اخبار داغ

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی عنوان کرد؛

"فاطمه" و "زهرا" صدرنشین نام‌های انتخابی نوزادان دختر در خراسان شمالی طی سال ۱۴۰۰

"فاطمه" و "زهرا" صدرنشین نام‌های انتخابی نوزادان دختر در خراسان شمالی طی سال ۱۴۰۰
علی زاهدی‌نیا گفت: نام های فاطمه، زهرا، رستا، آوا و آسنا به ترتیب با فراوانی های ۱۶۲، ۱۱۲، ۱۰۳، ۸۱ و ۷۷ در جایگاه اول تا پنجم جدول فراوانی اسامی منتخب دختران خراسان شمالی قرار دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی زاهدی نیا، مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک با بیان اینکه براساس آخرین آمار ثبت شده در ۹ ماه نخست سال جاری، جمعیت استان خراسان شمالی ۹۹۳ هزار و ۵۵۵ نفر بوده است، اظهار داشت: از این تعداد ۵۵۷ هزار و ۵۵۹ نفر جمعیت شهری و جمعیت روستایی ۴۳۵ هزار و ۹۹۶ نفر به ثبت رسیده که جمعیت مردان ۴۹۹ هزار و ۱۸۰ نفر و زنان ۴۹۴ هزار و ۳۷۵ نفر هستند.

وی ادامه داد: در ۹ ماهه نخست سال جاری، ۱۰ هزار و ۶۲۱ ولادت به ثبت رسیده که از این تعداد پنج هزار و ۴۶۷ مورد پسران و پنج هزار و ۱۵۴ نفر دختران هستند که نسبت جنسی ۱۰۶ بوده و به ازای تولد ۱۰۰ دختر، ولادت ۱۰۶ پسر ثبت می شود.

زاهدی نیا گفت: تغییر نام در سال جاری ۴۳۸ مورد انجام شده که ۱۰۳ مورد تقاضای تغییر به نام های مذهبی بوده است، ۳۷۷ مورد موافقت و ۲۸ مورد در ثبت احوال و ۳۳ مورد در محاکم قضایی مخالفت شده است، زیرا تغییر نام های مذهبی به نام های معمولی انجام نمی شود و فراوانی نام انتخاب شده باید کمتر از ۱۰ سال نباشد.

مدیر کل ثبت احوال خراسان شمالی با اشاره به اینکه اسامی محمد، امیرعلی، علی، آریا و حسین به ترتیب با فراوانی ۱۴۳ ، ۱۴۱، ۱۱۹، ۱۱۵ و ۹۸ پنج نام منتخب پسران هستند، ادامه داد: این در حالی است که  اسامی فاطمه، زهرا،  رستا،  آوا و آسنا به ترتیب با فراوانی های ۱۶۲، ۱۱۲، ۱۰۳، ۸۱ و ۷۷ در جایگاه اول تا پنجم جدول فراوانی اسامی منتخب دختران قرار گرفته است.

وی یادآور شد: در صدر بودن اسامی انتخابی ائمه برای نوزدان در این استان، نشان دهنده علاقه و ارادت مردم خراسان شمالی به خاندان عصمت و طهارت و در واقع بیانگر رفتارهای فرهنگی مردم بر اساس آموزه های دینی است.

زاهدی نیا با بیان اینکه در حال حاضر  جمعیت زنان ۴۹۴ هزار و ۷۲۴ نفر است، گفت: در استان خراسان شمالی از ابتدای تاسیس ثبت احوال در مجموع ۱۳۳ هزار و ۲۷۶ نفر نام مبارک فاطمه، زهرا و ترکیبات آنها را به خود اختصاص داده اند که ۲۷درصد از کل جمعیت بانوان استان را تشکیل می دهد.

وی بیان داشت: از این تعداد نام فاطمه با فراوانی  ۷۰ هزار و ۱۲۹ و زهرا با فراوانی ۵۳ هزار و ۷۹۴ و فاطمه زهرا با فراوانی ۱ هزار و ۶۰۱ در بین اسامی منتخب استان از ابتدای تاسیس ثبت احوال به ترتیب در جایگاه اول و دوم قرار دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه