اخبار داغ

در میزگرد رسانه‌ای عنوان شد؛

دانشگاه‌ها فلسفه وجودی و شخصیتی حضرت صدیقه کبری را به جوانان معرفی کنند/ دستیابی به جامعه متعالی، بدون نقش‌آفرینی بانوان غیرممکن است

دانشگاه‌ها فلسفه وجودی و شخصیتی حضرت صدیقه کبری را به جوانان معرفی کنند/ دستیابی به جامعه متعالی، بدون نقش‌آفرینی بانوان غیرممکن است
اساتید حوزوی و دانشگاهی استان هرمزگان بر لزوم شناساندن نقش وجودی و شخصیتی حضرت زهرا(س) به جوانان تاکید و بر دستیابی به جامعه متعالی با پررنگ شدن نقش آفرینی بانوان تاکید کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ میزگرد رسانه ای هرمز با موضوع ماهیت وجودی و شخصیتی حضرت زهرا(س) و نقش کلیدی فعالیت بانوان در جامعه با حضور اساتید برجسته حوزوی و دانشگاهی استان هرمزگان برگزار شد.‌

در این نشست رسانه ای، پروفسور احسان کامرانی دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان، حجت‌الاسلام احمد غلامی دکترای حقوق عمومی و همچنین حجت الاسلام علی اکبر انصاری راد کارشناس مسائل دینی استان هرمزگان به گفت و گو پرداختند.

دستیابی به جامعه متعالی، بدون نقش آفرینی بانوان غیرممکن است
احسان کامرانی دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) نمونه یک زن کامل و برجسته‌ تاریخ بشریت و همچنین فرزند خلف ایشان حضرت امام راحل (ره) تاریخ ساز بزرگ انقلاب اسلامی را به همه مسلمانان عالم به خصوص ملت شریف ایران،  بانوان و زنان این سرزمین، اظهار کرد: از خداوند منان می خواهم تمام بانوان این سرزمین  برای همسرانشان یک همسر فداکار و نمونه و برای فرزندانشان یک مادر مهربان و کوشا باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز ,
,
,
,
, دستیابی به جامعه متعالی، بدون نقش آفرینی بانوان غیرممکن است, دستیابی به جامعه متعالی، بدون نقش آفرینی بانوان غیرممکن است,
,

, ,

وی با اشاره به آیات کلام‌الله مجید و احادیث ائمه اطهار(ع)، مرتبه و مقام زن را بالاترین مقام در دین مبین اسلام خواند و اظهار کرد: دین اسلام، زن را به عنوان موجودی با احساس، عاطفه و فداکار می‌شناسد که می‌تواند نقش بزرگ و شگرفی در تربیت و تعلیم فرزندان یک جامعه بازی کند.

دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان، مسئولیت مادران را در این برهه زمانی حساس و مهم خواند و تأکید کرد: در این برهه زمانی که هجمه‌های دشمن برای فروپاشی بنیاد خانواده و از بین بردن فرهنگ اسلامی به کار گرفته شده، مسئولیت تربیت و تزکیه فرزندان نیز به همان اندازه بیشتر و حساس‌تر شده است.

کامرانی، نقش بانوان را در راستای رسیدن به جامعه متعالی مهم خوانده و متذکر شده است: رسیدن به زندگی متعالی بدون حضور بانوان فعال در عرصه های فرهنگی و اجتماعی در جامعه تقریباً غیرممکن است و این ضرورتی است که دین اسلام به طور کامل به عنوان نگین آفرینش به آن پرداخته است.

رئیس دانشگاه آزاد هرمزگان، استحکام بنیان خانواده را بر مبنای محبت، دوستی، صمیمیت و راستگویی استوار دانست و تشریح کرد: اگر بنیاد خانواده براساس موازین اسلامی شکل بگیرد فروپاشی این خانواده تقریباً به صفر می‌رسد.

وی همچنین، زنان را نقش‌آفرین عرصه تعلیم و تربیت خوانده و گفت : جامعه براساس تعلیم و تربیت فرزندان، شکل می‌گیرد و این می‌تواند نقش زنان و مادران را در جامعه حساس و مهم جلوه دهد.

دانشگاه‌ها فلسفه وجودی و شخصیتی حضرت صدیقه کبری را به جوانان معرفی کنند

کامرانی شناخت ابعاد فلسفی و وجودی حضرت زهرا را از ضروریات جامعه اسلامی خوانده و متذکر شد: دانشگاه‌ها فلسفه وجودی و شخصیتی حضرت زهرا (س) را به جوانان بشناسانند و در این مسیر پژوهشگاه هایی در حوزه شناخت ابعاد معرفتی این بزرگ بانوی اسلام تاسیس شود.

دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان با تبریک مجدد این روز بزرگ، برای همه بانوان کشورمان ایران و همه بانوان پیرو حضرت فاطمه زهرا (س) تبریک گفته و اظهار امیدواری کرده ، همه ی این بزرگواران بتوانند در مسیر این بانوی نمونه و بی همتا قدم بردارند.

سیره سیاسی حضرت زهرا(س) جایگاه زن در جامعه را ارتقاء داده است

حجت‌الاسلام احمد غلامی دکترای حقوق عمومی در گفتگو با خبرنگار هرمز ضمن گرامیداشت سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و هفته زن و روز بزرگداشت مقام مادر اظهار کرد: در رابطه با سیره سیاسی حضرت زهرا(س) مطلب فراوان است، با توجه به عمر کوتاه حضرت اما امروز یک روش و سیره ای قرار داده که تابعیت ازاین حکومت داری و مباحث سیاسی، جایگاه زن ارتقاء می یابد.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, دانشگاه‌ها فلسفه وجودی و شخصیتی حضرت صدیقه کبری را به جوانان معرفی کنند, دانشگاه‌ها فلسفه وجودی و شخصیتی حضرت صدیقه کبری را به جوانان معرفی کنند,
,
,
,
,
,
, سیره سیاسی حضرت زهرا(س) جایگاه زن در جامعه را ارتقاء داده است, سیره سیاسی حضرت زهرا(س) جایگاه زن در جامعه را ارتقاء داده است,
,
,

, ,

وی افزود: درخصوص محور مبارزه حضرت زهرا(س) و امیر المومنین علی(ع) در مقطع خاصی، این مدت در جایگاه انسان کامل بودند. لذا آنچه برای یک انسان کامل مهم است مصالحه امت اسلام می باشد.

این دکترای حقوق عمومی تصریح کرد: اینکه عنوان می کنیم مسلمانان ید واحد و ما امت واحده هستیم، حضرت علی علیه السلام و حضرت زهرا (س)، مصالحه امت اسلامی را لحاظ کرده اند.

غلامی گفت: ازآنجایی که حاکمیت و قدرت از آن خداست لذا حضرت زهرا(س) مردم را به حاکمیت الله دعوت می کرد تا از حکومت طاغوت دوری کنند. حضرت فاطمه (س) راه و مسیر صحیح را انتخاب کرد و در مباحث اسلام سیاسی، اینکه عنوان می شود دیانت ما عین سیاست، و سیاست ما عین دیانت است می‌توان تعمیم داد، امروزه اسلام سیاسی است، اسلامی نیست که سکون داشته باشد.

وی بیان کرد: در مباحث حکومت داری و کشور داری برای تعیین امام، ولی و سرپرستی جامعه، حضرت زهرا (س) با درنظر گرفتن مصالحه امت اسلامی با مستندات وارد عمل می شود و فلسفه سیاسی امامت و نقش آن در تبیین توحید نظری و تحقق توحید عملی را تبیین و تشریح می کند.

دکترای حقوق عمومی ابراز داشت: حضرت زهرا (س)، مسأله مسئولیت پذیری انسان، راه و رسم فداکاری را بیان می کند و در خطبه ای شورانگیز به تبیین حکمت آفرینش انسان می پردازد. آن حضرت همچنین به تبیین اهداف جهان، مبانی هدف‌گذاری، پدیده‌های جهان و … پرداخته است تا انسان را به کمال مطلق برساند.

غلامی ادامه داد: حضرت زهرا در زمینه امت سازی تلاش کرده تا امت واحده اسلام گرد یک کعبه، و از قبله، پیغمبر و کتاب واحدی برخوردار باشند.
 
نقش و جایگاه مادری بیش از پیش در جامعه تبیین شود
حجت الاسلام انصاری راد با تاکید بر اینکه باید نقش مادری در جامعه امروزی تبیین شود، گفت: می بایست تمام ابعاد نقش مادری و همسری از محیط خانه به فرزندان آموزش داده شود. همچنین مدرسه، دانشگاه و رسانه‌ها نیز هرکدام در این زمینه رسالتی بر عهده دارند.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, نقش و جایگاه مادری بیش از پیش در جامعه تبیین شود, نقش و جایگاه مادری بیش از پیش در جامعه تبیین شود,
,

, ,

حجت الاسلام علی اکبر انصاری راد کارشناس مسائل دینی استان هرمزگان در آستانه فرا رسیدن میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار کرد: در راستای تبیین نقش همسری و مادری در جامعه، برنامه‌های متنوع تدوین و اجرا شده است اگرچه در این زمینه کتابهای متعددی به رشته تحریر درآمده است و پژوهش ها و پایان نامه های علمی به آن پرداخته اند اما متاسفانه در عینیت جامعه آن گونه که باید و شاید تحقق نیافته است.

وی افزود: باید چرایی تغییر مسیر جامعه امروزی از مسیر اصلی خود و تحت تاثیر سبک زندگی غربی قرار گرفتن آن بررسی  و سبک زندگی ایرانی اسلامی بیش از پیش در جامعه امروزی تبیین شود.

کمبودی در تبیین مبانی نقش و جایگاه مادری و همسری حضرت فاطمه(س) در جامعه وجود ندارد

کارشناس مسائل دینی استان هرمزگان با تاکید بر اینکه در تبیین نقش و جایگاه مادری و همسری حضرت فاطمه(س) در جامعه، به لحاظ مبانی کمبود نداریم، تصریح کرد: کسی نمی‌تواند بگوید در زمینه نقش مادری و همسری، مبانی و محتوا نداریم. قرآن به عنوان کتاب اصلی بهترین مبانی است که نظام زندگی انسان را تعیین می‌کند.

انصاری راد ادامه داد: این کتاب آسمانی در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و … برنامه‌هایی دارد و در آیات قرآن به گونه ای است که برای تمام مراحل زندگی انسان راهکارهای متنوع و کارساز ارائه شده است.

وی ابراز داشت: در پاسخ به این سوال که فلسفه خلقت زن چیست و چرا خداوند برای زن را مردان قرار داده است باید گفت یکی از دلایل آن، ایجاد آرامش و سکونت است مردان موظفند مایحتاج زندگی زنان را فراهم سازند و زنان نیز می بایست آرامش مرد را تامین کند و این امر با ایجاد محیطی امن همراه با آرامش در خانه محقق می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان بیان کرد: یکی از ریشه های اصلی طلاق، نبود آرامش در زندگی و عدم توجه به تامین و حفظ آن در محیط خانه است و معضل طلاق نیز ریشه بسیاری از کجروی ها در جامعه است.

حقوق زنان در قرآن کریم اشاره شده است

انصاری راد از روایات به عنوان دیگر مبانی برای تبیین نقش مادری و همسری زن در جامعه نام برد و گفت: آیات فراوانی که از ائمه اطهار به ما رسیده است در کنار قرآن، از اهم مبانی است که می بایست مورد توجه همگان قرار گیرد. حقوق زن جایگاه زن و مادری فرزند آوری تربیت فرزند تربیت نسل همه و همه در آیات تبیین شده که می بایست به آن پرداخته و به جامعه هدف تبیین شود.

کارشناس مسائل دینی استان هرمزگان اذعان داشت: جهاد زن از نگاه حضرت علی(ع) خوب شوهرداری کردن است به عبارتی اگر زن این وظیفه را به خوبی در محیط خانه به انجام برساند محیط امنی برای همسر و تمامی اعضای خانواده فراهم می کند.

وی با تأکید بر اینکه زن می بایست خلأهای عاطفی شوهر را تامین کند، گفت به اشتباه برخی افراد دین اسلام و قرآن ناکارآمد است و نتوانست در ابعاد زندگی افراد راهکار ارائه در حالی که این تعبیر بسیار اشتباه است و قرآن برای تمامی مراحل زندگی انسان برنامه دارد.

انصاری راد با بیان اینکه زن وظایفی در قبال شوهر دارد تصریح کرد: آیات، روایات، اجماع علما بر اساس مبانی قرآن و حکم عقل به تبیین نقش مادرانه زن و همسری وی در خانه پرداخته اند.

وی اضافه کرد: برای برون‌رفت از شرایط و نابسامانی که همه برای تبیین نقش مادری بسیج شده‌اند می‌بایست برای از بین بردن فاصله ای که با فرهنگ اهل بیت (ع) ایجاد شده است گفتمان سازی کنیم متاسفانه امروزه برخی از بانوان انجام رسالت همسری و مادری خود و فرزند آوری را فراموش و به نگهداری از سگ روی آورده اند که این اقدام ناشایست، زیبنده جامعه اسلامی نیست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با تاکید بر اینکه نقش مادری در جامعه امروزی باید تبیین شود، ابراز داشت: باید تمام ابعاد نقش مادری و همسری از خانه و خانواده به فرزندان آموزش داده شود. همچنین محیط مدرسه و خانه و رسانه‌ها نیز هرکدام به نوعی موظفند به تبیین و تشریح نقش مادری و همسری زن در جامعه امروزی بپردازند.

انصاری راد در پایان بر ارائه الگوهای موفق در زمینه همسرداری و مادری به زنان و دختران و تاکید کرد و گفت: می‌بایست الگوهای موفق جامعه را به زنان و دختران به عنوان مادران آینده معرفی کرد تا نقشه راهی برای این قشر تاثیرگذار باشد.
 

,
,
,
,
, کمبودی در تبیین مبانی نقش و جایگاه مادری و همسری حضرت فاطمه(س) در جامعه وجود ندارد, کمبودی در تبیین مبانی نقش و جایگاه مادری و همسری حضرت فاطمه(س) در جامعه وجود ندارد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, حقوق زنان در قرآن کریم اشاره شده است, حقوق زنان در قرآن کریم اشاره شده است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه