اخبار داغ

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد:

اصلاح و اجرای قوانین در مسیر تحقق عدالت مالیاتی

اصلاح و اجرای قوانین در مسیر تحقق عدالت مالیاتی
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اصلاح و اجرای قوانین مربوط به مالیات، به منزله شتاب گرفتن حرکت در مسیر تحقق عدالت مالیاتی در کشور و بازتوزیع ثروت است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد صفایی دلوئی در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران نیوز، اظهار کرد: گام بزرگ مجلس در اصلاح قوانین مالیاتی و اعمال مالیات بر برخی حوزه‌ها، حرکتی مهم در جهت اجرای عدالت مالیاتی به شمار می‌رود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,
وی گفت: اصلاح و وضع برخی قوانین مالیاتی مانند قانون مالیات بر خانه‌های گران قیمت و خودروهای لوکس، موسسات آموزشی، مالیات بر عایدی سرمایه و مانند اینها جهشی در راستای تحقق عدالت مالیاتی است.
,
 
,
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: در حالی مالیات از واحدهای تولیدی دریافت می‎شد که برخی مشاغل و حوزه‌ها از پرداخت مالیات معاف بودند، اما با اصلاح و تصویب قوانین مالیاتی جدید در خانه ملت تا حدودی توازن و تعادل در این زمینه برقرار شد.
,
 
,
صفای دلوئی عنوان کرد: پیشتر و در شرایطی که بر تولید مالیات وضع شده و در آن سو برخی‌ها از پرداخت آن معاف بودند، سرمایه‌ها به سمت سوداگری سوق داده شده و در مقابل حمایت از تولید کمرنگ‌تر می‌نمود.
,
 
,
وی بیان کرد: اصلاح و تصویب قانون مالیات بر عایدی سرمایه که شامل پنج حوزه مانند زمین، طلا، ارز و خودرو است، موجب بازتوزیع ثروت در جامعه شده و از ورود بی‌محابای سرمایه‌ها به سمت سوداگری جلوگیری می‌کند.
,
 
,
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: با توجه به اینکه نفس مالیات اخذ پول از یک بخش و تزریق به بخش دیگر است، اصلاح قوانین مالیاتی علاوه بر جلوگیری از دلالی و سوداگری و رونق و تقویت تولید، بازتوزیع ثروت را رقم می‌زند.
,
 
,
صفایی دلوئی ادامه داد: در کنار تاکید مجلس بر اصلاح قوانین مالیاتی، دولت نیز در بودجه ۱۴۰۱ با اخذ مالیات از برخی گروه‌ها و هزینه‌کرد آن برای دهک‌های پایین و کم درآمد جامعه به دنبال تحقق عدالت مالیاتی است.
,
 
,
وی تصریح کرد: با وجود اقدامات در خور توجهی که در این حوزه صورت گرفته، اما همچنان نیاز به اصلاح قوانین در مواردی مانند مالیات بر مجموع درآمد ضروری به نظر می‌رسد که امید است در دستور کار وکلای مردم در خانه ملت قرار گیرد.
,
 
,
انتهای پیام/*
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه