اخبار داغ

کارشناس مسائل مذهبی:

مشاوره‌های غربی نمی‌تواند راه‌گشایی زندگی باشد

مشاوره‌های غربی نمی‌تواند راه‌گشایی زندگی باشد
حجت‌الاسلام مهدی بارانی با اشاره به اینکه حضرت زهرا(س) ناموس خداوند است، گفت: در روز محشر بعد از خلقت نوری و جسمانی حضرت در قیامت و در صحرای محشر ندای خواهد آمد که همه سر ها را پایین بیندازید که ناموس خدا وارد می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام مهدی بارانی کارشناس مسائل مذهبی در گفتگو با خبرنگار مرآت، در خصوص شخصیت و زندگی پر رمز و راز حضرت زهرا (س) گفت: دنیا ظرفیت وجود حضرت زهرا (س) را نداشته و این بانوی گرانقدر  18 سال بیشتر عمر نکردند و بخشی از شخصیت این بانوی بزرگ درروز قیامت دیده خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

بارانی با بیان اینکه شخصیت بزرگ حضرت زهرا (س) در بین مردم کاملا ناشناس است، عنوان کرد: گمنامی این بانو به اندازه ای  است که قبر او نیز از دیده ها پنهان است و حتی مردم به درستی نمی توانند شخصیت او را بشناسند و با توجه به اینکه برای مثال خداوند در شب قدر اسراری قرار داه است که مردم آن را درک نمی کنند حضرت زهرا هم، همچین شخصیتی دارد که مردم از درک آن عاجز هستند.

,

کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به اینکه بهترین نامگذاری برای روز میلاد حضرت زهرا (س) انتخاب شده است، افزود: با توجه به مقام بالای حضرت زهرا (س) بهترین نام گذاری برای پاسداشت مقام زن برای آن انتخاب شده است به دلیل آنکه عالی ترین مقام زن و مادر در دنیا که نقش مادری برای همه ما دارند حضرت زهرا (س) است.

,

وی با بیان اینکه پیغمبر اسلام نقش و جایگاه حضرت زهرا (س) را به اندازه درک و فهم مردم بیان کرده اند، تصریح کرد: در روایتی که در تفسیر رَوضُ الجِنان ابوالفتوح رازی عالم سنی وقتی به نام مبارک حضرت زهرا(س) می رسد می گوید او برگزیده ترین زنان همه جهان است و این موضوع به اتفاق در بین تمامی علما اهل تسنن و شیعه به این شکل بیان می شود.

,

بارانی با اشاره به اینکه بالاترین جایگاه زن اختصاص به حضرت زهرا(س) دارد، تشریح کرد: دشمن با تمام هجمه های خود  در تلاش است که از زمان حیات حضرت و بعد از حیات حضرت که این شخصیت را مردم نتوانند درک کنند و نتوانند به مقام و جایگاهش دست پیدا کنند.

,

کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه تلاش دشمنان این است که مردم به درک کافی از مقام حضرت زهرا (س) پی نبرند، خاطر نشان کرد: دشمنان نمی دانند که اگر خداوند بخواهد کسی را محور قرار دهد تا تمام عالم از شخصیت او حرف بزنند این اتفاق خواهد افتاد که تمام علما حتی غیر شیعی و غیر مسلمان نیز از ابعاد شخصیتی این بانو سخن خواهند گفت.

,

وی با اشاره به اینکه یکی از بزرگ ترین نویسندگان مسیحی در خصوص ابعاد شخصیتی حضرت زهرا نوشته است، بیان کرد: این نویسنده در کتاب خود نوشته که حضرت زهرا (س) فردی بوده که قلبی بزرگ داشته و با عقل گسترده ای که خداوند به حضرت زهرا(س) عطا کرده بود موجب شد قهرمان همه عالم شود.

,

بارانی با بیان اینکه بارها پیامبر درباره حضرت زهرا (س) با مردم سخن گفته است، تصریح کرد: در روایت آمده است که حضرت محمد (ص) دست حضرت زهرا (س) که کودک بود را گرفت و به مردم معرفی کرد و گفت هرکس که اورا بیازارد همانند آن است که مرا آزرده کرده است.

,

کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به اینکه همانطور که حضرت فاطمه زهرا(س) قبرش مخفی است قدرش هم مخفی است، عنوان کرد: مردم قدر حضرت را نمی دانند و از جایگاه و منزلت آن حضرت خبر ندارند در زمان پیامبر مردم به پیامبر اسلام می گفتند با توجه به اینکه تو فرزند پسری نداری کسی نیست که ادامه دهند راه تو باشد اما خداوند با وجود حضرت زهرا (س) کاری کرد که تمام دهان ها بسته شد.

,

وی با بیان اینکه اگر حضرت زهرا(س) نبود نبوت پیامبر و ولایت حضرت علی (ع) از بین می رفت، تصریح کرد: اثرات و خوبی ها حضرت زهرا (س) به تمام عالم رسیده است وقتی عالم را ظلمت فرا گرفته بود خداوند حضرت زهرا (س) را با نور خود خلق کرد و عالم نورانی شد با نور حضرت زهرا (س) و وقتی حضرت در محراب می ایستاد نوری به آسمان می رفت که ملائکه نوری زیبا را از زمین می بینند.

,

بارانی با اشاره به اینکه حضرت زهرا(س) ناموس خداوند است، تشریح کرد: در روز محشر بعد از خلقت نوری و جسمانی حضرت در دنیا در آن روز رونمایی از حضرت زهرا (س) در قیامت خواهد شد در صحرای محشر ندای خواهد آمد که همه سر ها را پایین بیندازید که ناموس خدا وارد می شود که در آن زمان متوجه قدرت شفاعت آن حضرت خواهند شد.

,

کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه مردان باید در این وز که به نام روز مادر نام گذاری شده از همسران و مادران خود تقدیر کنند، افزود: مردان باید بدانند که زنان و مادران از چه جایگاه بالای برخوردارهستند و چه وظایفی در قبال همسران خود دارند و همسرانشان چه وظیفه ای را دارند.

,

وی با اشاره به اینکه زندگی حضرت زهرا(س) و حضرت علی(ع) پر از درس های زندگی ایست، خاطر نشان کرد: دشمنان در تلاش هستند که بنیان خانواده را از بین ببرد و آمار طلاق هرروز در جامعه در حال افزایش است و ما راهی نداریم که برگردیم به 1400 سال پیش و این نه سال زندگی آن حضرت را برسی کنیم و از آن برای زندگی خود استفاده کنیم.

,

بارانی با بیان اینکه مشاوره های غربی نمی تواند راه گشای زندگی ما شود، عنوان کرد: کمک اصلی را سیره اهل بیت برای ما خواهند کرد وما با درس گرفتن از زندگی اهل بیت و سبک زندگی آن ها می توانیم زندگی خوب و سالمی را در کمال آرامش داشته باشیم و زن و شوهر باید در زندگی خود برنامه ریز های لازم را داشته باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه