اخبار داغ

رییس انجمن راویان فتح رضوی:

تاریخ شفاهی دفاع مقدس باید برای مردم مستندسازی و تبیین شود

تاریخ شفاهی دفاع مقدس باید برای مردم مستندسازی و تبیین شود
آرانیان گفت: تاریخ شفاهی پیشکسوتان و رزمندگان دفاع مقدس یک اولویت است، لذا فعالیت رزمنده زمانی به اتمام می رسد که بتواند این تاریخ شفاهی خود را برای وابستگان و نسل های سوم و چهارم انقلاب مستند سازی و تبیین کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ عباس آرانیان، رئیس هیات مدیره موسسه مردم‌نهاد انجمن راویان فتح رضوی صبح امروز در همایش راویان دفاع مقدس تربت حیدریه اظهار کرد: رهبر فرزانه انقلاب بارها تاکید کردند فعالیت رزمنده با دوران بازنشستگی به اتمام نمی رسد و زمانی ماموریتش پایان می‌یابد که دوران دفاع مقدس را مستند و بصورت یک فرهنگ در قالب خاطرات برای نسل های سوم و چهارم انقلاب تبیین کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی تصریح کرد: امروز باید بررسی شود که چند نفر از این رزمندگان توانستند خاطراتشان را حتی با وابستگان خود پیاده سازی و نیز مستند سازی کنند تا برای آیندگان مورد استفاده قرار گیرد.

,

آرانیان اضافه کرد: هر کدام از عزیزان جبهه و جنگ با وجود عوارض شیمیایی و جانبازی ناشی از جنگ سخت تحمیلی در فضاهای مختلفی خاطرات و تجربیات خوبی دارند که نیاز است آنها در ایام و مناسبت های مختلف بازگو و مستند سازی شود.

,

رئیس هیات مدیره موسسه مردم‌نهاد انجمن راویان فتح رضوی اظهار کرد: ممکن است برای برخی رزمندگان بیان خاطرات به لحاظ مختلف سخت و دشوار باشد اما وقتی در جمعی مثل دورهمی ها حاضر می شوند شروع کننده این خاطرات و تاریخ شفاهی پلی است برای مابقی عزیزان رزمنده و پیشکسوت که ساعتها بطول می انجامد.

,

وی افزود: این مستند سازی ها خطر تحریف و فراموشی دوران دفاع مقدس را دور خواهد کرد و می طلبد آن دسته از رزمندگان و پیشکسوتانی که توانایی دارند در گروههای مختلف راویان حضور یافته و از آنان برای نسل های بعدی انقلاب نیز استفاده شود.

,

بیش از ۵۰۰ راوی در خراسان رضوی فعالیت دارند

, بیش از ۵۰۰ راوی در خراسان رضوی فعالیت دارند, بیش از ۵۰۰ راوی در خراسان رضوی فعالیت دارند,

رئیس هیات مدیره موسسه مردم‌نهاد انجمن راویان فتح رضوی گفت: در خراسان رضوی ۱۶ گروه در شهرستانها و ۱۱ گروه در مشهد فعالیت می کنند که میانگین در هر گروه ۲۵ راوی هستند که در حوزه روایتگری فعالیت می کنند اما اینکه هر سال از چه تعدادی از آنها استفاده می شود بنا به تقاضای ستاد اردویی است.

,

وی در خصوص از سرگیری سفرهای راهیان نور گفت: اخبار و مصاحبه ها حاکی از راه اندازی اردوهای راهیان نور حکایت دارد و در خراسان رضوی شکل کار اینگونه است که سفر با رعایت دستورالعمل های بهداشتی هم برای زائر و هم برای همه دست‌اندرکاران از نیمه دوم اسفندماه آغاز می شود.

,

آرانیان به جهاد تبیین مورد تاکید مقام معظم رهبری توسط راویان دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: در گروههای مختلف اعم از دانشجویی، دانش اموزی، هسته های پایگاههای بسیج مساجد و محلات، طلاب و روحانیون، ادارات، فضایی است که راویان دفاع مقدس در موضوعات مختلف انقلاب اسلامی، دهه بصیرت و مکتب شهید سلیمانی و همچنین دفاع مقدس می توانند به جهاد تبیین بپردازند.

,

وی افزود: از ابتدای امسال بالغ بر ۲۵۰۰ مورد خدمات روایتگری داشتیم و قطعا در مجموعه های مختلف و متناسب با وضعیت روز این خدمات ادامه دارد.

,

رئیس هیات مدیره موسسه مردم‌نهاد انجمن راویان فتح رضوی گفت: مجموعه های مختلفی در حوزه دفاع مقدس برای تاریخ شفاهی کار می کنند اما این انجمن مردم نهاد در استان تاکنون توانسته خاطرات و بیانات حدود ۱۱۰۰ رزمنده را در قالب ۶ هزار ساعت مستند سازی کرده و این مستندات در قالب یک نرم افزار است و افراد می توانند به محل انجمن راویان استان مراجعه و آن را دریافت کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه