اخبار داغ

به مناسبت ورود به ایام الله دهه فجرانتشار یافت؛

ماجرای قحطی دوران پهلوی در ایلام

ماجرای قحطی دوران پهلوی در ایلام
نیروی زمینی ارتش پهلوی نتوانست یک پاسگاه مرزی در مهران را که به تصرف نیروهای عراقی درآمده بود را از دست انها خارج کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایلام بیدار ، اکنون در آستانه چهل و چهارمین بهار انقلاب اسلامی قرار داریم؛ انقلابی که با گذشت این مدت از  عمر بابرکت خود روز به روز بر اعتلای آن افزوده می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایلام بیدار ,

انقلابی که به رهبری معمار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) برگ زرینی از تاریخ ایران را در سطح جهان رقم زد و اکنون این انقلاب در سطح دنیا بعنوان بی نظیرترین شناخته شده و باعث عزت و افتخار مسلمانان در بین جهانیان شده است.

,

همه ساله در این دهه مبارک مردم انقلابی ایران به جشن و سرور می پردازند و با آذین بندی و چراغ بندی محله ها در تمامی نقاط استان ها خود را در این پیروزی عظیم سهیم می کنند.

,

در واقع یکی دیگر از مزایای این دهه مخابره پیام انقلاب اسلامی به دنیا است موضوعی که در گفتگو با یکی از فعالان حوزه فرهنگی و سیاسی استان در گفتگو با ایلام بیدار عنوان شد.

,

دستاوردهای انقلاب اسلامی 

, دستاوردهای انقلاب اسلامی , دستاوردهای انقلاب اسلامی ,

دکتر "علی اصغر شریفی راد"، از فعالان سیاسی و فرهنگی استان ایلام در گفتگو با خبرنگار ما به بیان دستاوردهای انقلاب پرداخته دستاوردهایی که نسبت به سایر انقلاب های دیگر در سطح بی نظیری قرار دارد.

,

وی می گوید صدای عزت ایران اسلامی این روزها در همه قاره ها شنیده می شود به طوری که در بیخ گوش امریکا و در لس آنجلس نیز این صدا به راحتی شنیده می شود و برای اثبات این موضوع همین بس که دولتمردان امریکایی و اروپایی نسبت به افزایش تعداد مسلمانان در این مناطق از جهان ابراز نگرانی کرده اند.

,
شریفی راد در این گفتگو اعلام داشت: در واقع با انجام نه یک مصاحبه بلکه چندین مصاحبه نمی توان به بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی در طول قریب به چهار دهه پرداخت چرا که میزان این دستاوردها در حدی است که باید وقت های زیادی را صرف ان کرد.
,

وی یادآور شد: اما اگر بخواهیم به یک نمونه که برای همگام روشن و مبرهن است بپردازیم امنیت است، موضوعی که اکنون در جای جای نقاط از ایران اسلامی برای همگان به اثبات رسیده است.

,

فعال سیاسی و فرهنگی خاطرنشان کرد: این روزها ناامنی در بسیاری از مناطق جهان به خصوص خاورمیانه به عینه قابل مشاهده است و در برخی از این کشورها روزانه کشت و کشتارهای زیادی با انفجارهای بزرگ به وقوع می پیوندد که باعث کشته شدن تعداد کثیری از انسان ها فقط در یک روز می شود.

,

وی بیان داشت: اما امروزه و در حالی که حتی همسایه های ایران روزگار خوشی را تجربه نمی کنند اما در داخل کشور چنان امنیتی حاکم است نمونه آن را حتی در کشورهای ابرقدرت نیز مشاهده نمی کنیم و از طرفی این امنیت باعث عزت جمهوری اسلامی در دنیا نیز شده است و امروز این نظام با تمسک به مردم و رهبری در اوج اقتدار خود قرار دارد، برای همین اگر تصمیمی بخواهد در سطح دنیا گرفته شود باید اجازه ایران اسلامی گرفته شود در سطح خاورمیانه نیز که دیگر بدون اجازه و تصمیم ایران اسلامی کاری در پیش نخواهد رفت ، چنانچه پیش از این در موضعاتی از جمله سوریه و عراق نظام استکبار ره به جایی نبرد اما امروزه خودشان به واقعیت این موضوع پی برده اند.

,

, ,
, ,

جنگ جهانی دوم؛ قحطی در ایلام در زمان حکومت پهلوی

, جنگ جهانی دوم؛ قحطی در ایلام در زمان حکومت پهلوی, جنگ جهانی دوم؛ قحطی در ایلام در زمان حکومت پهلوی,

شریفی را در ادامه گفت: در روزهای سخت جنگ جهانی دوم فشارهای زیادی به همین مردم استان خودمان ایلام آمد، فشارهایی که مردم را با مشقت های فراوانی مواجه کرده  و شرایط در ایلام آن زمان به گونه ای پیش رفت که قحطی همه جا را گرفته بود و این از ضعف خاندان پهلوی حکایت داشت.

,
وی عنوان کرد: این در حالی است که در ایران اسلامی و در زمان جنگ تحمیلی حتی این گونه فضایی در کشور ایجاد نشد.
,

ضعف نیروی زمینی ارتش پهلوی در بازپس گیری یک پاسگاه مرزی مهران

, ضعف نیروی زمینی ارتش پهلوی در بازپس گیری یک پاسگاه مرزی مهران, ضعف نیروی زمینی ارتش پهلوی در بازپس گیری یک پاسگاه مرزی مهران,

شریفی راد در ادامه با اشاره به ضعف ارتش پلوی گفت: یا در دیگر موضوعات می توان اشاره هایی کرد که از جمله آن می توان به ضعف نیروی زمینی ارتش پهلوی در بازپس گیری یک پاسگاه مرزی در شهرستان مهران اشاره کرد.

,

وی خاطرنشان کرد: در یکی از حمله های نیروهای عراقی به پاسگاهی در شهرستان مرزی مهران در زمان پهلوی، این پاسگاه به تصرف نیروهای عراقی درمی آید و همین باعث می شود تا نیروی زمینی ارتش پهلوی خود را برای بازپس گیری این پاسگاه به ایلام و مهران برساند.

,

شریفی راد اظهار کرد: اما نه تنها نتوانست آن یک پاسگاه را پس بگیرد بلکه مردم ایلام متحمل سخت ترین روزها شدند چرا که تمام مواد غذایی در اختیار نیروهای ارتش پهلوی قرار گرفت.

,

وی یادآور شد: این در حالی است که در دوران جنگ تحمیلی حتی یک وجب از خاک کشورمان در تصرف نیروهای بعثی درنیامد.

,

 

,

انتهای پیام/ک

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه