اخبار داغ

از حمایت ارزشمند مقامات ایرانی از المپیک زمستانی متشکرم

چانگ هوا: خبری مبنی بر تعویق بازی‌های آسیایی هانگ‌ژو به گوش نرسیده/ امسال برای چین یک سال مهم در حوزه ورزشی‌ست

چانگ هوا: خبری مبنی بر تعویق بازی‌های آسیایی هانگ‌ژو به گوش نرسیده/ امسال برای چین یک سال مهم در حوزه ورزشی‌ست
سفیر چین گفت: خبری مبنی بر تعویق بازی‌های آسیایی هانگ‌ژو به گوش نرسیده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مراسم تجلیل و بدرقه از کاروان اسکی اعزامی ایران به بازیهای المپیک زمستانی با حضور وزیر ورزش و جوانان و چانگ هوا سفیر چین برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

چانگ هوا در این مراسم اظهار داشت: از حضور در این مراسم بسیار خرسندم. هفته آینده بهار ماست و المپیک زمستانی آغاز خواهد شد. طی سال گذشته آمادگی کامل برای بازی‌های المپیک را در پکن کسب کردیم.

,

وی درباره تحریم المپیک زمستانی از سوی برخی از کشورها افزود: برخلاف نظر برخی از کشورها درباره تحریم دیپلماتیک، در هفته‌های گذشته شاهد این بودیم که مقامات ایرانی و برخی کارشناسان با سیاسی کردن رویداد المپیک مخالفت کردند و از این حمایت ارزشمند مقامات ایرانی متشکرم.

,

سفیر چین با اشاره به تمهیدات ویژه کشورش برای بازیهای المپیک زمستانی بیان کرد: در حال حاضر در کشورها شیوع بیماری کرونا به اتمام نرسیده و سویه اومیکرون هم تسری یافته. در دوره برگزاری المپیک ۲۰۲۲ در پکن خدماتی برای جلوگیری از این مسئله درنظر داریم. کمیته سازماندهی با IOC و IPC هماهنگی داشته تا پروتکل‌های بهداشتی تدوین شود. با درنظر گرفتن اقدامات امن می‌توان در پکن فضای سالم و امنی فراهم داشت. دیدیم که مقامات کمیته بین‌المللی المپیک و WHO اعلام کردند که پکن، ایمن‌ترین شهر در دنیاست و امیدواریم ورزشکاران ایرانی از شرایط سلامت کامل برخوردار باشند و می‌توان در این شهر، امنیت تمام ورزشکاران را فراهم کرد.

, IOC, IPC, WHO,

چانگ هوا با تاکید به رویدادهای پیش روی کشورش گفت: امسال برای کشور چین یک سال مهم در حوزه ورزشی‌ست؛ چرا که علاوه بر برگزاری المپیک زمستانی، بازی‌های زمستانی هانگ‌ژو و بازی‌های دانشجویی جهانی را خواهیم داشت. الان هنوز مدت زیادی تا بازی‌های آسیایب مانده، ابتدا سعی داریم المپیک زمستانی ۲۰۲۲ را به قوت برگزار کنیم و سپس از این تجربیات برای بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ بهره بگیریم.

,

سفیر چین در پاسخ به سئوالی مبنی بر تعویق احتمالی بازیهای آسیایی تصریح کرد: تا به حال خبری مبنی بر تعویق بازی‌های آسیایی هانگ‌ژو به گوش نرسیده و شنیده‌ام ایران کاروان بزرگی به بازی‌ها اعزام می‌کند. امیدواریم بازی‌های آسیایی هم با حمایت تمام کشورهای قاره موفقیت‌آمیز برگزار شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه