اخبار داغ

مشاغل کاذب، پتکی بر طاقت و روان شهروندان؛

شغل‌های مزاحمی که در داخل شهر جا خوش کرده‌اند/ ضعف و ناتوانی مسئولان در ساماندهی اصناف آلاینده

شغل‌های مزاحمی که در داخل شهر جا خوش کرده‌اند/ ضعف و ناتوانی مسئولان در ساماندهی اصناف آلاینده
مشاغل پر سر و صدا و صنوف آلاینده این روزها به عنوان یک معضل اجتماعی نه تنها داد مردم را در آورده، بلکه موجب ناخوشایندی جلوه شهر شده و علی رغم وعده‌ مسئولان، این مشاغل همچنان در داخل شهر روزگار می‌گذرانند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، کسب و کار برای امرار معاش، امری واجب است و مسئولان در همه شهرها توام با رعایت قانون و ساماندهی مشاغل مزاحم به نوعی حال و روز کسبه و اصناف را نیز مراعات می کنند تا به اصطلاح نه سیخ بسوزد و نه کباب اما سر و صدای ناشی از کار افراد شاغل در این صنف ها، سدمعبر، تجمع ضایعات، پخش انواع آلاینده ها، آلودگی های صوتی، سمعی و بصری، بر هم خوردن آرامش روانی ساکنان مجاور این کارگاه ها، از جمله مشکلات عدیده بوجود آمده توسط مشاغل مزاحم و صنوف آلاینده در شهر ها است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی,

برابر بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری ها یکی از وظایف مدیران شهری ساماندهی مشاغل و صنایعی است که نه تنها برای ساکنان ایجاد مزاحمت کرده، بلکه آلایندگی هایی را برای زیست شهری به همراه دارد و با توحه به اینکه اجرای این اصل یکی از مهمترین قوانینی است که شهرداری ها برعهده دارند، اما در شهر سنندج سال‌هاست این موضوع غریب مانده و شاهد فعالیت واحدهای تجاری و مشاغل مزاحم که گاها سلب آسایش را به همراه دارد، هستیم.

,

و این در حالی است که صاحبان اینگونه مشاغل یا باید رفع مزاحمت کنند و یا به داخل حریم و شهرکهای صنعتی واقع در حریم شهر انتقال یابند اما آنچه که این روزها شاهد آن هستیم این است که صاحبان اینگونه مشاغل مزاحم اعتنایی به تذکرات شهروندان نداشته و در مواردی دیده شده که صاحبان مغازه هایی که با سد معبر، محل پارک خودرو در خیابان را نیز به مالکیت خود درآورده و در نهایت گستاخی با رانندگانی که قصد توقف در این محل ها را دارند به مشاجره پرداخته و برغم برخورد عوامل شهرداری بازهم به این کار غیرقانونی و ناشایست خود ادامه می دهند.

,

, ,

علی عباسی  یکی از شهروند خیابان عباس آباد شهر سنندج در رابطه با مشاغل مزاحم می گوید: از هنگامی که برنامه انتقال مشاغل مزاحم به خارج از شهر مطرح شد هیچ گونه اقدامی از سوی متولیان این امر صورت نگرفته است.

,

این شهروند با بیان اینکه منزل ما در کنار خدمات صافکاری  اتومبیل قرار گرفته، تاکید می کند: مشاغل مزاحم این روزها مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد می‌کنند بنابراین باید به خارج از شهر منتقل شوند چرا که آلودگی صوتی ناشی از این کار آرامش مان را به ریخته  است.

,

آقای احمدی نیز یکی دیگر از شهروندان سنندجی است که معتقد است، تنها راه رسیدگی به مشاغل مزاحم انتقال آنان به خارج از شهر است چرا که در غیر این صورت مشکلات و آسیب های روحی و روانی برای شهروندان ایجاد می شود.

,

وی گفت: بسیاری از شهروندان همچنان چشم انتظارند تا معضل شغل های مزاحم به معنای واقعی حل شده و این مشاغل به خارج از شهر انتقال یابند، بنابراین همچنان باید منتظر بود و دید سرانجام این ماجرا به کجا خواهد رسید.

,

, ,

انتقال مشاغل مزاحم به خارج از شهر

, انتقال مشاغل مزاحم به خارج از شهر, انتقال مشاغل مزاحم به خارج از شهر,

تورج سلطنت‌پوری رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری سنندج در همین موضوع  در گفت‌وگو با خبرنگار کرد تودی  اظهار داشت: متاسفانه از 18سال گذشته هیچ اتفاقی در حوزه ساماندهی مشاغل آلاینده سطح شهر سنندج اتفاق نیفتاده است.

,

وی افزود: در حال حاضر پنج اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل، درودگران، فلزکاران، تعمیرکاران و مصالح ‌فروشان جزو مشاغل آلاینده در سطح شهر به حساب می‌آیند که در نظر داریم آنها را در قالب شهرک صنفی مرتبط در خارج از شهر قرار دهیم.

,

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری سنندج تصریح کرد: برای ساخت شهرک‌های صنفی که از اهمیت بسیار بالایی نیز برخوردار است می‌توانیم از زمین‌های شخصی و دولتی مناسب در خارج از شهر استفاده کنیم، فلذا در این زمینه اراضی دولتی در اولویت قرار دارد.

,

در ادامه مجید شاه‌اویسی عضو و رئیس کمیسون عمران شورای شهر سنندج درباره مشاغل آلاینده در مصاحبه ای عنوان داشت: در حال حاضر چند اتحادیه صنفی به دنبال خروج از شهر و ساماندهی مشاغل هستند اما متاسفانه توپوگرافی سنندج به گونه‌ای است که با کمبود زمین برای توسعه فیزیکی شهر روبه‌رو هستیم و این خود دلیلی کندی ساماندهی مشاغل آلاینده می‌تواند باشد.

,

وی به وجود برخی مشاغل آلاینده در هسته مرکزی شهر و مناطق مسکونی اشاره و گفت: شهرک صنعتی که در دهه 60 در سنندج احداث شده در حال حاضر جوابگوی این حجم از مشاغل نیست و همین است که شاهد افزایش مشاغل آلاینده در کوچه و خیابان‌ها هستیم.

,

, ,

وجود مشکلات متعدد در این مشاغل لزوم برنامه ریزی شهردار یها برای جلوگیری از ایجاد این واحدهای صنفی مزاحم را دوچندان کرده است و ساماندهی مشاغل مزاحم باید با تشکیل مثلث مردم، مسئولان و مدیران اصناف همراه شود تا از طریق مدیریت یکپارچه در فرایندی تعاملی اهداف مد نظر محقق شود.

,

 به گزارش کردتودی و با توجه به تهیه گزارشهای متعدد و پیگیریهای مکرر جهت علت عدم نقل و انتقال سریع این مشاغل به شهرک مشاغل، واضح است تا زمانی که امکانات برای ادامه فعالیت در این شهرک مهیا نشود، نقل و انتقال صد درصدی این مشاغل ممکن نخواهد بود لذا کلید حل تمامی این مشکلات در دست مسئولین است تا هرچه سریعتر با فراهم آوردن امکانات و تسهیل روند ساخت و ساز برای این مشاغل آلاینده که اکثر آنها جزو قشر ضعیف جامعه محسوب می شوند، تمامی این موانع و مشکلات را برطرف نمایند.

,

انتهای پیام/
 

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه