اخبار داغ

مدیر مرکز مشاوره دینی پیشگامان مهر مطرح کرد؛

خانواده سنگ بنای فرهنگ است/ ضرورت تشکیل وزارت خانواده

خانواده سنگ بنای فرهنگ است/ ضرورت تشکیل وزارت خانواده
حجت‌الاسلام محرابی گفت: متاسفانه امروزه خانواده در نظام اسلامی جایگاه واقعی خود را ندارد این در حالی است که تشکیل وزارتخانه خانواده حداقل کاری است که باید راه‌اندازی شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز، حجت‌الاسلام محمد محرابی امروز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه، آرامش حاکم بر خانواده را عامل بسیار از موفقیت‌ها دانست و اظهار داشت: خانواده سنگ بنای فرهنگ است و بر این اساس بسیاری از بزرگان بر مساله خانواده و فرهنگ خانواده تاکید دارند.

مدیر مرکز مشاوره دینی پیشگامان مهر افزود: متاسفانه امروزه خانواده در نظام اسلامی جایگاه واقعی خود را ندارد این در حالی است که تشکیل وزارتخانه مخصوص خانواده حداقل کاری است که باید راه اندازی شود.

وی خاطر نشان کرد: مثلث خانواده، آموزش و پرورش و ازدواج جوانان از مهم ترین ارکان در نظام است که باید مورد توجه بیش از پیش قرار بگیرد اما پس از گذشت سالها از تدوین سند تحول آموزش و پرورش متاسفانه هنوز محقق نشده است.

حجت الاسلام محرابی در ادامه با اشاره به راه اندازی مرکز مشاوره دینی پیشگامان مهر در کرمانشاه طی سال گذشته، بیان داشت: بر مبنای تاکیدات مقام معظم رهبری در سال ۹۵ بنیاد ملی خانواده تشکیل شد و با حمایت های امام جمعه کرمانشاه یک دوره تربیت مشاوره دینی را برگزار کردیم.

وی گفت: آموزش خانواده، آموزش مهارتهای زندگی، حل تعارض بین زوجین و زوج درمانی، پیشگیری از طلاق، آموزش الگوهای تربیت فرزند و فرزند پروری، آموزش مهارتهای فردی اعم از مهارتهای ارتباطی و تقویت اعتماد به نفس از جمله اهداف فعالیت این مرکز است.

مدیر مرکز مشاوره دینی پیشگامان مهر اظهار داشت: این مرکز همچنین در راستای کنترل خشم، پیشگیری از افسردگی، تحکیم بنیان خانواده، حل مشکلات جنسی، مسائل زناشویی، مشکلات شغلی و ... آماده پاسخگویی به عموم مردم است.

حجت الاسلام محرابی افزود: در این مرکز طرح موضوعات و مشکلات با مشاور تخصصی بدون دغدغه و خجالت، صرفه جویی در هزینه ها با حذف ایاب و ذهاب و حق مشاوره، سهولت دسترسی به خدمات مشاوره صورت می گیرد که از محاسن طرح محسوب می شود.

وی گفت: در حال حاضر ۱۴ مشاور آموزش دیده در موضوعات خانواده، روابط زوجین، تربیت فرزند، بهداشت روانی، حسن خلق و انتخاب همسر از ساعت ۹ تا ۱۲ با این مرکز همکاری دارند.

حجت الاسلام‌ محرابی ادامه داد: البته با آموزش ۳۵ نفر از طلاب و دانشجویان امکانات توسعه کیفی این طرح را با در دستور کار داریم که بتوانیم ساعات پاسخگویی را نیز افزایش دهیم.

وی بیان داشت: مرکز مشاوره دینی پیشگامان مهر در بلوار طاقبستان بین کوی ۱۱۶ و ۱۱۷ قرار دارد و متقاضیان استفاده از مشاوره‌های این مرکز می توانند با شماره تلفن ۳۴۲۳۳۸۳۳ تماس بگیرند و از خدمات رایگان این مرکز بهره‌مند شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه