اخبار داغ

بررسی یک حادثه پر حاشیه؛

بررسی ماجرای خودسوزی فرد روستایی در ایلام/ سیاست‌های وارونه دولت اعتدال همچنان قربانی می‌گیرد

بررسی ماجرای خودسوزی فرد روستایی در ایلام/ سیاست‌های وارونه دولت اعتدال همچنان قربانی می‌گیرد
شخص که یکی از اهالی روستای چشمه کبود است جهت گرفتن قسط سوم تسهیلات خود به بنیاد مسکن استان ایلام مراجعه کرده که به دلیل عدم پاسخگویی مناسب از طرف بنباد اقدام به خودسوزی می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایلام بیدار، روز گذشته خبری در سطح فضای مجازی استان ایلام مبنی بر خودسوزی یه شخص مقابل بنیاد مسکن منتشر شده، خبری که با تحلیل ها و تفسیرهای گوناگونی همراه شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

این شخص که یکی از اهالی روستای چشمه کبود است جهت گرفتن قسط سوم تسهیلات خود به بنیاد مسکن استان ایلام مراجعه کرده که به دلیل عدم پاسخگویی مناسب از طرف پرسنل بنباد مقابل چشمان فرزندانش اقدام به خودسوزی می کند.

,

خودسوزی فرد شاکی به بنیاد مسکن استان هیچ ارتباطی ندارد

, خودسوزی فرد شاکی به بنیاد مسکن استان هیچ ارتباطی ندارد, خودسوزی فرد شاکی به بنیاد مسکن استان هیچ ارتباطی ندارد,

در همین راستا "حبیب الله محبی"، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به این موضوع واکنش نشان داده و با تایید خودسوزی در مقابل این اداره گفت: این موضوع به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان هیچ ارتباطی ندارد.

,

وی ااظهار کرد :گویا این فرد به دنبال پایان کار منزل مسکونی خود از سوی دهیاری روستا و بخشداری محل بوده و بدلیل عدم تحقق خواسته اش مبادرت به خود سوزی کرده است .

,

استان ایلام، رتبه اول خودکشی در کشور

, استان ایلام، رتبه اول خودکشی در کشور,

به زعم کارشناسان، استان ایلام رتبه اول خودکشی را نسبت به جمعیت نسبت به سایر استان ها به خود اختصاص داده است و متاسفانه طی چند روز گذشته شاهد چندین خود کشی در سطح استان بودیم و آمار نه تنها کاهش نمی یابد بلکه روز به روز به این پدیده شوم اجتماعی افزوده می شود.

,

بیکاری ، فقر، عوامل قومی و عاطفی ، اختلالات روانی و فاصله گرفتن از آموزه های اسلامی می تواند از مهم ترین عواملی باشد که در سطح استان ایلام منجر به خود کشی شود واین زنگ خطری برای از دست رفتن استعدادها و ظرفیت های انسانی استان است که آمار ان روند روبه رشدی را دارد و با برنامه ریزی وایجاد فرصت های شغلی برای جوانان می توان به مقابله با ان پرداخت.

,

این روزها خبرهایی از انواع خودکشی ها از خودسوزی گرفته تا مصرف قرص و ... به گوش می رسد که امسال روند روبه رشدی داشته و نگاه ویژه مسئولین را به ریشه یابی وتلاش برای کاهش این مسئله می طلبد. این اتفاقات نشان از مشکلات شدید و کمرشکن اقتصادی، روحی و روانی، بیکاری نان آور خانواده به ویژه برای جوانان دارد که خودکشی را به عنوان اخرین راه انتخاب کرده اند.

,

شاید اگر مسئولین امر از این آمار رتبه اولی خودکشی در استان ایلام طی چند سال اخیر عبرت گرفته و اندکی دلسوزی به خرج می دادند امروزه شاهد این گونه اتفاقات تلخ و افزایش آسیب های اجتماعی نبودیم و جامعه ای پویا وپیشرفته داشتیم.

,

,

, ,

دادستان مرکز استان ایلام عوامل مرتبط را احضار کرد

, دادستان مرکز استان ایلام عوامل مرتبط را احضار کرد, دادستان مرکز استان ایلام عوامل مرتبط را احضار کرد,

در پی انتشار خبری مبنی بر خودسوزی یک فرد روستایی در مقابل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ایلام، "عبدالوهاب بخشنده"، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان ایلام، بلافاصله دستور رسیدگی و احضار عوامل مرتبط با این موضوع را صادر کرد.

,

همچنین به دنبال این موضوع؛ "حسین علی رحمی"، معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز ایلام و معاون حقوق عامه نیز با توجه به ماموریت صادره از سوی دادستان مرکز استان، ضمن حضور در بیمارستان و ملاقات با فرد مصدوم و شنیدن اظهارات نامبرده، در جریان آخرین روند درمانی ایشان قرار گرفت.

,

گفتنی است؛ فردا راس ساعت 10 صبح با حضور دادستان مرکز استان، معاون حقوق عامه دادستان ایلام، مدیرکل بنیاد مسکن استان و سایر مسئولین مرتبط؛ جلسه ای در این خصوص برگزار و دستورات مقتضی صادر خواهد شد.

,

براساس این گزارش اگر می خواهیم دیگر شاهد چنین حوادث تلخ و ناگوار در استان ایلام نباشیم، دولت سیزدهم بایستی با اصلاح سیاست ها در حوزه های اجتماعی و اقتصادی زمینه کاهش آسیب های اجتماعی را در مناطق محروم فراهم کند

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه