اخبار داغ

انقلاب اسلامی حوزه بهداشت و درمان را متحول کرد+تصاویر

انقلاب اسلامی حوزه بهداشت و درمان را متحول کرد+تصاویر
در ادامه بررسی دستاوردهای انقلاب اسلامی در استان کهگیلویه وبویراحمد امروز به بررسی خدمات در حوزه بهداشت و درمان در شهرستان لنده پرداختیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس، پیروزی انقلاب اسلامی مردم ایران در بهمن 57، در همه زمینه‌ها باعث ارتقا و پیشرفت شد که یکی از این پیشرفت‌ها، در حوزه بهداشت رقم خورد. براساس آمار، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، در حوزه‌های مختلف از جمله بهداشت و سلامت، پیشرفت‌های فراوانی حاصل شده است. افرایش تعداد بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، توسعه بهداشتی، افزایش امید به زندگی و کاهش مرگ و میر کودکان زیر یک سال و کاهش مرگ و میر مادران، رشد تعداد پزشکان و متخصصان حوزه سلامت و رشد دانشگاه‌های علوم پزشکی، ارتقاء تجهیزات پزشکی و درمانی و ... بخشی از دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه پزشکی و بهداشت محسوب می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

به طور مثل در استان محروم کهگیلویه وبویراحمدتنها دو تا سه پزشک که اکثر نیز هندی تبار بودند به صورت ماموریتی می آمدند و مردم را درمان می کردند و این در حالی بود که سطح خدمات در حوزه بهداشت و درمان کمتر از 5درصد بوده است و اصلا حکومت مرکزی توجهی به مسله بهداشت و درمان اقشار محروم جامعه نداشته است.

,

, ,

با انتشار یک ویروس همانند ابله، وبا، سیاه سرفه و سایر بیماری ها متاسفانه هزاران نفر در روستاها و شهرهای مختلف به دلیل نبود زیرساخت های بهداشتی و درمانی به استقبال مرگ می رفتند.

,

در روستاها اصلا به مباحث بهداشتی توجهی صورت نمی گرد و مردم نیز به دلیل فقری که در حوزه های مختلف داشتند چندان میزان اگاهی و سوادلازم برای رعایت مسائل بهداشتی را نداشتند.

,
اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی در استان های محروم کشور تحولات بزرگی شکل گرفت به طوری که در شهرستان لنده که از جمله محروم ترین شهرستان های استان کهگیلویه وبویراحمد است بیش از 30پزشک عمومی و متخصص در رشته های مختلف و بیش از 30 داندانپزشک و صدها پرستار در رشته های مختلف زیرگروه پزشکی امروزه مشغول خدمت در شهرستان و مناطق مختلف استان و کشور هستند.
,

, ,
تمرکز انقلاب اسلامی بر توسعه خدمات بهداشتی و درمانی از مرکز تا پایگاه های سلامت روستایی باعث شد تا طرح ملی فلج اطفال در سال های پس از جنگ تحمیلی به یک حرکت انقلابی تبدیل شود شاهد ریشه کنی همیشگی این بیماری در کشور باشیم.
,

امروزه بهترین و بیشترین خدمات در حوزه روستاها در خانه های بهداشت یا پایگاه سلامت روستایی در حال انجام است و یک فرد روستایی تا رسیدن به پزشک تمام مشاوره های لازم بهداشتی و درمانی را ابتدا در سطح خانه بهداشت دریافت می کندتا به روند تکمیلی درمان در مراکز بهداشتی و درمانی و بیمارستان ها برسد.

,

در دوران ستم شاهی در شهرستان لنده تنها یک پزشک هندی وجود داشت ولی به برکت انقلاب اسلامی امروزه صدها پزشک در رشته های مختلف در این شهرستان و سراسر کشور در حال خدمت هستند.

,

, ,

در دوران ستم شاهی هیچ مرکز و یا خانه بهداشتی در سطح شهرستان لنده وجود نداشت ولی امروزه تمام روستاهای پرجمعیت شهرستان لنده دارای خانه بهداشت و دو مرکز جامعه سلامت شهری و روستایی هستیم.

,

در دوران ستم شاهی اصلا به مناطق محروم در حوزه بهداشت و درمان توجهی نمی شد ولی امروز در همین شهرستان لنده بیش از 10پزشک متخصص روزانه مشغول ویزیت شهروندان با تعرفه ارزان قیمت دولتی هستیم که به برکت انقلاب اسلامی روز به روز درحال توسعه و پیشرفت است.

,

در دوران ستیم شاهی تنها بیمارستان نزدیک به شهرستان لنده فقط در گچساران و بهبهان وجود داشت ولی امروز بیمارستان 300تختخوابی دهدشت روزانه پذیرای بیماران شهرستان های لنده، دهدشت، چرام و قلعه رئیسی است و بیمارستان 32تختخوابی لنده نیز در حال ساخت است.

,

 

,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه