اخبار داغ

قائم مقام مدیرعامل هپکو پاسخ داد؛

آیا در پشت پرده واردات ماشین آلات معدنی مافیا وجود دارد؟ + فیلم

آیا در پشت پرده واردات ماشین آلات معدنی مافیا وجود دارد؟ + فیلم
میقانی، دست های مافیایی پشت پرده را یکی از دلایل مهم فشارها برای واردات ماشین آلات سنگین معدنی به کشور می داند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ کمتر کسی است که نداند علاوه بر سوء مدیریت ها، این واردات ماشین آلات راهسازی و معدنی به خصوص در رده دست دوم و مستعمل بود که طی سال های اخیر ضربات بسیار سنگینی را به شرکت هپکو وارد کرد به طوری که میزان تولیدات این مجموعه صنعتی که روزگاری بزرگترین و تنها تولید کننده تجهیزات سنگین خاورمیانه لقب دارد از تولید سالانه قریب به ۳ هزار دستگاه در اواسط دهه ۸۰ به تولید تقریباً صفر در سال ۹۹ رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

طی یکسال اخیر با وجود اخبار امید بخش هپکو و ابراز امیدواری کارگران اما در عین حال تهدیدی به نام واردات همچنان بر سر هپکو سایه انداخته و در روزهای اخیر سنگینی آن بر سر این ابر صنعت بسیار بیشتر احساس می شود تا جایی که این بار کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۱ در یک تصمیم قابل تأمل مجوز واردات ۱۰ هزار دستگاه ماشین آلات راهسازی و معدنی در سال آینده را مصوب کرده است.

,

با این حال کارشناسان، برخی نمایندگان مجلس و هپکویی ها معتقدند روند واردات ماشین آلات سنگین در کشور یک فرآیند طبیعی نیست و یک جریان مافیایی برای کسب سود و بهره برداری از تنش های ارزی از هر منفذی به دنبال باز کردن باب واردات ماشین آلات به ویژه در رده مستعمل است.

,

قائم مقام مدیرعامل هپکو شب گذشته در گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با بیان اینکه به صراحت می گوییم واردات ماشین آلات پشت پرده دارد اظهار داشت: متاسفانه علیرغم صحبت هایی که برای نیاز به ماشین الات سنگین در حد ۱۰ و ۱۵ هزار دستگاه می شود اما طی یکسال و نیم اخیر در تمامی معادن  حضور پیدا کردیم و محصولات هپکو را ارائه دادیم که حاصل همه ی این تلاش ها ۵۰ دستگاه قرارداد بوده در حالی که این تعداد با اعدادی که عموما عنوان می شود یکی نیست.

,

میقانی تصریح کرد: در حال حاضر چند پرونده را به سازمان بازرسی ارائه داده ایم که نشان می دهد بیش از ۱۷۰۰ میلیارد تومانی over invoice (صورتحساب غیرواقعی) در برخی وارداتی که انجام گرفته وجود داشته است.

,

قائم مقام مدیرعامل هپکو ادامه داد: وقتی یک لودر را به قیمت ۳۰ هزار دلار می خرند و آن را به معادن حدود ۲۵۰ هزار دلار تحویل می دهند مطمئنا پشت پرده وجود دارد.

,

وی افزود: آمارهایی که عموما از سمت معادن عنوان می شود در مرحله اجرا دارای تناقض استم، ما سالانه در سال هایی که تنش ارزی نداشته ایم بیش از ۶۰۰ تا ۷۰۰ دستگاه واردات نداشتیم اما در سال هایی که تنش ارزی داریم با امارهای بالاتری مواجه هستیم.

,

مشروح سخنان قائم مقام مدیرعامل هپکو‌ را در ادامه ببینید و بشنوید.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه