اخبار داغ

پیش‌بینی‌ها درست از آب درآمد؛

هشداری که جدی گرفته نشد/ آغاز پیک ششم کرونا در کشور

هشداری که جدی گرفته نشد/ آغاز پیک ششم کرونا در کشور
با اعلام رنگ‌بندی جدید کرونایی، شهرستان اردکان به نخستین شهر قرمز کرونایی کشور پس از 47 روز تبدیل شد که نشان از ورود به پیک ششم کرونا دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، دو روز پیش بود که سایت خبری یزدرسا در یک گزارش و به نقل از معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد اعلام کرد که آغاز پیک ششم کرونا در راه بوده و با توجه به سابقه شهرستان اردکان در آغاز پیک‌های کرونایی قبلی، به‌احتمال فراوان موج ششم کرونا نیز آغاز شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

رنگ‌بندی‌های جدید اعلام و شهرستان اردکان نخستین شهری است که پس از انتشار سویه امیکرون و طی 47 روز گذشته در وضعیت قرمز کرونا قرار گرفت.

,

, ,

از تاریخ 20 آذرماه تاکنون هیچ شهری در کشور در وضعیت قرمز کرونایی قرار نداشت ولی شهرستان اردکان به نخستین شهر قرمز کشور تبدیل و به نوعی آغاز پیک ششم کرونا را اعلام کرد.

,

این تنها تغییر رنگ‌بندی نقشه کرونایی کشور نبود بلکه شهرستان‌های ابرکوه، خاتم، مهریز، میبد (یزد)، کاشان (اصفهان)، فردوس (خراسان جنوبی)، تربت حیدریه (خراسان رضوی) و بستک (هرمزگان) از وضعیت زرد کرونایی خارج و در وضعیت نارنجی قرار گرفتند.

,

بیش از 50 درصد مردم یزد واکسن دوز سوم را تزریق نکرده‌اند

,

محسن میرزایی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، با بیان اینکه قرار گرفتن شهر اردکان در وضعیت قرمز و تغییر رنگ پنج شهرستان دیگر استان یزد نشان از آغاز پیک ششم کرونا دارد، اذعان داشت: با اعلام رنگ‌بندی جدید نقشه کرونایی کشور، پنج شهرستان استان یزد به از رنگ آبی به زرد تغییر وضعیت دادند که این مسئله یک هشدار است.

, یزدرسا,

وی با تاکید بر انجام واکسیناسیون دوز سوم کرونا، گفت: متاسفانه بیش از نیمی از مردم استان یزد نسبت به تزریق دوز سوم واکسن کرونا اقدام نکردند، درصورتی‌که این مسئله باید در اولویت خانواده‌ها برای ایمنی هر چه بیشتر و بهتر در مقابل این ویروس دارد.

,

, ,

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد اضافه کرد: امیدواریم همشهریان یزدی نسبت به تزریق دوزهای واکسن اقدام و از خروج غیرضروری از منزل خودداری کنند و اگر هم مجبور به خروج از منزل شدند نسبت به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی اقدامات لازم را انجام دهند تا بتوانیم هر چه سریع‌تر از این پیک عبور کنیم.

,

با تصمیم ستاد ملی کرونا، شاخص‌های رنگ‌بندی کماکان صرفاً بر مبنای آمار بستری هستند و تغییر جدیدی نداشته‌اند و تغییر رنگ سریع شهرها، نشان از سیر صعودی بستری‌ها در کشور دارد.

,

در رنگ‌بندی قبلی نقشه کرونایی کشور، تعداد شهرهای در وضعیت آبی 403 شهر، زرد 44، نارنجی یک شهر و هیچ شهری قرمز نبود ولی الان یک شهر قرمز، 8 شهر نارنجی، 114 شهر زرد و 325 شهر در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند و این تغییر رنگ‌بندی‌ها به معنای آغاز پیک ششم کرونا در کشور دارد.

,

پیک ششم کرونا و آغاز مشکلات پیرامون آن در سطح جامعه!

, پیک ششم کرونا و آغاز مشکلات پیرامون آن در سطح جامعه!, پیک ششم کرونا و آغاز مشکلات پیرامون آن در سطح جامعه!,

با ادامه این روند و عادی انگاری در سطح جامعه به‌احتمال فراوان بازهم شاهد محدودیت‌های جدید کرونایی و تعطیلی بسیاری از مراکز و محدود شدن مشاغل در سطح کشور خواهیم بود.

,

طبیعی است عدم استفاده از ماسک، عدم رعایت فاصله‌گذاری و بی‌توجهی به واکسن که مهمترین راه تقویت بدن در مقابل ویروس کرونا است، چالش‌های بعدی را ایجاد خواهد کرد و تا به نکات اصلی مقابله با این ویروس بی‌توجهی شود شاهد از بین رفتن آن نخواهیم بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه