اخبار داغ

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

سفر آیت الله رئیسی به روسیه می‌تواند ظرفیت‌های تجاری خوبی برای کشور به ارمغان آورد

سفر آیت الله رئیسی به روسیه می‌تواند ظرفیت‌های تجاری خوبی برای کشور به ارمغان آورد
حجت‌الاسلام سید جواد حسینی کیا با بیان اینکه سفر آیت الله رئیسی به روسیه می‌تواند ظرفیت‌های تجاری خوبی را برای کشور به ارمغان آورد، گفت: امروز هم از سر موضع عزت، مصلحت و حکمت با روسیه رفتار می کنیم و در راستای برقراری تعامل با آنها اقدام خواهیم کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام سیدجواد حسینی‌کیا در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز اظهار داشت: سفر آیت الله رئیسی به روسیه می تواند ظرفیت های تجاری خوبی را  برای ما به ارمغان آورد که یکی از آنها انعقاد قرارداد ۲۰ ساله با روسیه است.

وی افزود: انجام ده میلیارد دلار تجارت با ‌کشور روسیه، شکوفا سازی ظرفیت های حوزه کشاورزی، اقتصادی، پتروشیمی و نفت نیز سبب می شود کشور در حوزه اقتصادی گامی روبه جلو بردارد.

حجت‌الاسلام حسینی کیا بی اثر کردن تحریم ها را از دیگر پیامدهای انعقاد قرارداد با روسیه دانست و گفت: این امر سبب حرکت چرخه اقتصاد و حل و فصل برخی از مشکلات داخلی کشور خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه برقراری روابط با کشور روسیه نشان از عزت و اقتدار ایران اسلامی است، عنوان کرد:  اینکه کشوری مثل روسیه از رئیس جمهور ایران دعوت کند، حضور ایشان در دومای روسیه و احترام کردن همه نمایندگان به آیت الله رییسی، حضور رئیس جمهور ایران در مسجد مسلمانان همگی از جایگاه والای ایران اسلامی نشان دارد همچنین حاکی از آن است که ایران در انزوا قرار ندارد بلکه در متن قرار دارد و یکی از قدرت‌های اصلی منطقه است.

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: از آنجا که جمهوری اسلامی ایران یکی از قدرت های اصلی منطقه است این گونه از رئیس جمهور این کشور استقبال می شود.

حجت الاسلام حسینی کیا تصریح کرد: قطعا این سفر برکات خوبی برای ایران اسلامی به ویژه در حوزه اقتصادی به دنبال دارد.

وی افزود: عده ای هشت سال مملکت را معطل غرب کردند با این حال غرب به آنها نگاه نکرد پس نمی توان این گونه کشور را اداره کرد.

حجت الاسلام حسینی کیا خاطرنشان کرد: برخی مشکلات کشور حاصل هشت سال نگاه عده ای واداده به غرب است که ما را در این مرحله نگهداشتند.

حجت‌الاسلام حسینی کیا گفت: ما باید با همه کشورهای دنیا به ویژه همسایگان، تعاملات ویژه ای داشته باشیم و بر اساس عزت، مصلحت و حکمت رفتار کنیم.

وی عنوان کرد: امروز هم از سر موضع عزت، مصلحت و حکمت با روسیه رفتار می کنیم و در راستای برقراری تعامل با آنها اقدام خواهیم کرد.

حجت‌الاسلام حسینی کیا گفت: کمک روسیه به ایران در بحران‌ها و مشکلات مختلف از جایگاه ویژه جمهوری اسلامی ایران نشان دارد البته افرادی این را برنمی تابند و هنوز دل در گرو آمریکا دارند هرچند که آمریکا هم به آنها نگاه نخواهد کرد، در واقع اگر هشت سال دیگر هم در گوشه و کنار نظاره‌گر باشند در می یابند که آن سو خبری نیست.

وی افزود: ما مسائل کشور را معطل برجام نخواهیم کرد، بلکه با برقراری روابط با روسیه معادلات برجام بهم می‌خورد و در این صورت برجام هم به نتیجه خواهد رسید و سبب می شود آنها هم ده ها امتیاز به ایران بدهند تا ما با آنها پای میز مذاکره بنشینیم.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه