اخبار داغ

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان:

سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی، وضعیت اشتغال چهارمحال‌وبختیاری را دگرگون می‌کند

سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی، وضعیت اشتغال چهارمحال‌وبختیاری را دگرگون می‌کند
عطاالله ابراهیمی گفت: به دلیل پراکندگی و گسترش مکانی همگام با رویکرد حمایتی در بخش کشاورزی، سرمایه‌گذاری در این بخش می‌تواند وضعیت اشتغال این استان را دگرگون کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عطاالله ابراهیمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ با اشاره به به ظرفیت‌های بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: هزینه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی نسبت به بخش‌های دیگر کمتر است.
وی تصریح کرد: به دلیل پراکندگی  و گسترش مکانی همگام با رویکرد حمایتی در بخش کشاورزی، سرمایه گذاری در این بخش می‌تواند وضعیت اشتغال این استان را دگرگون کند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به سرمایه‌گذاری در  پروژه‌های بخش آب و خاک بیان داشت: ۲۸ پروژه در این استان تخصیص آب دارند و تزریق اعتبار این بخش و بهره‌برداری از این پروژه‌ها محرومیت‌های نواحی جنوب غرب و جنوب شرق استان را کاهش می‌دهد. 
ابراهیمی اضافه کرد: با حداقل سرمایه‌گذاری در بخش تولیدات دامی، شامل طرح‌هایی مانند طرح ترکیب ژنتیکی رومانف با لری-بختیاری با حداقل سرمایه‌گذاری افزایش و بهره‌وری تولید را به همراه دارد.
وی با بیان اینکه در حوزه تولیدات گیاهی با معرفی ارقام جدید، تولید در این حوزه ۳۰ الی ۴۰ درصد افزایش می‌یابد خاطرنشان کرد: تجارب نشان‌دهنده موفقیت ارقام جدید و سازگار در این حوزه دارد و تجربه موفق  کشت نخود سبب شد تولید این نوع محصول دو برابر شود و مزیت‌هایی همچون تثبیت ازت و اصلاح خاک را دارد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در بیش از ۲ هزار هکتار از اراضی این استان کشت گیاهان دارویی صورت گرفته است گفت: توسعه کشت گیاهان دارویی با حداقل هزینه با نگاه تقویت بخش تولید و ظرفیت‌های بومی همگام با احداث صنایع تبدیلی گامی اساسی در اشتغال پایدار و افزایش معیشت مردم و آبادانی منطقه است.
 
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه