اخبار داغ

میانه و قعر جدول در تلاشی متفاوت برای رقابت و بقا

لیگ برتر والیبال| جنگ بالانشینان اوج می‌گیرد؛ 7 سهمیه پلی‌آف هدف 13 تیم‌ در 6 هفته/ اعلام داوران و ناظران هفته بیست‌ویکم

لیگ برتر  والیبال| جنگ بالانشینان اوج می‌گیرد؛ 7 سهمیه پلی‌آف هدف 13 تیم‌ در 6 هفته/ اعلام داوران و ناظران هفته بیست‌ویکم
سپاهان که روز یکشنبه سوم بهمن‌ماه حضورش در پلی‌آف قطعی شد، در هفته بیست‌ویکم لیگ برتر والیبال نگرانی بابت از دست دادن جایگاهش در صدر جدول ندارد، اما 13 تیم دیگر به دنبال رسیدن به بهترین جایگاه ممکن هستند تا در 7 سهمیه باقی مانده پلی‌آف قرار گیرند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، هفته بیست و یکم مرحله مقدماتی مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر ایران جام «سردار دل‌ها» فردا (چهارشنبه 6 بهمن‌ماه) با هفت دیدار در شهرهای سیرجان، گنبد، رامسر، تهران، گرگان، رفسنجان و مریوان پیگیری خواهد شد.

در هفته‌ای که شاگردان رحمان محمدی‌راد در تیم‌ سپاهان با 17 برد و 51 امتیاز نگرانی بابت از دست دادن جایگاهشان در صدر جدول ندارد، دیگر تیم‌های بالا جدولی همچون شهرداری ارومیه، پیکان، مقاومت یزد و لبنیات هراز به دنبال آن هستند که به بالاترین جایگاه ممکن در جدول رده‌‌بندی دست یابند.

این هفته سپاهانی‌ها در گرگان میهمان پاس هستند؛ تیمی که با هدایت عیسی سنگدوینی تاکنون 9 برد و 28 امتیاز کسب کرده و در جایگاه نهم ایستاده است. پیروزی در این بازی فاصله امتیازی سپاهان با سایر رقبا را بیش از پیش‌خواهد کرد. در طرف مقابل تیم پاس در صورت پیروزی مقابل صدرنشین، می‌تواند نیم‌نگاهی به ارتقای جایگاه داشته باشد.

در کورس تیم‌های 37 امتیازی جدول، تیم‌های شهرداری ارومیه و پیکان به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم جدول همچنان در تعقیب یکدیگرند. نماینده ارومیه این هفته با مس رفسنجان (10برد، 27 امتیاز و رتبه هشتم) دیدار می‌کند. از یک طرف شاگردان محمدرضا تندروان در تیم شهرداری به دنبال کسب چهاردهمین برد و مستحکم کردن رتبه دومی هستند و از طرف دیگر مس رقابت نزدیکی با راه‌یاب ملل مریوان و فولاد سیرجان در میانه‌های جدول دارد که همچون مس 10 برد در کارنامه دارند.

شاگردان پیمان اکبری در تیم پیکان اما اگر به دنبال تصاحب رتبه دومی ارومیه‌ای‌ها هستند از یک طرف محکوم به پیروزی در تقابل با تیم پنجم جدول یعنی لبنیات هراز هستند که اصلا حریف دست و پا بسته‌ای نیست و از سوی دیگر باید امیدوار به شکست شهرداری ارومیه مقابل مس باشند. چراکه پیکان با 12 برد، هنوز یک پیروزی کمتر از ارومیه در کارنامه دارد. ناگفته نماند که خودروسازان این هفته چالش سختی مقابل شاگردان بهروز عطایی در تیم لبنیات هراز خواهند داشت. چرا که آملی‌ها در رقابت غیرمستقیم با مقاومت یزد، هدفی جز رسیدن به سیزدهمین برد و صعود یک پله‌ای در جدول و ایستادن در جایگاه چهارم را ندارند.

مقاومت یزد که از آغاز دور برگشت علاوه بر ایجاد تغییرات روی نیکمت و سپردن سکان هدایت تیم به دست علیرضا طلوع‌کیان، با تغییراتی در نام باشگاه از شهداب به مقاومت روبه‌رو بوده، حالا در شرایطی با 12 برد و 34 امتیاز صاحب رتبه چهارمی است که یک لغزش کوچک در رقابت خارج از خانه این هفته‌اش برابر فولاد سیرجان ایرانیان (10 برد، 28 امتیاز و رتبه هفتم) پشیمانی به بار خواهد آورد. البته پیروزی احتمالی در این دیدار می‌تواند مقاومت را به رتبه سومی هم برساند به شرطی که پیکان در نبرد سنگین با آملی‌ها گوی و میدان را واگذار کند.

در میانه‌های جدول اما تلاش برای افزایش رتبه و امتیاز به شکل دیگری در جریان است. همان‌طور که قعرنشینان هم برای بقا در لیگ برتر تمام همت خود را به کار می‌گیرند.

همان‌طور که اشاره شد، تیم میان‌جدولی راه‌یاب ملل مریوان این هفته در نبرد با تیم‌های است که 10 پیروزی در کارنامه دارد. با این تفاوت که شاگردان آرش صادقیانی با 30 امتیاز یک سر و گردن بالاتر از دو حریف خود یعنی فولاد سیرجان (28 امتیاز و رتبه هفتم) و مس رفسنجان (27 امتیاز و رتبه هشتم) قرار دارند. همین موضوع هم می‌تواند راه‌یاب را امیدوار به حفظ و شاید هم ارتقای جایگاه کند. برای رسیدن به این هدف، مریوانی‌ها ابتدا به پیروزی مقابل آذرباتری ارومیه ( 5 برد و 15 امتیاز و رتبه 14) نیاز دارند و سپس باید امیدوار به شکست لبنیات هراز آمل باشند.

در قعر جدول اما شهرداری ورامین و شهرداری گنبد به عنوان تیم‌های دهم و یازدهم با 8 برد و 27 امتیاز، در شرایط یکسانی برابر هم می‌ایستند و تیم پیروز این رقابت، با بهبود شرایط در جدول مواجه خواهد شد.

تیم‌های دوازدهم و سیزدهم جدول یعنی سایپا و هورسان نیز چالش جذابی برای دیکته قدرت به یکدیگر خواهند داشت.
 
*اسامی داوران و ناظران هفته بیست‌ویکم لیگ برتر والیبال
سازمان لیگ فدراسیون والیبال اسامی داوران و ناظران دیدارهای هفته بیست‌ویکم را اعلام کرد که برنامه کامل مسابقات و اسامی داوران و ناظران به قرار زیر است:

سیرجان، سالن امام علی(ع)، ساعت 16
فولاد سیرجان – مقاومت یزد
ناظر فنی: خضراله ترابی، ناظر داوری: حمید حق‌بین، داور اول: کیوان عابدزاده، داور دوم: علی‌اکبر پاکدلان

گنبد، سالن المپیک، ساعت 16
شهرداری گنبد – شهرداری ورامین
ناظر فنی: خلیل یگانه‌مجد، ناظر ویژه: رضا خان‌محمد، ناظر داوری: بهروز جعفری، داور اول: علیرضا قریب، داور دوم: میثم پارسه

رامسر، سالن شهید صدر، ساعت 16
هورسان – سایپا
ناظر فنی: احمد دامغانی‌نژاد، ناظر داوری: علی یاوری، داور اول: داود نافعی، داور دوم: قادر صادقی

تهران، خانه والیبال، ساعت 16
پیکان – لبنیات هراز
ناظر فنی: محمدحسن خوشدل، ناظر ویژه: محمدحسین شفقی، ناظر داوری: مسعود قاری، داور اول: مرتضی اکرمی، داور دوم: مرتضی حسن‌علایی

گرگان، سالن امام خمینی(ره)، ساعت 16
پاس گرگان – سپاهان
ناظر فنی: عباس امانی، ناظر ویژه: احمد گل‌چی، ناظر داوری: هادی مرتضوی، داور اول: مسعود ذوقی، داور دوم: حامد آقابراری

رفسنجان، سالن 9 دی، ساعت 16
مس رفسنجان – شهرداری ارومیه
ناظر فنی: مسعود یزدان‌پناه، ناظر داوری: نادر انصاری، داور اول: امید فولادی‌وندا، داور دوم: بهزاد جهانگیری

مریوان، سالن زاگرس، ساعت 16
راه‌یاب ملل مریوان – آذرباتری ارومیه
ناظر فنی: محمدعلی امیدی، ناظر داوری: محمد شاهمیری، داور اول: محمدرضا درفش کاویان، داور دوم: محمد آقایی
انتهای پیام/

 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, *اسامی داوران و ناظران هفته بیست‌ویکم لیگ برتر والیبال, *اسامی داوران و ناظران هفته بیست‌ویکم لیگ برتر والیبال,
,
,
,
, فولاد سیرجان – مقاومت یزد,
,
,
,
, شهرداری گنبد – شهرداری ورامین,
,
,
,
, هورسان – سایپا,
,
,
,
, پیکان – لبنیات هراز,
,
,
,
, پاس گرگان – سپاهان,
,
,
,
, مس رفسنجان – شهرداری ارومیه,
,
,
,
, راه‌یاب ملل مریوان – آذرباتری ارومیه,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه