اخبار داغ

در پاسخ به مطالبات مردمی در همایش مدافعان ارزش‌ها عنوان شد؛

از ممانعت ورود غیر قانونی ۳۷۰ نفر به شهرداری اراک تا برنامه های مدیریت شهری

از ممانعت ورود غیر قانونی ۳۷۰ نفر به شهرداری اراک تا برنامه های مدیریت شهری
شهردار اراک گفت: ۴۰۰ نفر در دوره قبل بدون اطلاع‌رسانی و بدون اینکه مردم با خبر شوند در شهرداری ثبت‌نام کردند که از بین این‌ها با پارتی‌بازی ۳۰ نفر را جذب کردند اما با حضورم در شهرداری جلوی جذب ۳۷۰ نفر را گرفتم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیارآفتاب؛ چهارمین همایش مدافعان ارزش‌ها به همت ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مرکزی با حضور دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر و شهردار کلان‌شهر اراک در مسجد امام جواد (ع) شهرک رضوی برگزار شد تا مردم بدون واسطه مشکلات و دغدغه‌های خود را به گوش مسئولان ارشد استانی و شهری برسانند و فرهنگ مطالبه گری در چارچوب ادب، اخلاق و قانون شکل بگیرد و گفتمان امربه‌معروف و نهی از منکر و مطالبه گری صحیح در جامعه جاری شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب,
 
,
در این همایش حجت‌الاسلام فرخی دبیر ستاد امر به معروف و نهی استان از منکر ضمن بیان اهمیت احیای این دو فریضه در جامعه گفت: امر به معروف یعنی تمام خوبی‌ها در جامعه جاری شود و نهی از منکر یعنی بدی‌ها نباشد و با منطقی‌ترین روش‌ها باید این دو فریضه را احیا کنیم.
,
 
,
فرخی گفت: یکی از وظایف شهرداری فرهنگ شهرنشینی و شهروندی و حمایت از گروه‌های مردمی با انگیزه و دغدغه‌مند در حل مشکلات اجتماعی مثل بسترسازی ازدواج، اشتغال و از بین بردن مواد مخدر است.
,
 
,
وی ادامه داد: یکی دیگر از وظایف شهرداری‌ها اجرای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در حوزه عفاف و حجاب و فضاسازی شهر با نگاه امیدوارانه و هویت‌بخش است.
,
 
,
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مرکزی بیان کرد: می‌توان فضای منکرات را با همراهی مردم و فرهنگ‌سازی از بین برد که نیاز به آگاهی‌بخشی، تبلیغ و اجرای قانون دارد.
,
 
,
وی تأکید کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر حامی همه کسانی است که به دنبال مطالبه حق‌وحقوق مردم در چارچوب ادب و اخلاق هستند.
,
 
,
مسئولان باید پاسخگو باشند/ کاهش آسیب‌های اجتماعی با امر به معروف و نهی از منکر
,
 
,
در ادامه علیرضا کریمی شهردار کلانشهر اراک درباره اهمیت امر به معروف و نهی از منکر گفت: همه مأمور هستیم این دو واجب را احیا کنیم چون ویژگی امت پیامبر احیا و اجرای این دو فریضه است که تنها در این صورت آسیب‌های اجتماعی کم می‌شود.
,
 
,
شهردار اراک در ادامه بیان کرد: مردم نباید از مطالبه گری بترسند و مسئولان باید پاسخگو باشند، چراکه "کلکم راع وکلکم مسئول" و این یعنی همه مسئول‌اند.
,
 
,
در ادامه مردم در فضایی صمیمانه به طرح سؤالاتی درباره برخی مشکلات شهری از شهردار اراک درباره اتوبوس‌رانی، توسعه فضای سبز، فضای بازی کودکان، جمع‌آوری زباله، سگ گردانی، آلودگی هوا، پارک بانوان، ایجاد فضای نشاط در شهر، کاهش آسیب‌های اجتماعی، توسعه کتابخانه‌ها، فساد اداری در شهرداری، طرح‌های نیمه‌تمام و توسعه منطقه گردشگری گردو پرداختند که شهردار اراک به تشریح اقدامات شهرداری در این رابطه پرداخت.
,
 
,
 در اراک به ۲۰۰ اتوبوس نیاز داریم/ شهرداری برای تفکیک زباله از مبدأ برنامه دارد
,
 
,
کریمی با بیان اینکه درباره اتوبوس‌رانی مطلقاً حق با مردم است گفت: در اراک به ۲۰۰ اتوبوس نیاز داریم تا زمان انتظار مردم کمتر و ناوگان اتوبوس‌رانی نو شود، در زمانی که بنده به شهرداری آمدم ۷۰ اتوبوس فعال بود که امروز به ۸۳ دستگاه رسیده و ما اخیراً برای خرید حدود ۳۰ دستگاه اتوبوس ۱۶۲ میلیارد قرارداد بستیم که طبق برنامه بودجه ۱۴۰۱ نیز به دنبال اضافه کردن هر ماه یک دستگاه اتوبوس هستیم.
,
 
,
وی درباره توسعه فضای سبز گفت: این یکی از سیاست‌های شهرداری است که در این زمینه شهرداری می‌خواهد ۳۵۰ میلیارد هزینه کند، هرچند برخی فضاها مثل در اختیار گرفتن زمین‌های دره گردو و باز طراحی پارک شهید باهنر برای توسعه دارای مشکلاتی هستند.
,
 
,
کریمی ادامه داد: برای ایجاد فضای نشاط و ورزش برای جوانان در مناطق مختلف باید بررسی بیشتری صورت بگیرد و برای جوانان فضای ورزشی ایجاد شود.
,
 
,
شهردار اراک گفت: شهرداری برای پارک دوستدار کودک در پارک‌ها برنامه دارد البته همه برنامه‌های کودکان با شهرداری نیست ولی برنامه ما ایجاد دو پارک مهارتی با جذب سرمایه‌گذار و پارک دوستدار کودک است.
,
 
,
وی ادامه داد: شهرداری برای تفکیک زباله از مبدأ برنامه دارد که در حال رایزنی با شرکتی برای طراحی اپلیکیشن در این رابطه هستیم.
,
 
,
کریمی درباره معضل زباله گردی نیز گفت: وضعیت زباله گردها برگرفته از وضعیت اقتصادی کشور است که ما تصمیم گرفتیم آن‌ها را در شهرداری به کار بگیریم که البته استقبال نمی‌کنند و می‌گویند درآمد ما از این کار بیشتر است لذا حل این معضل نیاز به کار فرهنگی دارد و صرفاً با شهرداری نیست.
,
 
,
برای مقابله با پدیده سگ گردانی باید فرهنگ سازی کرد/ آلودگی هوای اراک یک مسئله مدیریتی و قابل حل است
,
 
,
شهردار اراک همچنین درباره پدیده زشت سگ گردانی بیان داشت: چیزی که امروزه در جامعه رواج پیدا کرده به علت ضعف کار فرهنگی است چراکه اساساً در فرهنگ ما نبوده امام از طرفی حل آن با برخورد فیزیکی امکان‌پذیر نیست و باید فرهنگ‌سازی کرد، شهرداری درباره جمع‌آوری سگ‌های ولگرد وظیفه دارد ولی برخی سمن‌ها به این کار اعتراض دارند و متأسفانه با غذا دادن به سگ‌ها باعث ازدیاد آن‌ها می‌شوند.
,
 
,
کریمی درباره آلودگی هوای اراک نیز اظهار داشت: متأسفانه با ورود صنایع آلاینده، آلودگی هم وارد شهر اراک شد که قبلاً میزان آلودگی را ارزیابی نمی‌کردند ولی امروزه مسئول ارزیابی محیط زیست است و مسئول جلوگیری از آلایندگی صنایع با ارزیابی محیط ‌زیست دادستانی است.
,
 
,
وی افزود: متأسفانه در ۱۰ ماه گذشته ۱۴۵ روز آلوده داشتیم که شش ماه اول سال به علت خشک‌سالی کویر میقان بود و یکی دیگر از منشأهای آلودگی نیروگاه است که در فصل سرد مازوت می‌سوزاند.
,
 
,
شهردار اراک خاطرنشان کرد: البته همه مسئولان از استاندارد، وزارت نیرو و نفت تا شهرداری در تلاش‌اند تا حداقل ممکن مازوت بسوزاند هرچند منبع آلودگی دیگر نیز خودروها هستند.
,
 
,
کریمی تصریح کرد: راه‌حل تعطیلی منابع آلاینده یا فیلتراسیون است که ارگان‌های علمی در تلاش برای آن هستند هرچند بحث آلودگی هوا یک بحث مدیریتی است و اگر مسئولان بخواهند، حل می‌شود و بن‌بست وجود ندارد.
,
 
,
سیاست‌ قطعی ما مبارزه با فساد است/ در حوزه فرهنگی به دنبال کارهای ویترینی نیستیم
,
 
,
شهردار اراک درباره اشراف ساختمان‌ها به پارک بانوان اراک گفت: هیچ اشرافی در ساختمان‌ها در پارک بانوان وجود ندارد و این دروغ است، البته پارک بانوان به‌واسطه کرونا نتوانست خدمات خوبی به مردم ارائه دهد.
,
 
,
وی در ادامه گفت پارک بانوان کنونی در شرق اراک است و اگر منطقه مناسبی در غرب اراک پیدا کنیم پارک بانوان شماره ۲ را نیز راه‌اندازی می‌کنیم.
,
 
,
کریمی درباره هزینه کرد زیاد بودجه فرهنگی با بازدهی کم گفت: در شادی و نشاط ما روز جمعه اول بهمن جام پرچم را با حضور ۲ هزار نونهال با نام شهید سلیمانی شروع کردیم و تا دهه فجر ادامه دارد که هم شاد و با نشاط و هم کم‌خرج بود.
,
 
,
شهردار اراک با تأکید بر اینکه یکی از سیاست‌های قطعی ما مبارزه با فساد است گفت: جلوی فساد می‌ایستیم و هزینه آن را هم می‌دهیم اما باید ساختار آن را ایجاد کنیم تا فساد واقع نشود، راهکار شفافیت است و ما در حال طراحی اپلیکیشنی هستیم تا مردم امورات مرتبط با شهرداری را از طریق آن انجام دهند.
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه