اخبار داغ

بررسی مهمترین مطالبات گیلانی‌ها از رئیس جمهور؛

پسماند ابرچالش شمال کشور/ ضرورت حذف بانیان وضع موجود و میدان دادن به نخبگان خادم در عرصه های مدیریتی

پسماند ابرچالش شمال کشور/ ضرورت حذف بانیان وضع موجود و میدان دادن به نخبگان خادم در عرصه های مدیریتی
بیکاری و فقر فعلی گیلان ماحصل سال ها نگاه‌های سیاسی و زد و بندهای جناحی کسانی است که در انتصابات به جای شایسته گزینی، سهم فعالان ستادهای انتخاباتی را داده اند اما این بار مردم و نخبگان و دلسوزان گیلانی از رئیس دولت سیزدهم انتظار دارند که نگاه ریزبینانه تری به روند انتصابات استان داشته باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ۸دی، آیت الله رئیسی رئیس جمهور کشورمان به زودی به گیلان سفر می‌کند تا در ادامه سفرهای استانی خود، مشکلات و چالش‌های استان گیلان را نیز از نزدیک بررسی کرده و روند تحقق وعده‌های انتخاباتی خود را دنبال کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ۸دی,
 
,
وضعیت پسماند در گیلان یک معضل قدیمی و به تعبیر استاندار، ابرچالش است
, وضعیت پسماند در گیلان یک معضل قدیمی و به تعبیر استاندار، ابرچالش است, وضعیت پسماند در گیلان یک معضل قدیمی و به تعبیر استاندار، ابرچالش است,
 
,
سال‌هاست که مشکلات اصلی و ریشه‌ای استان سرسبز اما محروم گیلان از تریبون‌های مختلف بیان می‌شود و تقریبا چیزی بر کسی پوشیده نیست. به طور مثال کمتر کسی است که نداند وضعیت پسماند در استان ما یک معضل قدیمی و به تعبیر استاندار گیلان، ابرچالش است و مدت‌های زیادی است که مسئولان وعده می‌دهند و در عمل پیشرفت و تغییر محسوسی در وضعیت آن دیده نمی‌شود.
,
 
,
با توجه به آنکه پسماند گیلان خطرات زیست محیطی و جانی برای مردم استان در پی دارد لذا دستور رئیس جمهور جهت ساماندهی عاجل آن یک ضرورت انکارناپذیر بوده و مردم و نخبگان انتظار ویژه‌ای از هیئت دولت جهت پایان دادن به این رنج بیست و چند ساله دارند.
,
 
,
استان گیلان دارای ۳۳ شهرک و نواحی صنعتی و حدود ۲ هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی و تولیدی و هزاران واحد تولیدی است اما به دلیل سیاست گذاری های غلط در این سال‌ها، یک استان صنعتی محسوب نمی شود و از مزایای ملی یک استان صنعتی محروم است در حالیکه حدود ۸۵ هزار نفر به طور مستقیم در بخش صنعت این استان فعال هستند و یک ظرفیت عظیم برای رفع بیکاری و رونق تولید استان است.
,
 
,
نوسانات قیمت مواد اولیه صنعتی عمده ترین مشکلی است که فعالان این حوزه با آن دست به گریبان هستند و انتظار صنعتگران گیلانی از رئیس جمهور ساماندهی و ایجاد ثبات در این بخش است.
,
 
,
ریشه بسیاری از مشکلات گیلان به سوءمدیریت‌ها برمی‌گردد
, ریشه بسیاری از مشکلات گیلان به سوءمدیریت‌ها برمی‌گردد, ریشه بسیاری از مشکلات گیلان به سوءمدیریت‌ها برمی‌گردد,
 
,
البته ذکر این نکته خالی از لطف نیست که ساماندهی هر بخش منوط به بررسی ریشه‌ای مشکلات است. ریشه بسیاری از مشکلات گیلان به سوءمدیریت‌ها برمی‌گردد.
,
 
,
استاندار گیلان آذرماه امسال در نشست شورای معادن استان، با انتقاد از عملکرد رئیس صمت گیلان گفت: گزارش‌‌ها حاکی از آن است که گیلان معدن چشمگیر و فعال ندارد و برنامه‌های توسعه‌ای مرتبط با آن باید با جدیت بیشتری دنبال شود.
,
 
,
همه گیلان را به کشاورزی می‌شناسند و از آن به عنوان قطب کشاورزی کشور نام می‌برند اما مشکلات زیادی در این بخش وجود دارد که باعث شده کشاورزی نیز سود زیادی برای مردم نداشته باشد و رفته رفته از شمار علاقمندان به این شغل آبا و اجدادی در گیلان کم شود. گیلان ۳۰ درصد از برنج مورد نیاز کشور را تامین می‌کند اما امروزه برنج کاران گیلانی با مشکلاتی نظیر کمبود آب و خشکسالی، عدم تعیین قیمت خرید تضمینی برنج و واردات بی رویه برنج در زمان نامناسب که ضررهای مالی زیادی را متوجه کشاورزان می‌کند مواجه است و می‌طلبد که رئیس جمهور و هیئت همراه با نگاه دقیق و موشکافانه تری این موضوعات را پیگیری کنند.
,
 
,
, ,
 
,
تغییر رویکردها نیازمند تغییر روسا و مدیرانی است که سالها ناکارآمدی خود را به گواه وضعیت فعلی استان نشان داده‌اند و نیاز است که افرادی فعال تر که نگاه جهادی به عرصه کار و خدمت دارند روی کار آمده و ظرفیت های مغفول را احیا کنند. برخی از انتصابات اخیر در گیلان مورد انتقاد بسیاری از فعالان و مطالبه گران بوده است و چهره های زیادی از ابقا و تداوم حضور مدیرانی که عمل و افکار آنها سنخیتی با سیاست دولت سیزدهم ندارد گلایه مندی کرده‌اند.
,
 
,
سردار محمد عبدالله پور فرمانده سپاه قدس گیلان چندی پیش ضمن یادآوری سخنان رئیس جمهور مبنی بر عدم به کار گیری بانیان وضع موجود گفت: کشور در حوزه اقتصادی دارای مشکلات عدیده‌ای است که این مشکلات با مدیریت جهادی و استفاده از مدیران جوان و انقلابی و البته حفظ وحدت و آرامش رفع خواهد شد.
,
 
,
وی تصریح کرد: برای عمران و آبادانی گیلان و برای جبران عقب ماندگی‌های فراوان استان نیاز به نیروهای انقلابی با روحیه جهادی داریم تا با حضور در عرصه‌های مدیریتی و با کار و تلاش شبانه‌روزی مشکلات و عقب ماندگی‌های استان را رفع نمایند.
,
 
,
از بانیان وضع موجود نباید استفاده شود
, از بانیان وضع موجود نباید استفاده شود, از بانیان وضع موجود نباید استفاده شود,
 
,
سردار عبدالله پور افزود: همان طور که آقای رئیسی در سفر اخیر به لرستان اشاره کردند که از بانیان وضع موجود نباید استفاده شود، انتظار ما و همه نیروی‌های انقلابی استان این است که این استراتژی در گیلان نیز اجرا شده و از بانیان وضع موجود در پست‌ها و مناصب مهم و حساس استفاده نشود.
,
 
,
فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه دولت جدید امید حل مشکلات را در دل مردم زنده کرده است، گفت: با روی کار آمدن دولت جدید و اعتماد مردم به مدیریت جریان ولایتمدار امیدهای فراوانی برای حل مشکلات در دل مردم زنده شده است و باید این امید را حفظ کرد و دقت نمود تا با انتصابات خاص و گاه نامناسب مردم ناامید نشوند.
,
 
,
گیلان را آنطور که روزگار می‌گذراند به رئیس جمهور نشان دهید
, گیلان را آنطور که روزگار می‌گذراند به رئیس جمهور نشان دهید, گیلان را آنطور که روزگار می‌گذراند به رئیس جمهور نشان دهید,
 
,
سرسبزی و موقعیت جغرافیایی ویژه استان گیلان و حضور شمار بالای مسافران در ایام مختلف سال در این خطه خوش آب و هوا، نگاه مسئولان ملی را از واقعیت فعلی استان دور کرده است البته کم کاری مسئولان نیز در این امر موثر بوده اما می‌طلبد که مسئولان و نمایندگان مجلس، گیلان را آنطوری که در حال حاضر روزگار می‌گذراند به رئیس جمهور و وزرا نشان دهند نه طبق تصویر سازی‌های اغراق آمیز و به دور از واقعیت.
,
 
,
بیکاری و فقر بر چهره گیلان سایه افکنده و اکثر مردم استان با وجود برخورداری از مواهب طبیعی و ظرفیت های خدادای بسیار، از داشتن زندگی معمولی نیز بی بهره اند و این وضعیت ماحصل نگاه‌های سیاسی و زد و بندهای جناحی کسانی است که در انتصابات به جای شایسته گزینی، سهم فعالان ستادهای انتخاباتی را می‌دهند. مردم و نخبگان و دلسوزان گیلانی از رئیس جمهور انتظار دارند که با نگاه ریزبینانه تری به روند انتصابات استان داشته باشند تا رویه سال‌های اخیر شکسته شده و فرصت به نخبگانی داده شود که سالهاست به دلیل وارد نشدن به بازی های سیاسی از عرصه خدمت به مردم کنار گذاشته شده‌اند.
,
 
,
, ,
سفر آیت الله رئیسی در مقام رئیس قوه قضائیه به گیلان منجر به تحولات خوبی از جمله رسیدگی به واحدهای تولیدی و کارخانجاتی شد که سالها به دلیل خیانت ها و واگذاری به افراد نااهل به تعطیلی کشیده شده بودند. تعیین تکلیف رشت الکتریک، پوشش و کارخانه ابریشم سه دستاورد مهم سفر آیت الله رئیسی به گیلان است و امید آن می‌رود که سفر آینده وی به استان نیز منشا تغییرات اساسی و مثبت شود.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه