اخبار داغ

گزارش/

بودجه ۱۴۰۱ شهرداری تهران؛ افزایشی اما بسیار خوش‌بینانه

بودجه ۱۴۰۱ شهرداری تهران؛ افزایشی اما بسیار خوش‌بینانه
بودجه ۱۴۰۱ شهرداری تهران با افزایش ۵۱ درصدی سهم اعتباری به مراتب بسیار مناسب‌تری برای حوزه‌های مرتبط با خدمات و وظایف این نهاد است که خیلی‌ها آن را بسیار خوش‌بینانه می‌دانند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه خبری تهران نیوز: شهرداری تهران با دایره بسیار وسیع و گسترده خدماتش در همه ارکان مرتبط با زندگی مردم خدمات مختلف و متنوعی را به شهروندان ارائه می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,
کلانشهر تهران به واسطه قرار گرفتن به عنوان پایتخت کشور به تناسب با گستره بزرگتری از کمبودها و نیازها در حوزه مدیریت شهری مواجه است که متخصصان مهمترین آن‌ها را در حوزه حمل و نقل عمومی و کمبود شدید ناوگان، ترافیک، آلودگی هوا و عدم تناسب و توازن بین توسعه متوازن مناطق شمالی و جنوبی شهر می‌بینند.
,
 
,
حال و در شرایطی که مدیریت شهری کنونی انتقادات بسیاری را به عملکرد شورای پیشین و مجموعه شهرداری فعال در آن بازه زمانی دانسته و معتقد است در برخی حوزه‌ها باید به اندازه چندین سال کم کاری و عقب‌افتادگی کار اجرایی صورت گیرد، باید دید شهرداری در سال پیش‌رو چه اندازه در تحقق اهداف ترسیم شده موفق عمل خواهد کرد.
,
 
,
حمل و نقل عمومی؛ رکورددار منابع اعتباری
, حمل و نقل عمومی؛ رکورددار منابع اعتباری, حمل و نقل عمومی؛ رکورددار منابع اعتباری,
 
,
شهردار تهران امروز در جلسه صحن رسمی شورا لایحه بودجه ۱۴۰۱ شهرداری را تقدیم شورایی‌ها کرد، بودجه‌ای که روی کاغذ در مقایسه با ۱۴۰۰ با رشد ۵۱ درصدی همراه بوده و حوزه حمل و ‌نقل عمومی حدود ۳۲ درصد از کل بودجه معادل ۱۸ هزار میلیارد و ۱۰۳ میلیون تومان را به خود اختصاص داده است.
,
 
,
حوزه‌های خدمات شهری و فرهنگی و اجتماعی نیز به ترتیب سهم ۷ هزار میلیارد و ۸۵۷ میلیون و ۵ هزار میلیارد و ۳۰۷ میلیون تومانی را از بودجه به خود اختصاص داده‌اند، سهم حوزه‌ شهرسازی و معماری معادل یک هزار میلیارد و ۹۷۱ میلیون تومان و بخش ایمنی و مدیریت بحران نیز دو هزار میلیارد و ۶۸۸ میلیون تومان پیش‌بینی شده است.
,
 
,
همپنین شهرداری در بودجه سال آینده اعتبار ۲۰ هزار میلیارد و ۹۴۳ میلیون تومان را به حوزه توسعه مدیریت و هوشمندسازی شهری اختصاص داده و برای این منظور در نظر گرفته است.
,
 
,
بودجه را بسیار خوش‌بینانه دیده‌اند
, بودجه را بسیار خوش‌بینانه دیده‌اند, بودجه را بسیار خوش‌بینانه دیده‌اند,
 
,
عضو شورای شهر تهران گفت: بودجه اصلاحی ۱۴۰۱ شهرداری تهران در مقایسه با سال ۱۴۰۰ با افزایش ۵۱ درصدی همراه بوده است.
,
 
,
ناصر امانی با تاکید بر اینکه بودجه ۱۴۰۱ رشهرداری تهران بسیار خوشبینانه دیده شده است، اظهار کرد: موضوع مورد انتقاد افزایش ناگهانی بودجه سال ۱۴۰۰ در خصوص بودجه سال آینده نیز تکرار شده، حال آنکه باید دید منابع اعتباری برای تحقق آن وجود دارد.
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: منابع اعتباری روی کاغذ برای هر یک از بخش‌های بودجه‌ای دیده شده، اما موضوع مهم آن است که این اعتبارات تا چه اندازه در شرایط اقتصادی کنونی قابلیت تحقق داشته باشند.
,
 
,
اعتبارات شهرسازی با رکود ساخت و ساز در تناقض است
, اعتبارات شهرسازی با رکود ساخت و ساز در تناقض است, اعتبارات شهرسازی با رکود ساخت و ساز در تناقض است,
 
,
عضو شورای شهر تهران بیان کرد: به طور مثال یکی از موارد مورد سوال در بودجه ۱۴۰۱ شهرداری تهران افزایش ۷۳ درصدی اعتبارات از محل حوزه شهرسازی دیده است، بودجه‌ای که با توجه به رکود حاکم بر حوزه شهرسازی در تهران و کشور تامین آن بحث‌برانگیز است.
,
 
,
امانی عنوان کرد: در حالی از ابتدای امسال تاکنون در تهران تنها ۴۳۰۰ پروانه ساختمانی صادر شده است که این عدد طی پنج سال گذشته بسیار بیشتر و قریب به ۴۰ هزار پروانه بود، به این ترتیب در حالی صدور پروانه‌های ساختمانی با کاهش حدود ۱۰ درصدی همراه بوده افزایش حجم بالای اعتبارات از این محل سوال‌برانگیز است.
,
 
,
وی تاکید کرد: یکی از ایرادهای اصلی بودجه افزایش ناگهانی سقف بودجه آن هم بی‌توجه به شرایط و امکان تحقق آن است، با این تفاسیر اگر رکود حاکم بر کسب و کار و ساخت و ساز در تهران به همین منوال ادامه یابد، باید گفت بودجه در حوزه شهرسازی بسیار خوش‌بینانه دیده شده و تحقق آن محل ابهام و تردید است.
,
 
,
مغایرت بودجه با بخشنامه وزارت کشور
, مغایرت بودجه با بخشنامه وزارت کشور, مغایرت بودجه با بخشنامه وزارت کشور,
 
,
عضو شورای شهر تهران ادامه داد: از دیگر ایراداتی که در نگاه اول به بودجه وارد است، اینکه در دو سطح شامل ردیف‌های دارای مبالغ اعتباری و تبصره‌ها و مجوزهایی که قرار است از شورای شهر گرفته شود، دیده شده است.
,
 
,
امانی افزود: در حالی اعداد و ارقام بودجه‌ای در بخش تبصره‌ها و مجوزها مشخص نبوده و فاقد سقف اعتباری است که این موضوع با بخشنامه وزارت کشور مبنی بر تعیین عدد در تبصره‌ها و افزوده شدن آن‌ها به ردیف‌های بودجه‌ای مغایرت دارد.
,
 
,
وی تاکید کرد: یکی از دلایلی که موجب افزایش بودجه ۱۴۰۰ نسبت به سال پیش از آن شد، آن بود که با اجرای بخشنامه بودجه‌ای وزارت کشور و افزودن تبصره‌ها به ردیف‌ها منابع بودجه‌ای افزایش چشمگیری به خود دید.
,
 
,
عضو شورای شهر تهران گفت: حال اگر قرار باشد این اتفاق درباره بودجه ۱۴۰۱ نیز رخ دهد، عدد نهایی بودجه به مراتب بسیار بیشتر و بزرگتر از آن چیزی خواهد بود که شهرداری تهران اعلام کرده است.
,
 
,
امانی اظهار کرد: به این ترتیب کلی‌گویی از عیوب و آفت‌های بودجه دیده شده از سوی شهرداری است که از مصادیق آن به مشخص نبودن میزان اعتبارات در تبصره‌ها اشاره شد.
,
 
,
وی عنوان کرد: با همه آنچه که گفته شد، به نظر می‌رسد لایحه بودجه ۱۴۰۱ شهرداری تهران منطقی و منطبق بر وقایع و شرایط مالی و اقتصادی موجود در کشور نبوده و نیاز به اصلاح و بازبینی دارد.
,
 
,
انتهای پیام/*
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه