اخبار داغ

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور مطرح کرد؛

توجه ویژه وزیر کشور به رونق اقتصادی مرزنشینان/ جمعیت ۷۵۰ میلیونی کشورهای همسایه؛ فرصتی مغتنم برای توسعه تجارت در سیستان و بلوچستان

توجه ویژه وزیر کشور به رونق اقتصادی مرزنشینان/ جمعیت ۷۵۰ میلیونی کشورهای همسایه؛ فرصتی مغتنم برای توسعه تجارت در سیستان و بلوچستان
کوشش تبار از توجه ویژه وزیر کشور به رونق اقتصادی مرزنشینان خبر داد و گفت: جمعیت ۷۵۰ میلیونی شرق و جنوب کشور فرصتی مغتنم برای توسعه تجارت در سیستان و بلوچستان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کوشش تبار، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور، در حاشیه سفر به سیستان و بلوچستان در گفت و گو با عصرهامون بیان کرد: سیستان و بلوچستان به خوبی توانسته در حوزه اقتصاد خودش را نشان دهد و باید به آن توجه شود، باید ببینیم که برای هر شهرستان در استان با توجه به مزیت های آن چه نوع رشد، پیشرفت و توسعه ای مدنظر است.

وی افزود: در همین راستا در معاونت اقتصادی استانداری پیش‌بینی هایی صورت گرفته و برنامه بلندمدت و حداقل چهار ساله در دستور کار است که در این راستا برنامه ریزی می شود.

کوشش تبار اضافه کرد: توجه جدی به حضور سرمایه‌گذاران به خصوص سرمایه‌گذاران داخلی به ویژه در منطقه ارزشمند سیستان و بلوچستان که تعداد کثیری از هم وطنانمان در کشورهای پیرامون حضور دارند، معمولاً سرمایه گذاران دارای اعتبار خوب و مطلوبی در دنیا هستند، بسیار حائز اهمیت بوده که باید تلاش کنیم با معرفی پتانسیل و ظرفیت‌های هر بخش از سرمایه‌گذاران بخواهیم که در مجامع مشترک حضور پیدا کرده و زمینه سرمایه‌گذاری را فراهم کنند.

وی با اشاره به حضور پررنگ شرکت‌های دانش‌بنیان، گفت: اصلاح الگوی تولید و مصرف به شدت تحت تأثیر شرکت‌های دانش بنیان هست، در بخش رفتارهای نوآورانه در حوزه صنعت نیز در این استان جوانهای بسیار مستعد و خلاقی داریم که هرچقدر پیوند آنها با حوزه صنعت بیشتر شود، کارآیی و اثربخشی و بهره‌وری آنچه را که ما به عنوان محصول خام داریم، می توانند افزایش دهند و فضای سرمایه گذاری بهتری برای سرمایه گذار فراهم کنند.

این مقام مسئول با اشاره به برنامه وزارت کشور برای ارتباط با کشورهای دیگر، اظهار کرد: یکی از اهداف این سفر توجه جدی به بازارچه های مرزی بود که به نوعی وزارت کشور متولی این امر بوده و تصمیمات و پیگیری این وزارتخانه حلقه واسط بین دولت و مرزنشینان است.

وی اضافه کرد: وزیر کشور از بدو ورود در این وزارتخانه نسبت به رونق دادن بازارچه های مرزی توجه ویژه ای داشت، مرزنشینان به خصوص در سیستان و بلوچستان با توجه به موضوع کم آبی و تغییر اقلیم، باید به تجارت و تجارت مرزی روی آورند که باید زمینه اش را فراهم کنیم.

معاون وزیر کشور اضافه کرد: در جنوب و شرق کشور جمعیت ۴۰۰ میلیونی در اطراف مرزهای زمینی و ۲۵۰ میلیون نفری در مرزهای جنوبی داریم که فرصت بسیار مستعدی برای سیستان و بلوچستان است.

وی ادامه داد: ۲۵۰ میلیون نفر جمعیت کشورهای جنوبی خلیج فارس بالاترین درآمد سرانه را داشته و با توجه به این اقلیم ایران بیشترین نیاز به محصولات مختلف چه در بخش کشاورزی و چه صنعت، معدن و پتروشیمی دارند.

کوشش تبار با بیان این که باید در استان برای استفاده از این فضاها برنامه ریزی شود، ابراز امیدواری کرد: با درایتی که در حوزه استانداری و معاونت اقتصادی وجود دارد، هر چه زودتر در قالب برنامه کوتاه مدت و بلند مدت بتوانیم به فراخور استفاده از آن در و رونق اشتغال که خیلی جدی است، درآمد سرانه مردم را افزایش دهیم.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه