اخبار داغ

یادداشت؛

صنایع، مناطق سیل زده را فراموش نکنند

صنایع، مناطق سیل زده را فراموش نکنند
هرمزگان دارای صنایع و بنگاه های اقتصادی بزرگی است، جا دارد این صنایع در راستای عمل به مسوولیت های اجتماعی خود به یاری مناطق سیل زده شهرستان های هرمزگان از جمله میناب و رودان و… که این روزها با مشقت و گرفتاری های زیادی مواجهه اند بشتابند تا آلام وارده از خسارات سیل به مردم کاهش یابد و شاهد کمک‌های صنایع به این مناطق باشیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از هرمز؛ در دی ماه سال جاری هرمزگان شاهد بارش های سیل آسا بود که موجب جاری شدن سیل در برخی از شهرستان های استان مانند میناب و رودان و… شد که علاوه برخوشحالی مردم از بارش رحمت الهی و پرآب شدن سدها، خسارات زیادی به تجهیزات،‌ زیرساخت ها, منازل مسکونی و کشاورزی مردم وارد کرد و این در حالی است که بیشتر مردم این مناطق از قشر ضعیف جامعه هستند و در شرایط عادی هم به سختی و در تنگنا زندگی روزمره خود را سپری می‌کردند حال با این همه خسارات به بار نشسته از وقوع سیل که جای خود دارد.
هرمزگان به عنوان استانی مهم و استراتژیک دارای جایگاه و موقعیت خاصی در کشور است که از صنایع و بنگاه های اقتصادی بزرگی در بخش های مختلفی برخودار است، جا دارد این صنایع در راستای عمل به مسوولیت های اجتماعی خود به یاری مناطق سیل زده شهرستان های هرمزگان از جمله میناب و رودان و… که این روزها با مشقت و گرفتاری های زیادی مواجهه اند بشتابند تا آلام وارده از خسارات سیل به مردم کاهش یابد و شاهد کمک‌های صنایع به این مناطق باشیم.
صنایع و بنگاه های اقتصادی مستقر در استان علاوه بر رسالت ذاتی و اصلی که برعهده دارند باید برای پیشرفت و آبادانی جامع محلی در موضوع مشارکت و عمل به مسوولیت های اجتماعی بیش از پیش نقش پررنگ و قابل قبولی ایفا کنند تا هرمزگانی که مجموعه ای از محرومیت ها را در خود جای داده است از منافع و حضور این صنایع بیشتر بهره مند شوند.
ذکر این نکته هم ضروری است که متاسفانه برخی از صنایع با اقدامات نمایشی و با اهدا چند بسته آب معدنی و معیشتی و تنها برای رفع تکلیف و ثبت در کارنامه صنعت خود این کار انجام می دهند که بگویند مجموعه ما به مسوولیت اجتماعی خویش عمل کرده است و این عمل صنایع بزرگ به نوعی دهن کجی به مردمان نجیب هرمزگان است.
دوستان صنایع!
شما با این حجم از فعالیت اقتصادی چطور به خود اجازه می دهید با اقدامات کوچک که از دست یک خیّر هم بر می آید حرفی در حوزه عمل به مسوولیت های اجتماعی برسر زبان جاری کنید؟
ضروری است، صنایع هرمزگان به صورت منسجم با اقدامات فوری در یاری رساندن به مردم کم توقع و نجیب این استان بیشتر همت بگمارند تا مردم این استان بیشتر از وجود این صنایع بهره‌مند شوند.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,
,
,
,
,
,
,
,

یعقوب رستمی؛ فعال اجتماعی و فرهنگی

انتهای پیام/

,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه