اخبار داغ

به مناسبت سالروز تولد امام خمینی (ره)؛

عکس/خانه پدری امام خمینی(ره) در خمین

عکس/خانه پدری امام خمینی(ره) در خمین
حضرت آیت الله العظمی سیدروح الله موسوی خمینی در اول مهر سال ۱۲۸۱ شمسی برابر با بیستم جمادی الثانی ۱۳۲۰ قمری، همزمان با زادروز حضرت زهرا (س) در شهرستان خمین به دنیا آمدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ حضرت آیت الله العظمی سیدروح الله موسوی خمینی در اول مهر سال ۱۲۸۱ شمسی برابر با بیستم جمادی الثانی ۱۳۲۰ قمری، همزمان با زادروز حضرت زهرا (س) در شهرستان خمین به دنیا آمدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

, ,

در دوران طفولیت، پدرشان که از عالمان آن دیار بود به شهادت رسید و سید روح الله از آن پس تحت سرپرستی مادر و عمه خود قرار گرفت.

,

حضرت امام(ره) در سن ۱۹ سالگی این خانه را در خمین برای ادامه تحصیل ترک کردند و به اراک و سپس به قم عزیمت نمودند، لیکن همچنان به این خانه‌ی پدری رفت و آمد می کردند.

, .,

, ,

ایشان پس از پشت سر گذاشتن دروس مقدماتی و سطح، در محضر آیت الله شیخ عبدالکریم حائری یزدی به فراگیری دروس خارج همت گماشتند و مورد توجه خاص استاد واقع شدند.

,

ایشان همزمان با تأسیس حوزه علمیه قم، به آن شهر عزیمت نموده و با استفاده از محضر پرفیض حضرات آیات شیخ علی اکبر یزدی و محمدعلی شاه آبادی، در علم هیئت، عرفان، حکمت و فلسفه، به درجه والایی دست یافتند.

, .,

خانه پدری امام خمینی (ره) در خمین یکی از بناهای زیبا و مثال زدنی دوره قاجاریه در بافت تاریخی خمین به‌شمار می‌رود. این خانه زیبا و بزرگ نمونه‌ای از معماری خانه‌های ایران است.

, .,

این بنای تاریخی حدود ۲۵۰۰ متر مربع مساحت دارد و شامل ۵بخش؛ حیاط اندرونی، حیاط بیرونی، حیاط دارای شبستان، حیاط موروثی امام (ره) و واحدهای ارتباطی و خدمات است.

,

این اثر در تاریخ ۱۱ تیر ۱۳۷۵ با شماره ثبت ۱۷۴۶ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

,

 

,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه