اخبار داغ

مدیرعامل شرکت گاز تهران در گفت‌وگو با دانا:

۸۵ درصد گاز مصرفی کشور در بخش خانگی و تجاری است/ صرفه جویی۶ درصدی مصرف گاز با کاهش یک درجه‌ای دمای منازل

۸۵ درصد گاز مصرفی کشور در بخش خانگی و تجاری است/ صرفه جویی۶ درصدی مصرف گاز با کاهش یک درجه‌ای دمای منازل
مدیرعامل شرکت گاز استان تهران با اعلام اینکه هم‌اکنون ۸۵ درصد گاز مصرفی در کشور در مصارف خانگی و تجاری است، گفت: شدت مصرف انرژی در کشور ما تقریباً سه برابر استاندارد جهانی است.
[

سعید توکلی،مدیرعامل شرکت گاز استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ درباره افزایش بی‌سابقه مصرف و آخرین وضعیت گاز در کشور، اظهار کرد: همان گونه که در آمار اعلام شده نزدیک به ۸۵ درصد مصرف گاز کشور به مصارف خانگی و تجاری اختصاص یافته است که این میزان تاکنون در تاریخ مصرف گاز در کشور بی‌نظیر بوده و سابقه نداشته است.
 

, شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا, گاز در کشور بی‌نظیر بوده و سابقه نداشته است.,
,

شدت مصرف انرژی در کشور ما سه برابر استاندارد جهانی است

, شدت مصرف انرژی در کشور ما سه برابر استاندارد جهانی است, شدت مصرف انرژی در کشور ما سه برابر استاندارد جهانی است,

وی ادامه داد: این افزایش چشمگیر مصرف می‌تواند به دلایل گوناگونی مثل سر شدن هوا باشد به طوری که در این روزها ۳۴۰ ایستگاه هواشناسی در سراسر کشور دمای زیر صفر را گزارش کردند. راهکارهایی برای مدیریت و کاهش مصرف وجود دارد که ما بتوانیم این مصرف را مدیریت کنیم.

,
مدیرعامل شرکت گاز استان تهران با بیان اینکه شدت مصرف انرژی در کشور ما تقریباً سه برابر استاندارد جهانی است، گفت: راهکارهایی برای کوتاه مدت، میان‌مدت و بلند مدتی وجود دارد.اصلی‌ترین راهکار در میان‌مدت و بلندمدت باتوجه‌به اینکه ۸۰ درصد از انرژی در گرمایش محیط‌ها مصرف می‌شود، رعایت مقررات ملی مصرف گاز در مبحث ۱۹ ساخت‌وساز است که از سال آینده الزام شده و به زیرساخت‌های این بخش کمک خواهد کرد.
, مدیرعامل شرکت گاز استان تهران با بیان اینکه شدت مصرف انرژی در کشور ما تقریباً سه برابر استاندارد جهانی است، , گفت:,  راهکارهایی برای کوتاه مدت، میان‌مدت و بلند مدتی وجود دارد., اصلی‌ترین راهکار در میان‌مدت و بلندمدت باتوجه‌به اینکه ۸۰ درصد از انرژی در گرمایش محیط‌ها مصرف می‌شود، رعایت مقررات ملی مصرف گاز در مبحث ۱۹ ساخت‌وساز است که از سال آینده الزام شده و به زیرساخت‌های این بخش کمک خواهد کرد.,
 
,

گاز صنایع با کاهش یک درجه‌ای دمای منازل قطع نخواهد شد

, گاز صنایع با کاهش یک درجه‌ای دمای منازل قطع نخواهد شد,

توکلی اضافه کرد: واقعیت این است که درجه رفاه و مناسب بین ۱۷ تا ۲۱ درجه سانتیگراد برای رفاه افراد خانوار است. با رعایت این موضوع و کاهش یک درجه‌ای دما در منازل موجب خواهد شد تا مصرف گاز ۵ الی ۶ درصد کاهش یابد که معادل بیش از تولید یک فاز پارس جنوبی است. در واقع ما به همین میزان انرژی برای تقویت شبکه را در دست خواهیم داشت.

, توکلی اضافه کرد: واقعیت این است که درجه رفاه و مناسب بین ۱۷ تا ۲۱ درجه سانتیگراد برای رفاه افراد خانوار است. با رعایت این موضوع و کاهش یک درجه‌ای دما در منازل موجب خواهد شد تا مصرف گاز ۵ الی ۶ درصد کاهش یابد که معادل بیش از تولید یک فاز پارس جنوبی است. در واقع ما به همین میزان انرژی برای تقویت شبکه را در دست خواهیم داشت.,

وی گفت: با مدیریت و کاهش مصرف گاز، شرکت گاز می‌تواند گاز را به صنایع مولد و نیروگاه‌ها، فولاد، پتروشیمی و سیمان برساند تا کشور با مشکلات عدم تولید این صنایع روبه‌رو نشود.

,

مصارف خانگی و تجاری برای شرکت ملی گاز خط قرمز است

, مصارف خانگی و تجاری برای شرکت ملی گاز خط قرمز است,

مدیرعامل شرکت گاز استان تهران اظهار کرد: مردم با استفاده از پرده‌های زخیم برای پنجره‌ها، پوشیدن لباس گرم، تنظیم موتورخانه‌ها و عایق‌بندی سیستم‌های گرمایشی، استفاده از سیستم‌های گرمایشی با راندمان بالا می‌توانند به مصرف گاز کمک کنند.

,

توکلی گفت: مصارف خانگی و تجاری برای شرکت ملی گاز خط قرمز محسوب می‌شود و تا کنون در این مبحث به‌واسطه کمبود هیچو افزایش مصرف، قطعی نداشتیم. تلاش این است که این روند ادامه‌دار باشد، و بتوانیم با استفاده از این صرفه‌جویی‌ها، گاز نیروگاه‌ها و صنایع نیز تأمین شود تا آنها مجبور به جایگزینی سوخت دوم نشوند.
 

,
,

انتهای پیام/
نویسنده: رضا نجف آبادی

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه