اخبار داغ

خیانت‌های پهلوی تطهیر نمی‌شود؛

افزایش تخت‌های بیمارستانی تا استقرار پزشکان ایرانی با ظهور انقلاب اسلامی/ نبود امکانات بهداشتی از خیانت پهلوی بود

افزایش تخت‌های بیمارستانی تا استقرار پزشکان ایرانی با ظهور انقلاب اسلامی/ نبود امکانات بهداشتی از خیانت پهلوی بود
در دوران پهلوی عواملی مانند کمبود پزشک متخصص، گرانی خدمات درمانی، نبود خانه بهداشت، مشکل دسترسی به دارو همواره سلامت مردم را تهدید می‌کرد که با ظهور انقلاب اسلامی مردم به بهداشت و درمان با کیفیت خوب دسترسی پیدا کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، یکی از مهمترین مشکلات مردم در دوره پهلوی، عقب ماندگی این رژیم در حوزه سلامت و بهداشت بود که زندگی مردم را تحت الشعاع قرار داده بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی,

به شهادت تاریخ، کمبود پزشک متخصص، عدم دسترسی به دارو، فقدان مراکز پزشگی معتبر، عدم وجود بیمه های درمانی، تنها بخشی از مشکلات مردم در زمینه بهداشت و درمان بود.

,

چهل و سه سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی می گذرد. این انقلاب پدیدهای الهی و مبارک بود که در اواخر قرن بیستم، جهان را به لرزه درآورد و نور امید را در دل مسلمانان و مستضعفان عالم روشن کرد.

,

اکنون پس از گذشت چهار دهه از عمر گرانمایه این شجره پر امید، نیکوست به بازخوانی برخی دستاوردهای آن پرداخته شود تا برخی نگویند که این انقلاب به سادگی به بار نشسته و در حفظ آن کوشاتر باشند.

,

 این انقلاب عظیم، دستاوردهای فراوانی در داخل و خارج از کشور داشته و سالها طول میکشد تا همه آثار و نتایج این پدیده الهی آشکار و مورد تحلیل قرار گیرد.

,

مقایسه شهرستان بیجار در قبل و بعد از انقلاب، می‌تواند واقعیت‌های مهمی رابرای ما آشکار کند چراکه، انقلاب اسلامی منشا تحولات و دگرگونی‌های بزرگ شده است، با توجه به تهاجامات فکری در ابعاد  مختلف، که به کشور و مردم وارد می شود اهمیت تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی را بیش از پیش ضرورت دارد، فلذا بر آن شدیم دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه های مختلف در شهرستان بیجار را در قالب گزارش به اطلاع خوانندگان خود برسانیم.

,

, ,

ارتقای جایگاه پزشکان از دستاوردهای انقلاب است

, ارتقای جایگاه پزشکان از دستاوردهای انقلاب است,

دکتر امیر مرسا مدیر شبکه بهداشت و درمان بیجار در گفتگو با خبرنگار کردتوی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین دستاوردهای بعد از انقلاب اسلامی، ارتقاء جایگاه مطلوب جامعۀ پزشکی در شهرستان بیجار است، اظهار داشت: قبل از انقلاب اسلامی مشکلات بسیاری در زمینه حضور پزشک در این شهرستان وجود داشته است و مشکل نبود پزشک از مهم ترین مشکلات بوده است، از این رو در شهرستان بیجار از پزشکان کشورهای دیگر، مانند هند، بنگلادش و پاکستان استفاده می‌شد و تعداد آنها بسیار کم بود به صورتی که کل شهرستان و روستاهای اطراف را یک یا دو پزشک اهل کشورهای فوق پوشش می دادنند.

,

وی افزود: اما با پیروزی انقلاب اسلامی و با گسترش دانشکده‌های پزشکی و رشد کمی نیروهای انسانی در حوزه‌های مختلف پزشکی و بهداشت، نیازها نسبتا برطرف شد به صورتی که در حال حاضر 15پزشک عمومی در روستاها،۱۱پزشک عمومی در بیمارستان و 30 متخصص در کلینک تخصصی بیمارستان امام حسین(ع) مشغول خدمت رسانی به عموم مردم هستند.

,

نبود خانه بهداشت از خیانت های پهلوی بود

, نبود خانه بهداشت از خیانت های پهلوی بود,

مرسا با بیان اینکه طرح گسترش شبکه‌های بهداشتی در سال‌های۱۳۶۳ پایه‌گذاری شد، بیان داشت: با تأسیس خانه‌های بهداشت، مراقبت‌های بهداشتی و درمانی در مناطق روستایی به افرادی تحت پست سازمانی بهورز سپرده شد؛ بصورتی که  افرادی از همان منطقه، با تحصیلات دیپلم آموزش‌های اولیۀ بهداشتی و درمانی  را به مردم روستاها ارائه می دادند.

,

به گفته مرسا : در حال حاظر ۸1 خانه بهداشت و 9 پایگاه سلامت شهری با ۱۲۳ بهورز در شهرستان بیجار در حال خدمت رسانی به مردم می باشند، که اساسی‌ترین خدمات بهداشتی را به محروم‌ترین و دورافتاده‌ترین روستاهای سطح شهرستان ارائه می دهند و سواد سلامت مردم را ارتقا بخشیده اند.

,

وی خاطر نشان کرد: بهورزان خدمات بهداشتی، پیشگیری، واکسیناسیون و مراقبت‌های مادر و کودک، را ارئه می دهند و به جرات می توان گفت  اثر بخشی قابل توجهی را هم از اقدامات این قشر خدوم دیده ایم.

,

دسترسی آسان به خدمات درمانی

, دسترسی آسان به خدمات درمانی,

جعفری ادامه داد: یکی از دستاوردهای انقلاب دسترسی آسان به خدمات درمانی با تجهیزات پزشکی است.

,

وی از فعالیت 4  آزمایشگاه ، 8  داروخانه و 12  بخش فعال در بیمارستان امام حسین (ع) خبر داد  واعلام کرد: ای سی یو، سی سی یو، جراحی زنان و مردان،داخلی زنان و مردان، اطفال ژینکلوژی، بلوک زایمان، اطاق عمل آزمایشگاه و رادیولوژی، اورژانس وکلینیک تخصصی سی تی اسکن از بخش های فعال بیمارستان امام حسین(ع) است که ماهانه بیش از 10  هزار نفر به این سیستم مراجعه می نمایند و خدمات دریافت می کنند

,

, ,

افزایش تخت‌های بیمارستانی از دستاورهای انقلاب در بهداشت و درمان بیجار

, افزایش تخت‌های بیمارستانی از دستاورهای انقلاب در بهداشت و درمان بیجار,

مدیر شبکه بهداشت و درمان بیجار با بیان اینکه در پیش از انقلاب بیمارستان شهرستان بیجار بشدت از نبود تخت رنج می برد، گفت: قبل از انقلاب حدود ۳۰  تخت در بیمارستان وجود داشت ،اما در حال حاظر بیمارستان امام حسین دارای 120 تخت مصوب بوده و با  ۱۰۸ تخت فعال آماده ارائه خدمات به مردم دیار گروس است.

,

دکتر مرسا با اشاره به وضعیت بهداشتی شهرستان بیجار در قبل از انقلاب گفت: در سالهای پیش از انقلاب  درصد بسیار کمی از مردم شهرستان بیجار و روستاهای آن به آب بهداشتی سالم دسترسی داشتند، اما با پیروزی انقلاب اسلامی و دسترسی به آب لوله کشی، مراکز بهداشتی وضعیت بهداشتی مطلوبی حکم فرما است.

,

مدیر شبکه بهداشت و درمان بیجار از استقرار پد هوایی اورژانس هوایی شهرستان بیجار خبر داد و بیان داشت: اگر مریض بدحال برای اعزام داشته باشیم با توجه به سختی مسیر بیجار سنندج ، در تایم 30 دقیقه با اورژانس هوایی بیمار انتقال داده می شود.

,

وی تصریح کرد: پزشکان ما با توجه به تحریم های موجود در خیلی زمینه ها خوش درخشیدند و به پیشرفت های چشمگیری رسیدند و هدف دشمنان ما تضعیف دستاوردها و رسیدن به اهداف خودشان است که مطمئن باشند به هیچکدام از اهدافشان نخواهند رسید.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه