اخبار داغ

ارزش تولیدات صنعتی کشور چقدر است؟

ارزش تولیدات صنعتی کشور چقدر است؟
عضو هیئت مدیره سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) گفت که ارزش تولیدات صنعتی کشور بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار است که ۳۰ میلیارد دلار ارزبری دارند و صادرات ۱۰۰ شرکت برتر این ارز مورد نیاز را تامین می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی صادقی نیارکی در بیست و چهارمین مراسم رتبه بندی شرکت‌های برتر، با اشاره به اینکه مجموع فروش ۱۰۰ شرکت برتر کشور ۴۵ درصد تولید ناخالص ملی و ارزش افزوده این ۱۰۰ شرکت ۱۸ درصد ارزش افزوده اقتصاد ملی است، گفت: در دنیا اقتصاد کشورها توسط شرکت‌ها ساخته می‌شود و شرکت‌ها تصویر بیرونی و جایگاه اقتصاد یک کشور را تعیین می‌کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی با بیان اینکه کمتر از انگشت‌های دست شرکت با فروش بالای یک میلیون دلار در کشور فعال است، تصریح کرد: راهی جز تقویت، حمایت و رفع موانع برای پیشتازان اقتصاد ملی نداریم.
,
 
,
صادقی نیارکی با اشاره به ترکیب ۵۰۰ شرکت برتر که حدود ۵۰ درصد آن‌ها کامودتی (مواد اولیه صنایع از جمله نفت و پتروشیمی، ۳۰ درصد مالی و ۲۰ درصد) ساخت محور است، اظهار کرد: مسئله امروز ما اشتغال نیروهای متخصص است، بنابراین نیاز به توسعه صنایع ساخت محور داریم و در این راستا باید خلا حدود ۳۰ درصدی بین فروش و ارزش افزوده پر شود.
,
 
,
وی در ادامه پیشنهاد کرد که شاخص پیچیدگی محصول نیز به شاخص‌های سنجش شرکت‌های برتر اضافه شود و گفت: همچنین قانون حداکثر استفاده از توان تولید هم بحث رتبه بندی را مطرح کرده و این رتبه بندی سازمان مدیریت صنعتی می‌تواند با قانون تطبیق داده شود تا شرکت‌های برتر از مزیت‌های قانون استفاده کنند.
,
 
,
عضو هیئت مدیره سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، گفت: ارزش تولیدات صنعتی کشور بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار است که ۳۰ میلیارد دلار ارزبری شامل مواد اولیه، ماشین آلات، قطعات و غیره دارند، اما ۱۰۰ شرکت برتر کشور با صادرات ارز مورد نیاز در تامین مواد اولیه سایر رشته فعالیت‌های صنعتی در زنجیره گسترده صنایع کوچک و متوسط کشور نقش ایفا می‌کنند.
,
 
,
 
,
انتهای پیام
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه