیط زیست و ورزش، دکتر نورالله مرادی معاون آموزش و پژوهش سازمان محیط زیست، دکتر سعید محمودی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران، برخی از نواب رئیس فدراسیون ها، ذبیح الله پورشیب، محمد بیداریان، علی پاکدامن، شاهین موسوی، سجاد گنج زاده ، اعضای کمیسیون محیط زیست و ورزش و جمع دیگری از قهرمانان، المپین‌ها و پیشکسوتان ورزش کشورمان و اداره محیط زیست تهران حضور داشتند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
دکتر صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک ضمن خیرمقدم به حضار اظهار کرد:گرچه جمعیت محدودی اینجا حضور دارند، اما نماینده ورزش ایران زمین هستند، امروز شاهد حضور چهره‌های بسیار با ارزش و با فضیلتی خصوصا پیشکسوتان در این برنامه صمیمی هستیم که با حضورشان منت گذاشتند.
,
 
,
وی افزود: وقتی از المپیک حرف می زنیم همه فکر می‌کنند که المپیک یعنی ورزش قهرمانی، یعنی سکو و سکه در صورتی که المپیک یعنی فرهنگ، زیست و ورزش و ورزش یعنی پهلوانی، انسانیت، اخلاق، معرفت، فضیلت و آن منش مرام و معرفتی که امروز جمعی از پیشکسوتان بزرگ در اینجا حضور دارند.
,
 
,
وی ادامه داد: فلسفه کاری که امروز انجام می‌شود به همت محیط زیست باید صمیمانه از این عزیزان در کل کشور و تهران قدردانی کنیم، این یک حرکت نمادین است و در ۳۰ استان دنبال خواهد شد.
,
 
,
دکتر صالحی امیری تاکید کرد: از سال ۲۰۰۰ توسعه محیط زیست در کلیه برنامه‌های کمیته بین المللی المپیک قرار گرفت، کمیته‌های ملی المپیک در ۲۰۶ کشور عضو موظف هستند برنامه‌هایی برای توسعه محیط زیست میان جامعه ورزش با همکاری دولت‌ها و سازمان محیط زیست و خصوصا نهاد‌های مردمی تعریف کنند.
,
 
,
وی ادامه داد: اخیرا طبق الزام جدید کمیته بین المللی المپیک هر کشوری که متقاضی برگزاری رویداد است همراه با برنامه توسعه ورزش قهرمانی اش باید برنامه توسعه محیط زیست هم داشته باشد؛ در واقع یکی از معیار‌های ارزیابی کمیته بین المللی المپیک از کشور‌ها و از کمیته‌های ملی المپیک میزان توجه آنان به حوزه محیط زیست است و تداوم این کار در کشور‌ها جنبش محیط زیست از طریق ورزش را بدنبال خواهد داشت.
,
 
,
رئیس کمیته ملی المپیک افزود: در جلسه قبلی که با سازمان محیط زیست داشتیم به جمع بندی و توافق رسیدیم که قهرمانان و پیشکوستان بعنوان نماد‌های چهره‌های مردمی که ملت به آنان علاقمند هستند در محله، شهر واستان خودشان مسئولیتی درحوزه محیط زیست قبول کنند.
,
 
,
دکتر صالحی امیری ادامه داد: ما متعهد شدیم برای توسعه محیط زیست در حوزه ورزش قهرمانی و پیشکسوتان منابع بودجه‌ای مشخصی را هزینه کنیم، اقدام امروز یک اقدام نمادین است و ما متعهد هستیم این کار را در ۳۱ استان، ۴۵۰ شهرستان و ۱۳۰۰ شهر را راه اندازی کنیم.
,
 
,
رئیس کمیته ملی المپیک در ادامه گفت: ما در مجموع ۱۸ کمیسیون در کمیته با حضور ۲۵۰ نفر نخبه ورزشی و دانشگاهی داریم که بازو‌های مشورتی ما هستند و یکی از کمیسیون‌های فعال ما محیط زیست و ورزش است با مدیریت خانم دکتر منوچهری که انصافا این بانوی با فضیلت قدم‌های موثری در توسعه محیط زیست برداشتند که شایسته است قدردان ایشان و سایر همکارانشان در این کمیسیون باشیم.
,
 
,
دکتر صالحی امیری در مراسم درختکاری و افتتاح بوستان المپیک
,
 
,
در ادامه مراسم دکتر منوچهری رئیس کمیسیون محیط زیست و ورزش کمیته ملی المپیک ضمن خیرمقدم به حضار گفت: امروز شاهد افتتاح بوستان المپیک توسط قهرمانان ورزش کشورمان هستیم و ان شاءالله این روند تا روز درختکاری ۱۵ اسفند ادامه دارد و سراسر این مکان درخت کاشته می‌شود.
,
 
,
وی افزود:این اقدام در راستای دستور کار‌های اعلامی از سوی IOC و با مشارکت اداره کل حفاظت محیط زیست تهران است.
,
رئیس کمیسیون محیط زیست و ورزش در ادامه به مباحثی درخصوص اهمیت کم آبی، گرم شدن زمین، تغییرات آب و هوایی و سایر مسائل زیست محیطی پرداخت.
,
 
,
در ادامه مراسم امروز  "بوستان المپیک" با قرائت میثاقنامه‌ای توسط علی پاکدامن و با حضور مسئولان و ورزشکاران افتتاح شد.
,
 پایان بخش مراسم امروز نیز کاشت ۴۰ نهال توسط مسئولان حاضر و ورزشکاران در محوطه بوستان المپیک بود.
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه