اخبار داغ

سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

هشدار افزایش بارش برای ۲۲ استان/ سامانه بارشی جدید از فردا بعدازظهر وارد کشور خواهد شد

هشدار افزایش بارش برای ۲۲ استان/ سامانه بارشی جدید از فردا بعدازظهر وارد کشور خواهد شد
سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید از بعداز ظهر چهارشنبه به کشور برای ۲۲ استان هشدار آب‌گرفتگی معابر و کولاک برف صادر کرد و از کاهش ۶ درجه ای هوا در نوار شمالی کشور خبر داد.
[

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سازمان هواشناسی در پیش‌بینی هوای روزهای آینده کشور اعلام کرد: از امروز تا بعد از ظهر فردا (چهارشنبه) در اکثر مناطق کشور جو آرام و پایداری حاکم است و در شهرهای صنعتی و پرجمعیت تهران،‌ اراک، کرج و اصفهان با افزایش غلظت آلاینده‌های جوی، کیفیت هوا کاهش می‌یابد.

از بعدازظهر چهارشنبه با ورود سامانه بارشی به غرب کشور در مناطقی از نوار غربی و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین،‌ البرز و تهران بارش برف،‌ باران و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می شود.

پنجشنبه با گسترش فعالیت سامانه بارشی در مناطقی از شمال فارس،‌ بوشهر،‌غرب اصفهان و مناطقی از شمال شرق و شرق بارش برف و باران روی می‌دهد. همچنین با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر در سواحل شمالی بارش باران و در ارتفاعات بارش برف روی می‌دهد.

شدت بارش‌ها برای چهارمحال و بختیاری، شرق لرستان، ارتفاعات شمال شرق خوزستان و جنوب آذربایجان غربی به صورت برف خواهد بود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی روز جمعه در سواحل دریای خزر،‌خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش‌ها ادامه دارد و در جنوب شرق و شرق وزش باد و کاهش نسبی دما پیش بینی شده است.

در نیمه شمالی کشور نیز تا پایان هفته وزش باد و کاهش ۴ تا ۶ درجه‌ای دما پیش بینی شده و سامانه به‌تدریج از کشور خارج می‌شود و در این مدت بارش باران و برف، وزش باد شدید موقت، رعدو برق و مه آلودگی در گیلان، مازندران، گلستان، تهران، البرز، قم، خراسان شمالی، نیمه شرقی خوزستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، همدان، مرکزی، زنجان، کرمانشاه، لرستان، کردستان، شمال فارس، غرب اصفهان، ارتفاعات سمنان، پیش بینی می‌شود.

سازمان هواشناسی برای روز جمعه و احتمال کولاک برف، یخبندان، سوزباد، ریزش بهمن، لغزندگی، پدیده مه و کاهش دید در جاده‌ها، مسدود شدن جاده‌های مواصلاتی و برف گیر، احتمال افت فشار گاز، تاخیر و یا احتمال لغو پرواز هشدار صادر کرد و در این زمان در ارتفاعات در استانهای مازندران و گلستان توصیه کرد: از فعالیت‌های کوهنوردی، پرهیز و از سفرهای غیر ضروری اجتناب شود، تجهیز خودروها به ادوات زمستانی و اطمینان از سوخت کافی مد نظر گرفته شود و بر مدیریت در مصرف انرژی و آمادگی فرمانداری‌ها و سایر دستگاه‌های امدادی برای مقابله با خسارت های احتمالی و آمادگی برای برف روبی را تاکید کرد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه