اخبار داغ

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

برنامه های شهرداری با جلوه های زیبا از فرهنگ اسلامی پر جاذبه اجرا شود

برنامه های شهرداری با جلوه های زیبا از فرهنگ اسلامی پر جاذبه اجرا شود
آیت الله عبادی گفت: با توجه به مسائل اسلامی، انقلابی، ارزش ها و فرهنگ دینی در جاهایی که اختیارات اولیه اش در دست شهرداری است جلوه هایی زیبا از فرهنگ عالی اسلامی به گونه ای پرجاذبه اجرا شود که جاذبه های کاذب احساسی را منزوی کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، آیت الله عبادی امروز در دیدار با شهردار و جمعی از کارکنان شهرداری بیرجند ضمن تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) و هفته بزرگداشت مقام زن اظهار کرد: در آستانه ایام دهه مبارک فجر قرار داریم، امیدواریم با کمرنگ شدن کرونا مردم عزیز ایران علی الخصوص مردم خراسان جنوبی در این مقطع جلوه های زیبای انقلابشان را به رخ دوست و دشمن بکشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، اظهار داشت: شهرداری ویژگی خاصی دارد و آن این است که با نیازهای روزمره مردم سر و کار دارد و این مسئله با اهمیتی است، در مقاطع مختلف در بیش از این ۴۰ سال به دلیل اینکه سیاست های متفاوتی حاکم بوده و روی همه نهادها تاثیر داشته است شیوه همگون و متناسبی در خیلی از نهادها از جمله شهرداری نداشتیم که کاش می داشتیم.

,

وی ادامه داد: شهرداری در مسائل روزمره اعم از مسائل عمرانی و فرهنگی که مردم با آن سر و کار دارند نقش دارد و اگر در این زمینه یک سیاستی بر اساس قواعد انقلاب اسلامی وجود داشت ما خیلی جلوتر بودیم چون به هر حال متصدیان هر امری در یک مقطعی زحمت می کشند و کار می کنند اما عده ای به گونه ای کار می کنند که دیگران باید بیایند و کارهای آن ها را اصلاح کنند و وقت ها اینگونه می سوزد.

,

آیت الله عبادی، ابراز کرد: اگر در یک سیاست تعریف شده که شامل همه امور مورد نیاز جامعه می شود حرکت می شد ما خیلی جلو بودیم، الان خوش وقتیم که حضرتعالی و همکاران محترمتان با توجه به انواع و اقسام مسائل بیش از همه به مسائل فرهنگی توجه دارید که البته اگر فرهنگ جامعه درست شود خود فرهنگ همه امور را درست می کند.

,

وی ادامه داد: درست است که الان ما برای مسائل اقتصادی اولویت خاصی قائلیم که این به دلیل جنگ اقتصادی است، همانطور که اگر شرایط نظامی پیش بیاید اولویت با کار نظامی است ولی در حالت طبیعی مهم ترین مسئله فرهنگ است، اگر فرهنگ درست شود خود به خود اقتصاد، امور نظامی، امور اجتماعی و بقیه مسائل درست می شود، خیلی از امور در فرهنگ ذی دخل هستند که به عنوان ابزار از آن ها استفاده شود تا فرهنگ یک جامعه اصلاح شود اما از نقش های مهمی که در فرهنگ جامعه می تواند تاثیرگذار باشد امور زن، مادر و خانواده است.

,

وی در ادامه خاطر نشان کرد: زن ها و مادرها در جامعه فرهنگ ساز هستند که اگر شایسته باشند فرهنگ شایسته خواهد بود و اگر شایسته نباشند فرهنگ مبتذل به وجود می آید به همین دلیل خیلی باید تلاش شود تا متصدیانی در امور فرهنگی قرار بگیرند که بتوانند نقش اسلامی و انقلابی خود را در اجرا و پیاده سازی الگوی انسیه حورا صدیقه کبری(سلام الله علیها) انجام دهند.

,

امام جمعه بیرجند، گفت: ما در جهت ساختار جامعه خودمان باید مقدماتی فراهم بیاوریم که پاسخگوی تهاجم های افرادی باشد که به صورت تبلیغاتی، بهانه جویی، تهاجمی و تبلیغاتی علیه جامعه ما تلاش می کنند.

,

آیت الله عبادی افزود: خیلی از جاها بر شیوه های پارکها یا دست زدن به امور غیرمتعارف نقد بود که مورد بهانه عده ای قرار می گیرد، این ها باید اقناع شود، یعنی مثلا اگر در حوزه پارک ها اگر کمبود هست و در نتیجه آن حضور برادران و خواهران در پارک ها به صورت های نامتوازنی انجام می شود باید درحد نیاز در نقاط مختلف پارک هایی مخصوص بانوان باشد تا جلوی آزادی آن ها گرفته نشود و از طرف دیگر جلوی آسیب فرهنگی گرفته شود.

,

وی در ادامه خاطر نشان کرد: باید در نقاطی برای بانوان پارک هایی احداث شود که آن ها مورد نگاه نامحرم قرار نگیرند و عوارض سوء نداشته باشد، این خواسته ای است که از مدت ها مطرح بوده ولی به نحو شایسته انجام نشده و این نیاز ها مانده، این نیاز ها به بهانه، بهانه جو ها زمینه می دهد باید این زمینه قطع شود.

,

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی، بیان کرد: شایسته است با توجه به مسائل اسلامی، انقلابی، ارزش ها و فرهنگ دینی اصولا چه پارک های مربوط به بانوان و چه پارک های مربوط به آقایان و چه خارج از پارک در جاهایی که اختیارات اولیه اش در دست شهرداری است جلوه هایی زیبا از فرهنگ عالی اسلامی به گونه ای پرجاذبه اجرا شود که جاذبه های کاذب احساسی را منزوی کند، در این باب باید از برنامه های فاخر و هنری با محتواهای بسیار غنی که در اسلام وجود دارد به همراه شیوه های ابتکاری استفاده کرد.

,

وی افزود: افرادی در مقاطعی به عنوان امر به معروف و نهی از منکر می روند و در شب های تابستان و ماه رمضان انبوه جمعیتی که بیرون می آیند پیداست مدیریت جمع و دخالت در آن خیلی زیبا نیست، عده ای هم حتی ممکن است دگر اندیش باشند از این جو سوء استفاده می کنند ولی برای این ها می شود با هنرهای فاخر طرح هایی ریخت که هم وقت مردم ضایع نشود و هم بهانه دست دگر اندیش نیفتد و هم ارزش ها حفظ شود؛ وقتی افراد به خانه بر می گردند با غنای برنامه هایی که می شود تعبیه کرد، راضی باشند که به سلامت بیرون رفتند و هم استفاده کردند و با حفظ شخصیت برگشتند.

,

آیت الله عبادی در ادامه خاطر نشان کرد: این کارها شدنی است که الحمدلله با انگیزه هایی که وجود دارد امیدواریم که مخصوصا بعد از این بیش از چهل سال که آزمون و خطا بوده حالا دیگر با دست پر و غنی همراه با علم و هنر روی ارزش ها کار کنیم، جامعه به بسیاری از مسائل نیاز دارد که تبیین شوند.

,

وی یادآور شد: در جهت تبیین انواع و اقسام امکانات از فضای مجازی گرفته تا تئاتر، فیلم و … وجود دارد که غنی و لذت بخش باشد و هم جلوی بسیاری از سوء استفاده گرانی که می خواهند به جامعه و فرهنگ جامعه ما آسیب بزنند جلوگیری شود یعنی بیش از آنکه به امر و نهی نیاز باشد با کار فرهنگی و هنری محتوای ارزشمند در قالب هایی جذاب ارائه شود تا تاثیرگذار باشد، البته قانون محترم است و باید در جای لازم امر و نهی کند.

,

نماینده مقام معظم رهبری در پایان، بیان کرد: الحمدلله امروز به برکتی که خدا در قلوب مردم انداخت مجلس، دولت و قوه قضائیه انقلابی داریم، شوراهای شهر هم از تهران و مشهد گرفته تا شهرهای دیگر بسیار عالی درآمده است لذاست که امیدواریم که با صبر و تحمل بسیاری از مشکلاتی که مانده حل شود و به مردم رفاه و راحتی همراه با رشد فرهنگی و معنوی برسد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه