اخبار داغ

مدیرکل دفتر بانوان و خانواده استانداری مازندران خبر داد؛

تدوین سند ارتقای وضعیت زنان در مازندران/ پست‌های مدیریتی برای بانوان افزایش یافت

تدوین سند ارتقای وضعیت زنان در مازندران/ پست‌های مدیریتی برای بانوان افزایش یافت
سمیه قاسمی‌طوسی‌ از تدوین سند ارتقای وضعیت زنان در مازندران خبر داد و گفت: استاندار نگاه خوبی به حوزه زنان و خانواده دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، سمیه قاسمی‌طوسی‌ صبح امروز در مراسم بزرگداشت مقام زن در آمل اظهار کرد: برنامه‌های که ما در حوزه زنان و خانواده برای پیگیری و حمایت افرادی که جزو نهادهای حمایتی محسوب می شوند، براساس سند ارتقای وضعیت زنان برای استان تعریف شده و تدوین شده و برای اولین بار ایجاد دفاتر زنان یک برنامه مدون و راهبردی در این زمینه وجود دارد.

وی با بیان اینکه شاخص های سند ارتقای وضعیت زنان، عنوان کرد: شاخص‌هایی که در سند مشخص شده و محورهای معین شده که یک بخش از کارها در حوزه نهادهای حمایتی حذف و در راستای شاخص‌هایی که معین شده و مجموعه های حمایتی در ۷ محور ذینفعانشان را مورد حمایت قرار می دهند.

مدیرکل دفتر بانوان و خانواده استانداری مازندران ادامه داد: این ذینفعان که یا از کارآفرینان مورد حمایت از گذشته بودند یا از زنان خود سرپرست یا زنان توانمند در حوزه سرپرست خانوار هستند و عمدتا اگر در حوزه اشتغال باشد براین اساس تسهیلاتی به آنها اختصاص پیدا می کند و معمولاً جایگاه دفاتر زنان و خانواده با توجه به ستادی بودند از دستگاه‌هایی که هم ساختار مشخص دارند هم تسهیلات مشخص دولت به آنها اختصاص داده شده که برای ذینفعان اختصاص دهند.

این مسئول برنامه اداره کل بانوان را بیشتر در حوزه مطالبه‌گری خواند و اظهار کرد: ما به عنوان دفاتر زنان در راستای حمایت از این بانوان تسهیلاتی را که لازم است مطالبه‌گری می کنیم؛ هرچند از طرف ما تسهیلاتی داده می شود ولی به صورت مشخص کمیته امداد و بهزیستی بر اساس جداولی که دارند مقدار مشخص شده تسهیلاتی ارائه می کنند.

قاسمی طوسی با اشاره به تسهیلات به زنان سرپرست خانوار و زنان کارافرین، عنوان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی و محدودیت‌هایی که وجود دارد عموماً اعتباراتی اختصاص داده می شود؛ بسته معیشتی، انشعاب آب و برق و کمک جهیزیه برای نوعروسان و بیشتر در این قالب کالا کمک می‌کنیم.

وی گریزی به مشکلات بانوان در استان زد و بیان کرد: در طرح و بیان مشکلات خیلی موفق عمل کردیم ولی در بحث اینکه حل مسئله باید برنامه محور باشیم و برنامه داشته باشیم، قدم هایی خوبی در حال انجام است.

مدیرکل دفتر بانوان و خانواده استانداری مازندران به افزایش پست های مدیریتی برای بانوان تاکید کرد و افزود: استاندار نگاه خوبی به حوزه زنان و خانواده دارد و توجهی که به حوزه زنان داشته خیلی حائز اهمیت و جالب بوده و بخش عظیمی از بانوان ما به عنوان کارمند هستند که در این زمینه هم باید مورد توجه و ارتقای مدیریتی داشته باشند.

وی تصریح کرد: مسائل و مشکلات امروز هر استان باید به ظرفیت خودش سنجیده شود، از سال ۹۴ هم در حوزه میانی و هم در حوزه پایه ارتقاء مدیریتی خوبی داشتیم و این یک گام به جلو است و این مطالبه به حق بانوان محسوب می شود.
 
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه