اخبار داغ

بازار شرایط مطلوب می‌طلبد؛

بسیج پای کار کمک به بازاریان و مردم/ ۷هزار بازرسی برای کنترل بازار مازندران انجام شد

بسیج پای کار کمک به بازاریان و مردم/ ۷هزار بازرسی برای کنترل بازار مازندران انجام شد
نظارت و کنترل بیشتر در بازار، تثبیت قیمت‌ها را در پی خواهد داشت، انتظار می‌رود برنامه‌ریزی و نظارت بیشتر شود تا از نابسامانی در بازار جلوگیری شود و شاهد نظم و ثبات بیشتر در بازار باشیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ؛ مردم انتظار تثبیت قیمت‌ها در بازار را دارند که یکی از دغدغه های این روزها با افزایش قیمت هاست، یکی از مشکلات مردم گرانی و کنترل نشده قیمت‌ها که در نتیجه نظارت است، کارشناسان بر این باور هستند که نظارت اگر تشدید تر شود، افزایش قیمت ها را نخواهیم داشت، به همین خاطر مدیران هم تلاش می کنند تا برای حفظ حقوق مصرف کنندگان رعایت شود، در بازار نظارت داشته باشند.

نظارت بیشتر و و کنترل بیشتر در بازار، تثبیت قیمت ها را در پی خواهد داشت، انتظار می‌رود برنامه‌ریزی و نظارت بیشتر شود تا از نابسامانی در بازار جلوگیری شود و شاهد نظم و ثبات بیشتر در بازار باشیم، از اگر نظارت نباشد افزایش سرسام آور قیمت اجناس را خواهیم داشت، نقش بسیج اصناف و بازرسی های متداوم انها در ثابت بودن بازار نقش تاثیرگذاری دارد، بخضوض در شرایطی که با کمبود اقلامی روبه رو هستیم.
 
محمد ابراهیمی کلاریجانی، مسئول بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی مازندران در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به طرح شهید امانی گفت: زمانی این طرح استارت خورد که سردار سلیمانی رئیس بسیج مستضعفین و مخبر معاون اول رئیس جمهوری توافقی را با هم در راستای نقش‌آفرینی بسیج در بازار انجام دادند.

وی ادامه داد: در این طرح قرار شد درهر شهرستان‌ فرمانداران به عنوان فرمانده قرارگاه و فرماندهان سپاه به عنوان جانشین آن قرارگاه و روسای بسیج اصناف به عنوان دبیر آن قرارگاه نقش آفرینی کنند و بسیجیان رابط نخبه و افرادی که از نظر تحصیلی هم رشته های مرتبط با نظارت بر بازار  شناسایی و به کارگیری کنند.

مسئول بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی مازندران از اهداف این طرح را کم کردن تنش در بازار خواند و اظهار کرد: برای اینکه بتوانیم از فضایی که در بازار وجود دارد تنش‌هایی را کم کنیم، مشکلات اقتصادی که به واسطه تحریم ها وضعیت تولیدی ها یا سوء مدیریت وجود دارد را بتوانیم کنترل کنیم.

وی از شناسایی ۳۳۴ بازرس بسیجی در سطح استان خبر داد و خاطرنشان کرد: آموزش‌های لازم در شهرستان ها توسط صمت، جهاد کشاورزی و تعزیرات داده شده و بعد از آموزش بکارگیری در سطح بازار استارت خورد.

ابراهیمی تصریح کرد: فعالیت‌های خوبی در سطح استان انجام شده و نظارت های خوبی هم انجام شد که با توجه به پالایش در سطح بازار رضایت نسبی از طرف مردم در رابطه با اجرای این طرح وجود داشته است.

وی هدف از نظارت در بازار را کمک برای بازاریان دانست و بیان کرد: این طرح برخورد با بازاریان نیست، بلکه کمک به بازاریانی است که صادقانه فعالیت می‌کنند و دنبال کسب روزی حلال اند، اما کسانی که به دنبال گرانفروشی هستند با آنها برخورد برخورد خواهد شد، افرادی که در امرار معاش مردم اختلال ایجاد کنند و در کسب و کار بازاریان اشکال ایجاد کند قطعاً با آنها برخورد جدی خواهد شد.

موسوی سرپرست معاونت بازرسی اداره کل صمت مازندران نیز گفت: استفاده از ظرفیت بسیجیان فرصتی برای بهبود وضعیت بازار است که فعالیت های خوبی انجام شد.

وی با بیان اینکه چند شیفت بازرسی در بازار نظارت میکننند، خاطرنشان کرد: بصورت شیفت عصر و صبح برای تنظیم بازار بخصوص کالاهای اساسی، نهادهای دامی که از ضروری ترین نهادها هستند مورد بررسی قرار می گیرد.

 سرپرست معاونت بازرسی اداره کل صمت مازندران از 7 هزار بازرسی در طرح شهید امانی خبر داد و اظهار کرد: بازرسی زیادی انجام شد که بخشی پرونده سازی شده اند.

وی یکی از مشکلات مردمی را بسته بودن خبازی ها در ایام تعطیل عنوان کرد و افزود: در اکثر شهرستان ها بیش از ۴۰ خبازی که باید کار می کردند، بسته بودند و این مشکلات زیادی برای مردم ایجاد کرده است که باید بازرسان به صورت شیفتی در تمام خبازی های سطح شهر بررسی کنند.

موسوی تصریح کرد: بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ واحد صنعتی در استان، ۱۸۰ واحد صنفی دغدغه های زیادی در این حوزه وجود دارد که باید بیشتر به ان توجه کنیم.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه