اخبار داغ

سخنگوی شورای شهر:

نواقص قانونی باعث تخلف و فساد در شهرداری می‌شود

نواقص قانونی باعث تخلف و فساد در شهرداری می‌شود
سخنگوی شورای شهر تهران گفت: باید روند‌ها و فرایند‌ها اصلاح بشود تا جلوی فساد گرفته شود، باید با اتکا بر ظرفیت‌های قانونی و قاعده‌ها و نظامات موجود از بروز فساد جلوگیری شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا نادعلی سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: در مدیریت شهری تهران سلسله قواعدی برای پرداخت‌های مالی، قرارداد‌ها و موضوعات مختلف دیگر وجود دارد که مباحث قانونی مربوط به آن‌ها هم شکل گرفته است. اما حتما نقایصی هم وجود دارد و بعضی از این نقص‌های قانونی هم زمینه‌ساز ایجاد تخلف و گاهی هم فساد می‌شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
نادعلی افزود: باید روند‌ها و فرایند‌ها اصلاح بشود تا جلوی فساد گرفته شود. این مساله مهمتر از شخص فاسد است. ولی حتما درمورد آن شخص فاسدی هم که شناسایی می‌شود باید برخورد‌های قانونی به انجام برسد. ما در مدیریت شهری تهران بر این باور هستیم که باید جلوی تخلف و فساد به موقع و به روشی اصولی به خصوص با اتکا بر ظرفیت‌های قانونی و قاعده‌ها و نظامات موجود گرفته بشود.
,
 
,
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: نقص‌ها بیشتر به تخلف منجر می‌شود، چون فساد به شکلی آگاهانه و با حجم بالا اتفاق می‌افتد. اما تخلف ممکن است به صورت موردی پیش بیاید. ولی آن بخش‌هایی که مغفول مانده یا برایشان قاعده گذاری مناسبی صورت نگرفته تخلف خیز و فسادانگیز می‌شوند. برای همه آن موارد باید ما در زمینه قاعده گذاری چه در شورای شهر و چه در دیگر دستگاه‌ها اقدام کنیم. البته بخشی از این مساله هم به قوانین بالادستی بر می‌گردد که برخی از آن‌ها را مجلس باید تغییر بدهد و بعد به تصویب برساند.
,
 
,
انتهای پیام/
,
منبع: میزان
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه