اخبار داغ

امام جمعه یزد:

مداحان و شعرای آیینی مکتب شیعه را به جهان معرفی کنند

مداحان و شعرای آیینی مکتب شیعه را به جهان معرفی کنند
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با بیان اینکه اهل بیت(ع) و شیعه همواره در مظلومیت بوده اند، گفت: مداحان و شعرای آیینی، مکتب شیعه و اهل بیت را به جهان معرفی کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، آیت الله محمدرضا ناصری صبح امروز در مراسم دیدار با مداحان و شعرای آیینی استان یزد با بیان اینکه شعر و مدیحه سرایی اگر ممزوج با یک حقیقت باشد که آن حقیقت عشق به خداست، بسیار موثر خواهد بود، اظهار داشت: شعری که از جان و سوز دل برخیزد و برای خدا باشد، قلوب را متحول می کند و اثر آن چندین برابر خواهد بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی عنوان کرد: اساس و پایه همه امور باید برای خدا باشد و امام خمینی(ره) نیز همواره بر این نکته تاکید داشت و خود نیز انسانی بود که تمام سخنان و حرکات و رفتارش با نیت خدایی بود.

,

ناصری عنوان کرد: ما در همه حرکات خود باید احیاگر امر الهی و احیاگر سیره اهل بیت(ع) و سنت پیامبر(ص) باشیم و مسیر ما باید مسیر احیای امر پیامبر و ائمه اطهار(ع) باشد.

,

امام جمعه یزد تاکید کرد: شعرای آیینی نیز اگر می بینند شعر آنها از مسیر خدا و اهل بیت(ع) دور است، بدانند که در مسیر احیای اهل بیت(ع) حرکت نکرده اند.

,

وی با بیان اینکه دشمنان اسلام از صدر اسلام تاکنون تلاش کرده اند تا نامی از خدا، دین، پیامبر(ص) و ائمه(ع) نباشد، افزود: اهل بیت(ع) در مظلومیت و غربت هستند و شعرا و مداحان در اشعار و مداحی های خود، این مظلومیت را به نمایش بگذارند و سیره و منش و سبک زندگی آنها را برای مردم تبیین کنند.

,

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود بر توجه جدی به تبیین تاکید کرد و گفت: تبیین و روشنگری در جامعه از مواردی است که مورد تاکید رهبری است و این مهم در جامعه مورد توجه قرار گیرد تا از کج اندیشی‌ها، انحرافات و وارونه جلوه دادن مسائل و ... جلوگیری شود.

,

وی بر توجه جدی مداحان و شعرای آیینی به بیان مسائل مهم و سیره و مرام اهل بیت(ع) تاکید کرد و گفت: باید با مطالعه و تحقیق، واقعیات دین به ویژه وقایع مکتب شیعه را مطرح کرد.

,

امام جمعه یزد تصریح کرد: امروز زمانی است که می خواهند حقایق را وارونه جلوه دهند و اذهان را از ولایت و اسلام غافل کنند و این جهاد می طلبد و جهاد در این زمینه، جهاد تبیین است و باید وقایع و اصل و اساس اسلام را مطرح کرد.

,

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد نیز در این مراسم ادامه داد: تفکر بالاترین ساحتی است که خدا به بشر داده و اگر از ساحت تفکر و تعقل یک لایه پایین‌تر بیاییم، به واژه فرهنگ می‌رسیم و لایه زیرین آن، تمدن است و در لایه بعد از تمدن به سبک زندگی می رسیم.

,

سردار رضا پورشمسی با اشاره به اینکه فرهنگ مجموعه ای از بینش‌ها و باورهاست، تاکید کرد: یک مسیر متعالی برای انسان وجود دارد و این مسیر در سبک زندگی انسان تعریف می شود.

,

وی عنوان کرد: خداوند متعال تفکر ما را تفکر وحدانیت و تفکر دینی قرار داده و فرهنگ و بینش و باورهای ما برگرفته از معنویت است.

,

همچنین در پایان این دیدار از تعدادی از مداحان و شاعران آئینی استان تجلیل شد.

,

انتهای پیام/ک

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه