اخبار داغ

با اعلام رنگ‌بندی کرونایی کشور؛

اردکان، نقشه کرونایی کشور را نارنجی کرد/ با توجه به سابقه اردکان؛ آیا موج ششم در راه است؟

اردکان، نقشه کرونایی کشور را نارنجی کرد/ با توجه به سابقه اردکان؛ آیا موج ششم در راه است؟
نقشه رنگ‌بندی کرونایی کشور اعلام و تنها رنگ نارنجی را شهرستان اردکانی دارد که درگذشته سابقه آغاز پیک‌های کرونایی از این شهرستان بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، روز گذشته نقشه رنگ‌بندی جدید کرونایی کشور منتشر و در آن 403 شهر رنگ آبی، 44 رنگ زرد، یک شهر نارنجی و هیچ شهری رنگ قرمز نبود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

با افزایش موارد بستری در مدت اخیر در سطح کشور، ۳۲ شهرستان از وضعیت آبی کرونا خارج و در وضعیت زرد قرار گرفتند اما نکته قابل‌تأمل در نقشه کرونایی کشور وجود رنگ نارنجی متعلق به شهر اردکان از توابع استان یزد است که زنگ خطر شروع پیک ششم را به صدا درآورده است.

,

, ,

60 درصد از شهروندان اردکانی دوز سوم را دریافت نکرده‌اند

, 60 درصد از شهروندان اردکانی دوز سوم را دریافت نکرده‌اند, 60 درصد از شهروندان اردکانی دوز سوم را دریافت نکرده‌اند,

مسعود شریفی معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، به چرایی نارنجی شدن شهرستان اردکان در نقشه رنگ‌بندی‌های کشور اشاره کرد و اظهار داشت: در بحث واکسیناسیون و تزریق دوزهای واکسن، شهرستان اردکان جزء سه شهرستان اول استان است.

,

وی با بیان اینکه در تزریق دوزهای اول و دوم شهروندان اردکانی استقبال بسیار خوبی داشتند و آمار قابل قبولی به ثبت رسید، اضافه کرد: اما در تزریق دوز سوم برای افراد بالای 18 سال در شهرستان اردکان تنها 42 اقدام به این کار کردند که قابل قبول نیست و حدود 60 درصد از افرادی که می‌توانستند نسبت به این امر اقدام کنند، تاکنون این کار را انجام نداده‌اند.

,

بیش از 60 درصد اردکانی‌ها به ماسک اعتقادی ندارند

, بیش از 60 درصد اردکانی‌ها به ماسک اعتقادی ندارند, بیش از 60 درصد اردکانی‌ها به ماسک اعتقادی ندارند,

شریفی با اشاره به وضعیت نامناسب رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در سطح کشور و استان یزد، اذعان داشت: تا ابتدای این هفته، آمار استفاده از ماسک در استان یزد 39 درصد و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی 33 درصد بود.

,

معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد وضعیت استفاده از ماسک در بین شهروندان اردکانی را 40 درصد عنوان کرد و گفت: رعایت فاصله‌گذاری در شهرستان اردکان 34 بوده و جزء سه شهرستان برتر در این دو زمینه است.

,

وی یکی از دلایل نارنجی شدن وضعیت کرونایی اردکان را بحث رفت‌وآمدها و حمل‌ونقل بار و کالا بیان کرد و افزود: اردکان تنها شهرستانی غیر از یزد است که از آزمایشگاه کووید 19 بهره‌مند بوده و نمونه‌گیری کرونا در اردکان شاید به نسبت دیگر شهرستان‌های دیگر بیشتر باشد.

,

شریفی با بیان اینکه نظام رنگ‌بندی کشور بر اساس آمار بستری‌های کرونایی است، گفت: در این رنگ‌بندی‌ها موارد سرپایی لحاظ نمی‌شود و بیشتر به بحث بستری‌ها توجه می‌شود.

,

آغاز موج‌های کرونایی کشور از اردکان!

, آغاز موج‌های کرونایی کشور از اردکان!, آغاز موج‌های کرونایی کشور از اردکان!,

معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد با اشاره به اینکه اردکان در همه موج‌های کرونایی جز اولین شهرستان‌هایی بود که درگیر کرونا می‌شد، افزود: اگر به موج‌های کرونایی در کشور دقت کنیم، اردکان از اولین شهرستان‌های درگیر هر پیک بوده و همچنین اولین شهرستانی به شمار می‌رود که از آن خارج می‌شود.

,

, ,

رنگ‌بندی‌های اعلام‌شده می‌تواند کمکی در جهت کنترل وضعیت کرونایی در کشور و استان یزد باشد و از ورود به پیک ششم کرونا جلوگیری کند، البته این کنترل وضعیت مستلزم همراهی و همکاری مردم است.

,

مسئولان کشور به هر میزان هم نسبت به وضعیت کرونایی هشدار بدهند تا مردم همکاری لازم را نداشته باشند نمی‌توان از خسارت‌های جبران‌ناپذیر آن جلوگیری کرد، پس همچنان که متخصصان بهداشت و درمان تأکید دارند، می‌بایست رعایت پروتکل‌ها و آمار واکسیناسیون به بالای 90 درصد برسد تا بدن در مقابل این ویروس خانمان‌سوز ایمن شود.

,

گزارش از محمد جواد خاکپور

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه