اخبار داغ

نماینده مردم چابهار در مجلس:

خیز بودجه ۱۴۰۱ به سمت تمرکززدایی و توسعه عدالت اجتماعی

خیز بودجه ۱۴۰۱ به سمت تمرکززدایی و توسعه عدالت اجتماعی
نماینده مردم چابهار در مجلس گفت: ترسیم بودجه ۱۴۰۱ در مقیاس‌های استانی و شهرستانی در مسیر تمرکززدایی و توسعه عدالت اجتماعی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ معین‌الدین سعیدی در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران نیوز، اظهار کرد: تعیین بودجه ۱۴۰۱ در برش‌های استانی و شهرستانی ظرفیت و بستری برای تمرکززدایی و توسعه عدالت اجتماعی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,
وی تعیین بودجه در مقیاس استانی را از وجوه تمایز و البته شاخصه‌های مثبت بودجه ۱۴۰۱ خواند و گفت: به این ترتیب در بودجه سال آینده سهم اعتبارات استانی شامل اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای دیده شده است.
,
 
,
نماینده مردم چابهار در خانه ملت خاطرنشان کرد: در این راستا بخشی از اختیارات و تصمیم‌گیری برای تخصیص و هزینه‌کرد بودجه به شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان‌ها محول شده که از نکات مثبت و در راستای عدالت‌بخشی بیشتر به نحوه بودجه‌ریزی در کشور است.
,
 
,
سعیدی بیان کرد: در بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته روش‌های بودجه‌ریزی بر مبنای شرایط ویژه هر ایالت و شهرستان است، از این‌رو بایستی در کنار تقسیم کار ملی، برش‌های استانی و شهرستانی در بودجه‌ریزی ترسیم و از این طریق منابع اعتباری با نظارت‌های دقیق‌تر و بر اساس اولویت‌های واقعی‌تر مصروف و هزینه شود.
,
 
,
وی عنوان کرد: این رخداد با گذاره‌هایی که از عدالت در حوزه تقسیم فرصت‌ها و منابع وجود داشته و تعریف شده است، سازگاری و سنخیت بیشتری دارد.
,
 
,
نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی افزود: البته در بخش‌هایی از بودجه ۱۴۰۱ با مواردی از کلی‌گویی مواجهیم، اما با همه این تفاسیر تعیین و تقسیم منابع در مقیاس‌های کوچکتر و بر مبنا و اساس سند آمایش سرزمینی از وجوه تمایز و نکات مثبت بودجه سال آینده است.
,
 
,
سعیدی تصریح کرد: البته نباید از این نکته غافل ماند که در کنار مزایای اثربخشی و عدالت‌گستری که بودجه ۱۴۰۱ از آن‌ها برخوردار است، نقد و انتقاداتی نیز به آن وارد است که در جای خود می‌توان به آن‌ها پرداخت.
,
 
,
وی افزود: به این ترتیب درصورتیکه مزیت ترسیم بودجه در مقیاس استانی و شهرستانی به خوبی خود را در عمل نشان دهد، می‌تواند به عنوان پایلوتی موفق در سنوات دیگر نیز ملاک و معیار کار قرار گرفته و اجرایی و عملیاتی شود.
,
 
,
نماینده مردم چابهار در خانه ملت در بخش دیگری از سخنان خود به طرح یک انتقاد و سوال پرداخت و گفت: اکنون کسی که در راس هرم سازمان برنامه و بودجه قرار دارد که در زمان انحلال این سازمان در عمر کاری یکی از دولت‌ها در سمت وزیر قرار داشت و اعتراضی نسبت به این رویه از خود نشان نداد.
,
 
,
سعیدی اظهار کرد: حال رئیس سازمان برنامه و بودجه چگونه می‌تواند داعیه‌دار مدیریت و برنامه‌ریزی کشور باشد، آن هم در حالی که در آن شرایط در سمت وزیر نفت هیچگونه اعتراض و یا مخالفتی در قبال این موضوع نداشته و سکوت اختیار کرده بود.
,
 
,
انتهای پیام/*
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه