اخبار داغ

عقب‌ماندگی کهگیلویه‌وبویراحمد در رژیم پهلوی و شاهکار انقلاب اسلامی

عقب‌ماندگی کهگیلویه‌وبویراحمد در رژیم پهلوی و شاهکار انقلاب اسلامی
یکی از اهداف راهبردی دشمنان در جنگ نرم علیه انقلاب و جمهوری اسلامی، ایجاد یأس و ناامیدی در جامعه و به‌ویژه در نسل جوان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس هرچه از زمان پیروزی انقلاب اسلامی فاصله گرفته شود، اهمیت پرداختن به موضوع دستاورد‌های انقلاب اسلامی و اهمیت تبیین دستاورد‌ها و پیشرفت‌های جمهوری اسلامی بیش‌تر می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

انقلاب اسلامی را باید سرآغاز تحولات بزرگ و بنیادین در ایران، منطقه، جهان اسلام و جهان غیراسلام دانست.

,

رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) از انقلاب اسلامی با عناوینی چون «معجزه قرن» و «انفجار نور» یاد کرده و همین کلمات برای توصیف عظمت و بزرگی انقلاب اسلامی کفایت می‌کند. دهه فجر و فرا رسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، فرصت مغتنمی برای بازخوانی انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن در حوزه‌های گوناگون می‌باشد.

,

هرچه از زمان پیروزی انقلاب اسلامی فاصله گرفته شود، اهمیت پرداختن به موضوع دستاوردهای انقلاب اسلامی و اهمیت تبیین دستاوردها و پیش‌رفت‌های جمهوری اسلامی بیش‌تر می‌شود.

,

یکی از اهداف راهبردی دشمنان در جنگ نرم علیه انقلاب و جمهوری اسلامی، ایجاد یأس و ناامیدی در جامعه و به‌ویژه در نسل جوان نسبت به آینده از طریق سیاه‌نمایی، بزرگ کردن مشکلات، زیر سؤال بردن و یا کم‌ارزش جلوه دادن دستاوردهای انقلاب و ناکارآمد نشان دادن نظام دینی است.

,

دشمنان تلاش می‌کنند تا از طریق قدرت رسانه‌ای خود، جلوی درک واقعیات انقلاب اسلامی و دستاوردهای ارزشمند جمهوری اسلامی از سوی جوانان ایرانی را گرفته و با نوع واقعیت‌پنداری برای آنان، در پشتوانه‌های مردمی انقلاب و نظام جمهوری اسلامی خلل وارد سازند.

,

مردم کهگیلویه و بویراحمد در طول تاریخ زیر بار هیچ حکومت ظالمی نرفتند و تنها در مقابل انقلاب اسلامی سر تعظیم فرود آوردند و پای به پای انقلابشان می‌روند تا جهانی شدن آن را ببینند.

,

یکی از دلایل محرومیت این استان با وجود خدمات کم نظیر انقلاب اسلامی و ظرفیت‌های فراوان، محرومیت تاریخی بوده است، پهلوی دل خونی از عشایر منطقه داشت و هر وقت قشون‌کشی کرد با شکست روبه‌رو شد هنوز نبرد گجستان و تنگ تامرادی بر پیشانی این دیار خودنمایی می‌کند.

,

با مقایسه عملکرد رژیم پهلوی و نظام جمهوری اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد پی خواهیم برد که خدمات رژیم گذشته در بسیاری از بخش‌ها و حوزه‌ها گاه نزدیک به صفر بوده است.

,

جمعیت کهگیلویه و بویراحمد بر پایه سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵ برابر با ۷۱۳٬۰۵۲ نفر[بوده که ۵۰ درصد آن‌ها در شهرستان بویراحمد حضور دارند.

,

این استان حدود ۱ درصد از مساحت کل کشور را در بر می‌گیرد. با این وجود بیش از ۲۵ درصد نفت و گاز، ۱۰ درصد رواناب‌ها، ، ۲۰۰۰ گونه گیاهی (با بیش از ۴۵۰ گونه گیاهی دارویی)، در این استان قرار دارند.

,

اگر بخواهیم مقایسه کوچکی استان را در قبل و بعد از انقلاب اسلامی داشته باشیم می بینیم که قطار توسعه استان در حوزه سلامت با شتاب بسیار زیادی در حرکت بوده و دچار تحولات شگرفی نسبت به دوره پهلوی شده است.

,

کمبود - و در اکثر مواقع نبود – پزشک متخصص در دوره پهلوی از مواردی بود که بهداشت و سلامت مردم را به شدت با مخاطره روبه‌رو کرده بود.

,

آنتونی پارسونز، سفیر سابق انگلستان در ایران در بخشی از خاطرات خود در مورد اوضاع نامطلوب بهداشتی و کمبود پزشک در آن دوره  در کشورمی‌گوید: «در این تاریخ (حوالی سال 1345) ایران فقط یازده هزار پزشک داشت، در‌حالی‌که به چهل تا پنجاه هزار پزشک نیاز بود».

,

پارسونزدر ادامه با اشاره به سودجویی این پزشکان می‌گوید: «از مجموع یازده هزار پزشک نیز، حداقل نصف آنها در تهران کار می‌کردند، چرا که از طریق کار خصوصی می‌توانستند جیب‌هایشان را پر کنند.» به گفته سفیر وقت انگلیس، «تعداد پرستاران و کادر تعلیم‌یافته برای خدمات درمانی هم کم بود و برنامه‌ تعلیم کادر پرستاری و خدمات پزشکی نتایج آنی به همراه نداشت.»

,

به برکت انقلاب اسلامی و توجه همه دولت‌های پس از پیروزی انقلاب، این حوزه رشد و پیشرفت کرد به گونه ای که کهگیلویه و بویراحمدی  که روزی ۳۷ پزشک عمومی، ۱ پزشک متخصص و ۵ دندانپزشک داشت امروز به جایگاهی رسیده که خود پزشک تربیت می‌کند و تعداد دانشجویان پزشکی  آن بالغ بر دو هزار و ۳۷۱ نفر هستند و ۲۰۹ عضو هیات علمی در ۲۷ رشته مشغول آموزش هستند.

,

در حال حاضر بیش از ۳۵۳ پزشک متخصص و فوق‌تخصص، ۳۷۰ پزشک عمومی و ۲۸۷ دندانپزشک و بیش از دو هزار پرستار فعالیت می‌کنند که بیانگر تحول شگرف حوزه بهداشت و درمان کهگیلویه و بویراحمد پس از انقلاب است.

,

پس از پیروزی انقلاب اسلامی ۳۳ آزمایشگاه و ۹۰ داروخانه در استان ایجاد شد، همچنین طی مدت چهار دهه عمر انقلاب ۴۵۰ خانه بهداشت، مرکز بهداشتی و مرکز جامع سلامت احداث شد که در این حوزه قبل از انقلاب حتی یک مورد خانه بهداشت در استان وجود نداشت.

,

احداث بالغ بر ۴۴ پایگاه اورژانس یک پایگاه اورژانس هوایی و اتوبوس آمبولانس از دیگر خدمات صورت گرفته است.

,

10 بیمارستان با بیش از۱۴۰۰ تخت فعال و ۱۲۲ تخت ویژه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در کهگیلویه و بویراحمد ران اه اندازی شد تا به مردم خدمت ارائه ‌دهند و علاوه بر این تعداد بیمارستان‌های دیگری در استان در دست احداث هستند که در آینده نزدیک به مردم خدمات می دهند در صورتی که قبل از انقلاب تنها سه بیمارستان با ظرفیت محدود در کهگیلویه و بویراحمد وجود داشت.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه