اخبار داغ

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه خبر داد:

مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه برای «حذف ۳ دهک یارانه‌بگیر»/ حداقل حقوق دریافتی در سال آینده؛ 5 میلیون و 600 هزار تومان

مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه برای «حذف ۳ دهک یارانه‌بگیر»/ حداقل حقوق دریافتی در سال آینده؛ 5 میلیون و 600 هزار تومان
اعضای کمیسیون تلفیق بودجه 1401،‌ دولت ملزم را به «حذف 3 دهک یارانه‌بگیر» کردند و حداقل حقوق را برای سال آینده تعیین کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 1401 پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران، با تشریح آخرین مصوبات این کمیسیون اظهار داشت: با تصویب اعضای کمیسیون، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها مکلف شدند حداکثر سه ماه بعد از ابلاغ قانون بودجه 1401، دهک‌بندی افراد یارانه‌بگیر را به روز کرده و دهک‌بندی جدیدی ارائه کنند و بر این اساس، یارانه نقدی و معیشتی افراد با درآمد بالا را که احتمالا سه دهک پُردرآمد آخر هستند، حذف کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

رحیم زارع گفت: مبلغ پیشنهادی دولت برای هدفمندی یارانه‌ها در سال آینده، 470 هزار میلیارد تومان بود که این رقم در کمیسیون تلفیق به 547 هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

,

سخنگوی کمسیون تلفیق بودجه 1401 همچنین افزود: با تصویب کمیسیون، مبلغ ارزی مندرج در تبصره 14 (هدفمندسازی یارانه‌ها) بلافاصله باید توسط وزارت نفت به حساب خزانه‌داری کل کشور واریز شده و با نرخ ETS محاسبه شود و معادل ریالی آن به حساب سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها واریز شود.

,

زارع تصریح کرد: همچنین حساب‌های زیرمجموعه وزارت نفت که تاکنون به صورت جداگانه فعالیت می‌کرده، به زیرمجموعه حساب‌های خزانه‌داری کل کشور منتقل می‌شود.

,

وی همچنین از مصوبه دیگر کمسیون تلفیق در حوزه تأمین مسکن ملی خبر داد و گفت: وزارت راه و شهرسازی مکلف شد، در سال آینده با همکاری شرکت عمران شهرهای جدید و از طریق صندوق ملی مسکن، تا سقف 23 هزار میلیارد تومان برای پروژه‌های مسکن ملی هزینه کند و زیرساخت‌های آن از قبیل محوطه‌سازی و امکانات زیرساختی را فراهم کند.

,

حداقل حقوق دریافتی در سال آینده؛  5 میلیون و 600 هزار تومان

, حداقل حقوق دریافتی در سال آینده؛  5 میلیون و 600 هزار تومان, حداقل حقوق دریافتی در سال آینده؛  5 میلیون و 600 هزار تومان,

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 1401 به مصوبه این کمیسیون حداقل حقوق دریافتی در سال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: پیشنهاد دولت برای حداقل حقوق دریافتی برای سال آینده 4 میلیون و 500 هزار تومان بود که این رقم با 24 درصد افزایش و در صحن کمیسیون، به 5 میلیون و 600 هزار تومان افزایش یافت که 60 درصد افزایش نسبت به حداقل حقوق دریافتی در سال 1400 را نشان می‌دهد. 

,

انتهای پیام/ک

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه