اخبار داغ

کاهش فرزندآوری، نابودی نظام اجتماعی و فرهنگی جامعه را در پی خواهد داشت

کاهش فرزندآوری، نابودی نظام اجتماعی و فرهنگی جامعه را در پی خواهد داشت
یک جامعه شناس با بیان پیامدهای اجتماعی کاهش جمعیت در ایران، کاهش فرزندآوری را سبب نابودی نظام اجتماعی و فرهنگی در کشور دانست و این موضوع را مستلزم توجه جدی مسئولان و مردم عنوان کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یک جامعه شناس در گفتگو با صاحب نیوز؛ با اشاره به این که توسعه جامعه مبتنی بر چهار محور جمعیت یعنی نیروی انسانی فعال و خلاق، تکنولوژی، منابع مالی و مدیریت است که در این بین رکن اول یعنی جامعه، زیرساخت سایر ارکان نیز هست، گفت: کاهش جمعیت در کشور موجب متوقف کردن مسیر توسعه در جامعه خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز؛,

هادی زمانی اظهار کرد: پیر شدن جمعیت، نیاز کشور به مهاجر پذیری را در پی خواهد داشت که با فرهنگ مردم ما در تعارض بوده و سبب مشکلات و معضلات اجتماعی فراوانی خواهد شد.

,

وی همچنین تصریح کرد: کاهش فرزندآوری در بین خانواده‌ها سبب از بین رفتن ساختار خانواده گسترده می‌شود که این ساختار نقش مهمی در گسترش و ترویج فرهنگ ایرانی- اسلامی دارد و به این ترتیب فرهنگ ایرانی – اسلامی ما نیز از این جهت دچار آسیب خواهد شد.

,

این استاد دانشگاه این پیامدها را سوای مشکلات کاهش فرزندآوری، کاهش جمعیت و پیری جمعیت در دیگر عرصه‌های اقتصادی، نظامی، سیاسی و غیره عنوان کرد.

,

زمانی روند کنونی رشد منفی جمعیت در کشور را سبب نابودی نظام اجتماعی و فرهنگی بیان کرد و این موضوع را مستلزم توجه جدی مردم و مسئولان دانست.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه