اخبار داغ

در گفت‌و‌گوی دانا با «مدیر امور بیمه اتاق بازرگانی تهران» مطرح شد؛

«نسخه‌نویسی الکترونیک» ضامن حذف «مافیای دارو»/ چرا برخی پزشکان به نسخه الکترونیک اقبال نشان ندادند؟

«نسخه‌نویسی الکترونیک» ضامن حذف «مافیای دارو»/ چرا برخی پزشکان به نسخه الکترونیک اقبال نشان ندادند؟
کارشناس حوزه تامین اجتماعی با تاکید بر ضرورت مکانیزه شدن سیستم‌های اداری گفت: مکانیزه شدن امورات هر کشوری یکی از ضروریات هر جامعه ای است؛ چون باعث ایجاد شفافیت و تسریع در کارها و کاهش فساد می‌شود و به این واسطه کوتاه شدن دست مافیاهای دارو یکی از منافع مکانیزه شدن‌هاست.
[

«صغری علی‌آبادی» مدیر امور بیمه و تامین اجتماعی اتاق بازرگانی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ درخصوص مزایای حذف دفترچه‌های کاغذی تامین اجتماعی گفت: یکی از اهداف مهم دولت الکترونیک، حذف دفترچه‌های کاغذی است؛ چون باعث تسریع در فعالیت بیمه شدگان می‌شود و از ایجاد صف در کارگزاری‌ها برای تمدید دفترچه به خصوص در شرایط فعلی شیوع کرونا ممانعت می‌کند و از سوی دیگر جلوی سوء استفاده افراد از دفترچه‌ها را می‌گیرد و در استفاده از کاغذ هم صرفه جویی می‌شود.

, «صغری علی‌آبادی» مدیر امور بیمه و تامین اجتماعی اتاق بازرگانی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ , «صغری علی‌آبادی», شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

, ,

 

,

خدمات‌دهی مبهم یکی از مشکلات تمدید دفترچه کاغذی

, خدمات‌دهی مبهم یکی از مشکلات تمدید دفترچه کاغذی, خدمات‌دهی مبهم یکی از مشکلات تمدید دفترچه کاغذی,

وی با اشاره به سوء‌استفاده‌هایی که از دفترچه‌های کاغذی صورت می‌گیرد،خاطرنشان کرد: اکنون به صورت الکترونیکی درخواست تمدید دفترچه‌ها داده می‌شود و سیستم به صورت یکپارچه و شبکه‌ای آن را انجام می‌دهد؛ اما در روش سنتی تمدید دفترچه، برای شخصی که واجد شرایط تمدید دفترچه نبود و یا بیمه پردازی آن فرد به اتمام رسیده بود، باز هم دفترچه کاغذی برای وی صادر می‌شد.

,

 

,

وقتی شفافیت بیشتر و سوءاستفاده ها به حداقل میرسند

, وقتی شفافیت بیشتر و سوءاستفاده ها به حداقل میرسند,

 

,

, ,

علی آبادی اضافه کرد: طبق آماری که در گذشته اخذ شده بود، میزان دفترچه‌های صادره بیشتر از تعداد بیمه شدگان و افراد تحت‌تکلف‌شان بود که این نشان می‌دهد افرادی از دفترچه بیمه استفاده می‌کنند که اساسا واجد شرایط استفاده از آن نیستند؛ اما به هر دلیلی دفترچه برای آنها صادر شده بود. با این وجود با مکانیزه شدن سیستم، درباره بیمه شدگان شفافیت بیشتر و سوءاستفاده‌ها کمتر خواهد شد.

,

 

,

حذف خطای انسانی

, حذف خطای انسانی, حذف خطای انسانی,

 

,

, ,

وی با تاکید براین نکته که در سیستم‌های الکترونیکی خطای انسانی حذف می‌گردد، ادامه داد: هر چقدر سیستم هوشمندتر باشد از دخالت افراد می‌کاهد و به هر میزان سیستم‌ها مکانیزه تر شوند، شفافیت و سالم سازی خدمات افزایش پیدا می‌کند.

,

 

,

چرا برخی پزشکان و مراکز درمانی از نسخه الکترونیک استقبال نکردند؟

, چرا برخی پزشکان و مراکز درمانی از نسخه الکترونیک استقبال نکردند؟, چرا برخی پزشکان و مراکز درمانی از نسخه الکترونیک استقبال نکردند؟,

این کارشناس امور بیمه با اشاره به عدم استقبال بعضی از پزشکان و مراکز درمانی از دفترچه‌های الکترونیکی گفت: دو موضوع در این زمینه مطرح می‌شود اول اینکه پذیرش تغییر به طور کلی سخت است و عده ای اساسا تغییر پذیر نیستند و نمی خواهند به روش‌های جدید عادت و کار کنند. دوم اینکه اشکال در زیرساخت‌های مکانیزه در کشور وجود دارد که به عاملی برای عدم استقبال از قانون تبدیل می‌شود. نرم افزارها و زیرساخت‌ها در کشور ما صد در صد بدون اشکال نیستند و تامین اجتماعی باید برای اجرای قانون درصدد رفع نقایص سامانه‌های خود برآید.

,

 

,

ضرورت حل مشکل پزشکان در ارتباط با سامانه‌های الکترونیک نسخ

, ضرورت حل مشکل پزشکان در ارتباط با سامانه‌های الکترونیک نسخ , ضرورت حل مشکل پزشکان در ارتباط با سامانه‌های الکترونیک نسخ ,

 

,

, , , ,

این کارشناس تامین اجتماعی درباره راهکارهای تشویقی برای اجرای قانون حذف دفترچه‌های کاغذی گفت: برای ایجاد تشویق و ترغیب در اجرای این قانون، بهبود زیرساخت هاست تا مراکز و پزشکان در زمان استفاده از سامانه‌ها با مشکل روبرو نشوند. بدون بهبود وضعیت سامانه‌ها زمان زیادی از سوی پزشک برای نوشتن نسخه الکترونیکی صرف می‌شود؛ اما اگر سیستم‌ها باعث سهولت و سرعت شوند، طبیعتاً از آن استقبال می کنند. علاوه بر این از مهمترین راهکارهای تشویقی برای اجرای قانون توسط پزشکان می‌توان به دریافت سریع تر هزینه‌های درمانی از بیمه‌ها اشاره کرد. 

,

 

,

شیوع کرونا و کمک به اجرای طرح 70/30

, شیوع کرونا و کمک به اجرای طرح 70/30 , شیوع کرونا و کمک به اجرای طرح 70/30 ,

 

,

, ,

علی آبادی با اشاره به اینکه تامین اجتماعی سازمان بسیار گسترده ای است که افراد زیادی را تحت پوشش قرار می‌دهد، گفت: تعداد افراد تحت پوشش تامین اجتماعی قابل قیاس با هیچ صندوق دیگری نیست. به همین علت حذف دفترچه‌های تامین اجتماعی در اولویت قرار گرفته است. شیوع کرونا کمک به تعجیل در حذف دفترچه‌های کاغذی تامین اجتماعی کرد؛ چون تردد و رفت و آمدهای اداری را کاهش داد و طرح 70/30 اجرایی شد.

,

علی آبادی در پایان سخنانش بیان کرد: مکانیزه شدن همه امور یکی از ضروریات در هر جامعه ای است چون باعث ایجاد شفافیت و تسریع در کارها و کاهش فساد می‌شود و به این واسطه دست مافیاهایی چون مافیای دارو از سر نظام سلامت کوتاه می‌گردد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه