اخبار داغ

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان:

رکورد ۱۰ساله جوجه‌ریزی در مرغداری‌های مازندران شکسته شد/ شناسایی ۴۸۵ مورد تخلف تعطیلی خودسرانه نانوایی‌ها

رکورد ۱۰ساله جوجه‌ریزی در مرغداری‌های مازندران شکسته شد/ شناسایی ۴۸۵ مورد تخلف تعطیلی خودسرانه نانوایی‌ها
عزیزالله شهیدی‌فر با اشاره به انجام ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در دی‌ماه امسال از شکسته‌شدن رکورد ۱۰ ساله جوجه‌ریزی در واحدهای مرغداری مازندران خبر داد و گفت: تا ۴۵ روز آینده نگرانی خاصی برای تامین مرغ استان و پایتخت نداریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، جلسه قرارگاه امنیت غذایی جهاد کشاورزی مازندران صبح امروز با حضور اعضای این کارگروه برگزار و در خصوص مسائل مختلفی چون تنظیم بازار محصولات کشاورزی، تامین اقلام غذایی اساسی و سایر موضوعات مرتبط با امنیت غذایی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

ارسال ۱۶۷ پرونده تخلف صنفی به تعزیرات حکومتی

سید حسین اسلامی سرپرست مدیریت بازرسی و نظارت بر بازار محصولات کشاورزی مازندران در این جلسه با اعلام اینکه در هفته گذشته ۲ هزار و ۹۲۸ مورد بازرسی از بازار استان انجام شد که منجر به ۳۷۲ مورد تذکر شفاهی شد، گفت: برای ۵۸ مورد تخلف، ۱۶۷ پرونده تشکیل و به تعزیرات حکومتی استان ارسال شد.

وی همچنین از توزیع برنج وارداتی در راستای حمایت از اقشار کم درآمد در فروشگاه‌های زنجیره ای استان خبر داد و گفت: ۲ هزار تن سهمیه برای روزهای پایانی سال به استان اختصاص داده شد که در حال حمل به استان است.
 
شناسایی ۴۸۵ مورد تخلف تعطیلی خودسرانه نانوایی‌ها در مازندران

عباسعلی وفایی نژاد مدیرکل غله استان نیز در این جلسه با ارائه گزارش کاملی از وضعیت آرد و نان استان، میزان ذخیره گندم استان را قابل قبول توصیف کرد و گفت: کیفیت گلوتن گندم مازندران در کشور بسیار خوب است و مازندران در نان بربری رتبه اول کشور را دارد.

وی همچنین از شناسایی ۴۸۵ مورد تخلف تعطیلی خودسرانه نانوایی‌های استان خبر داد و افزود: آرد ۹۴۲ روستای استان برای مصرف خانه‌پز مورد تامین قرار می‌گیرد.
 
اجرای کشاورزی قراردادی برنج برای سال زراعی آینده

مجید بهادری معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران هم با تاکید بر اجرای کشاورزی قراردادی در استان، خواستار اجرای این نوع کشاورزی در استان به صورت پایلوت با همکاری اداره کل غله و تعاونی روستایی مازندران شد.

وی همچنین از آمادگی برای اجرای کشاورزی قراردادی برنج برای سال زراعی آینده در استان خبر داد.
 
حسین نگهدار معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی مازندران هم از سهمیه ۱۷.۵ میلیارد تومانی تسهیلات دامدار کارت در استان خبر داد و اظهار کرد: تاکنون ۳۵ میلیارد تومان تسهیلات در قالب دامدارکارت برای دامداران مازندرانی پرداخت شد.
 
رکورد ۱۰ ساله جوجه‌ریزی در واحدهای مرغداری مازندران شکسته شد

عزیزالله شهیدی‌فر رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران هم در این جلسه با اعلام ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در دی ماه امسال، گفت: با این میزان جوجه ریزی، رکورد ۱۰ ساله جوجه ریزی در واحدهای مرغداری استان شکسته شد.

وی همچنین از افزایش جوجه‌ریزی نژاد آرین در مقایسه با دوره گذشته خبر داد.

فرمانده قرارگاه امنیت غذایی جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه این استان نقش بسیار تعیین کننده‌ای در تامین مرغ تهران دارد، گفت: تا ۴۵ روز آینده نگرانی خاصی برای تامین مرغ استان و پایتخت نداریم.

شهیدی‌فر در این جلسه خواستار حضور پررنگ‌تر مدیران جهاد کشاورزی و مسئولان مراکز جهاد کشاورزی شهرستان‌های مازندران برای نظارت و پایش بازار محصولات کشاورزی تا سطح روستاهای استان شد و تاکید کرد: توزیع برنج در شهرستان‌ها با هماهنگی فرمانداران باشد و نظارت بر بازار ۶ محصول کشاورزی با جدیت ادامه پیدا کند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
, ارسال ۱۶۷ پرونده تخلف صنفی به تعزیرات حکومتی, ارسال ۱۶۷ پرونده تخلف صنفی به تعزیرات حکومتی,
,
,
,
,
,
, شناسایی ۴۸۵ مورد تخلف تعطیلی خودسرانه نانوایی‌ها در مازندران, شناسایی ۴۸۵ مورد تخلف تعطیلی خودسرانه نانوایی‌ها در مازندران,
,
,
,
,
,
, اجرای کشاورزی قراردادی برنج برای سال زراعی آینده, اجرای کشاورزی قراردادی برنج برای سال زراعی آینده,
,
,
,
,
,
,
,
, رکورد ۱۰ ساله جوجه‌ریزی در واحدهای مرغداری مازندران شکسته شد, رکورد ۱۰ ساله جوجه‌ریزی در واحدهای مرغداری مازندران شکسته شد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه