اخبار داغ

۱۲۳ کشته در درگیری بین داعش و قسد در الحسکه

۱۲۳ کشته در درگیری بین داعش و قسد در الحسکه
درگیری بین عناصر داعش و شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه»(قسد) برای چهارمین روز متوالی در شهر الحسکه واقع در شمال شرقی سوریه ادامه دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ المرصد السوری (دیدبان حقوق بشر در سوریه) وابسته به معارضان اعلام کرد که در درگیری بین اعضای داعش و قسد که پس از حمله به زندانی در شهر الحسکه واقع در شمال شرقی سوریه آغاز شده است، تاکنون بیش از ۱۲۰ نفر کشته شده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
بنابر گزارش المرصد السوری، طبق آخرین آمارها ۷۷ نفر از اعضای داعش و ۳۹ نفر از اعضای قسد و هفت غیرنظامی در این درگیری‌ها کشته شده‌اند که البته تعداد واقعی کشته‌ها بسیار بیشتر است اما تا به این لحظه تعداد واقعی آن‌ها مشخص نیست و ده‌ها نفر مفقود شده‌اند و گذشته از آن شمار زیادی نیز زخمی وجود دارد که حال تعدادی از آن‌ها وخیم گزارش شده است.
,
 
,
به نوشته روزنامه القدس العربی، این درگیری‌ها پس از حمله عناصر داعش به زندان غویران که بزرگ‌ترین و خشونت‌بارترین حمله داعش از مارس ۲۰۱۹ بوده است، آغاز شد.
,
 
,
جمعه شب عناصر داعش به این زندان در شهر الحسکه که هزاران داعشی در آن زندانی بودند، حمله کرده و نیروهای قسد برای چهارمین روز متوالی در تلاش برای مقابله با این عناصر هستند.
,
 
,
بر اساس این گزارش، صدها زندانی داعشی بازداشت اما ده‌ها نفر نیز فرار کرده‌اند که هنوز تعداد دقیق آن‌ها مشخص نیست.
,
 
,
داعش نیز در کانال تلگرامی خود اعلام کرد که یک انبار اسلحه در این زندان را به تصرف خود درآورده و از زمان آغاز عملیات صدها نفر را فراری داده است.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه