اخبار داغ

استاندار خراسان جنوبی:

لزوم بهره‌گیری شوراها از ظرفیت نخبگان/ موفقیت خراسان جنوبی در گرو همصدایی برای توسعه است

لزوم بهره‌گیری شوراها از ظرفیت نخبگان/ موفقیت خراسان جنوبی در گرو همصدایی برای توسعه است
قناعت با اشاره به لزوم بهره گیری شورای اسلامی استان از ظرفیت نخبگان و صاحبان اندیشه برای حل مشکلات، گفت: اگر صدای واحدی از استان خارج شود، در توسعه خراسان‌جنوبی موفق خواهیم بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی امروز در جلسه دیدار رئیس و اعضای شورای اسلامی استان اظهار کرد: توسعه استان باید هدف واحد همه ما در تمامی حوزه ها باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

وی همگرایی و عقلانیت را از عوامل موفقیت برشمرد و تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که برای ما مشکل ایجاد می کند و باعث عقب افتادن استان می شود، بخشی نگری است.

,

به گفته وی؛ شورای اسلامی استان نباید بخشی نگر باشد بلکه چون از نمایندگان همه مناطق تشکیل شده باید همه استان را به صورت یکپارچه ببیند.

,

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اهمیت و جایگاه شورای اسلامی استان متذکر شد: همین اهمیت است که سبب شده نماینده شورای استان در شورای برنامه ریزی و توسعه حضور داشته باشد.

,

قناعت، توزیع عادلانه خدمات و اعتبارات را مقدمه توسعه پایدار برشمرد و گفت: در ارائه خدمات و تأمین امکانات، جای جای استان باید دیده شود و شورای استان در این زمینه نقش بسیار مهمی دارد.

,

وی تأکید کرد: شورای استان باید با جلوگیری از تبعیض در تهیه و توزیع برنامه های عمرانی به توسعه پایدار خراسان جنوبی کمک کند.

,

استاندار خراسان جنوبی  با اشاره به این که آسیب شناسی بودجه شهرداری ها از وظایف شوراست، اظهار داشت:  شورا باید با شناسایی نقاط ضعف و قوت بودجه شهرداری نسبت به تقویت نقاط قوت و رفع و رجوع نقاط ضعف بودجه اقدام نماید.

,

قناعت ادامه داد: اعضای شوراها چون با رأی مستقیم مردم انتخاب می شوند، باید پاسخگوی مطالبات و انتظارات آنها هم باشند.

,

وی تأکید کرد: یکی از انتظارات جدی مردم، نظارت مستمر بر عملکرد شهرداری ها و دهیاری هاست و هر چه این نظارت ها،دقیق تر انجام شود، دلگرمی بیشتر مردم را به همراه خواهد داشت.

,

استاندار  خراسان جنوبی با اشاره به موارد مطرح شده در جلسه، بر عدم غفلت شورا از مباحث فرهنگی در کنار مسایل عمرانی تأکید کرد و خاطرنشان کرد: اگر چه استان فرهنگی، بااصالت و ریشه دار است و آسیب های فرهنگ قلیل می باشد اما باید مراقب همین شمار اندک آسیب ها هم باشیم.

,

قناعت عدم اطلاع برخی اعضا از حوزه اختیارات و وظایف شوراها را از آسیب های وارده بر این حوزه عنوان کرد و گفت: این عدم اطلاع به قوانین و ضوابط بروز برخی مشکلات را به همراه داشته و رفع پاره ای از مسایل را زمان بر کرده است.

,

وی تأکید کرد: اگر اعضای شوراهای اسلامی روستا، شهر، شهرستان و استان به موضوعات،ظرفیت ها و نیازها اشراف داشته باشد و موارد را به درستی به مدیران انتقال بدهند، خیلی از این همپوشانی ها اتفاق نخواهد افتاد و کارها شتاب بیشتری خواهد گرفت.

,

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به فضای حاکم بر کشور، تصریح کرد: در این فضای جدید که فضای کار جهادی با وجود مدیران پرتحرک، کارآمد، دلسوز انقلاب و اهل ریسک است، در دوره ۴ ساله بخش جدی مشکلات کشور حل خواهد شد.

,

قناعت ادامه داد: یکی از اقداماتی که به طور جدی در برنامه ها قرار دارد، سفرهای استانی رئیس جمهور و سفرهای شهرستانی استاندار است که خارج از برنامه و به منظور رسیدگی بهتر امور انجام می شود.

,

وی افزود: قبل از انجام هر سفر، جلسات کارشناسی ویژه ای برگزار می شود و مسایل هر منطقه به سورت خاص و ویژه بررسی می گردد، لذا مصوبات هر سفر، کاملاً کارشناسی، دقیق و برنامه ریزی  شده تصویب می شوند.

,

به گفته وی؛ وظیفه پیگیری مصوبات به حوزه عمرانی استانداری سپرده شده است.

,

استاندار خراسان جنوبی با بیان این که تغییر و تحول در مجموعه های مدیریتی استان، طبیعی است، تأکید کرد: از مواردی که فرمانداران و مدیران کل باید مدنظر داشته باشند، این است که ما مدیر پروازی نداریم و از شروط اصلی برای انتصاب افراد این است که با خانواده در محل خدمت مستقر شوند.

,

به گفته وی، جذب سرمایه گذار بومی و غیربومی از مهمترین برنامه های سال ۱۴۰۱ است که با استفاده از هر ظرفیتی دنبال خواهد شد و شوراها هم در تحقق این برنامه، وظیفه سنگینی به عهده دارند.

,

قناعت گفت: از دیگر برنامه هایی که باید در سال جاری با جدیت دنبال شود، توانمندسازی شوراها و دهیاری هاست که از طریق ارائه طرح هایی بر اساس ویژگی های هر منطقه صورت خواهد گرفت.

,

شایان ذکر است؛ اعضای شورای اسلامی استان که نمایندگان شوراهای اسلامی شهرستان ها بودند به تفصیل به شرح شرایط پرداختند و از مسایل و مشکلات منطقه زندگی خود گفتند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه