اخبار داغ

موج پیشرفت در بنادر هرمزگان؛

گام بلند انقلاب بر پیشرفت بزرگترین بندر مسافربری کشور/ احقاق جابه‌جایی بیش از یک میلیون‌و ۴۰۰ هزار نفر در بندر شهید حقانی

گام بلند انقلاب بر پیشرفت بزرگترین بندر مسافربری کشور/ احقاق جابه‌جایی بیش از یک میلیون‌و ۴۰۰ هزار نفر در بندر شهید حقانی
بندر شهید حقانی بندرعباس که در حال حاضر عنوان بزرگترین پایانه مسافری دریایی کشور را دارد تا پیش از انقلاب اسلامی تنها به چند قایق کوچک برای جا به جایی مسافر و کالا بسنده کرده بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ هرمزگان که در جنوبی ترین نقطه کشور قرار دارد با وجود نعمت های عظیم خدادادی در طول تاریخ همواره مورد توجه قرار داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

همجواری هرمزگان با دو دریای بزرگ خلیج فارس و عمان، دارا بودن نعمت های خدادای گاز، نفت و…. آثار تاریخی و طبیعت بکر سبب شده هرمزگان همواره کانون توجه قرار گیرد، اما این توجه ها چه میزان به پیشرفت و رسیدگی به بومیان منطقه قرار داشته سوالی است که تاریخ جواب آن را داده است.

,

اگر نگاهی اجمالی به تاریخچه هرمزگان داشته باشیم در می یابیم تا پیش از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی هرمزگان اگر چه جز حاکمیت ایران اسلامی بوده اما نعمت های بی شمار آن یا مورد غفلت شاه قرار داشته و یا در اختیار بیگانگان بوده است.

,

, ,

بندر شهید حقانی بر مدار توسعه و پیشرفت

, بندر شهید حقانی بر مدار توسعه و پیشرفت,

مظلومیت هرمزگان همان بس که پیش از انقلاب نه تنها دانشگاهی وجود نداشته بلکه پزشکان خارجی از کشورهای هند و بنگلادش حضور پر رنگ در این شهر ساحلی داشته اند.

,

دریا که یکی از نعمت های عظیم خداوند به شمار می رود مانند خیلی از چیزهای دیگر تا پیش از انقلاب مورد غفلت بوده؛ به طوری که از این خوان گسترده خداوند تنها برای ماهیگری و مقدار اندکی تجارت دریایی استفاده می شد.

,

بندر شهید حقانی بندرعباس که در حال حاضر عنوان بزرگترین پایانه مسافری دریایی کشور را به یدک می کشد تا پیش از انقلاب اسلامی تنها به چند قایق کوچک برای جا به جایی مسافر و کالا بسنده کرده بود.

,

اسکله شهید حقانی بندرعباس به برکت انقلاب اسلامی در حال حاضر چنان بر مدار پیشرفت و توسعه قرار گرفته است که هر ساله علاوه بر اینکه مسافران بومی منطقه قشم و هرمز را جا به جا می کند؛ خیل عظیمی از گردشگران داخلی و خارجی را نیز با استفاده از شناورهای مجهز و پیشرفته جا به جا می کند.

,

, ,

جا به جایی یک میلیون و ۴۲۹ هزار و ۷۳۷ نفر مسافر از مسیر بندر شهید حقانی

, جا به جایی یک میلیون و ۴۲۹ هزار و ۷۳۷ نفر مسافر از مسیر بندر شهید حقانی,

به گفته مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه امسال یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر مسافر و گردشگر از بنادر شهید حقانی و هرمز جابجا شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۷۷ درصدی را نشان می‌دهد.

,

محمد حسینی ادامه داد: از این تعداد مسافر و گردشگر، یک میلیون و ۴۲۹ هزار و ۷۳۷ نفر مسافر از مسیر بندر شهید حقانی به جزایر قشم و هرمز تردد داشته اند که افزایش ۶۰ درصدی طی این مدت به ثبت رسیده است.

,
وی خاطر نشان کرد: با جابجایی ۴۳۶ هزار و ۱۶۵ نفر مسافر و گردشگر در مسیر دریایی بندر هرمز به قشم و بندر شهید حقانی، این میزان رفت و آمد نسبت به سال گذشته در همین مدت ۱۷۱ درصد افزایش را در پی داشته است.
,
علی ای حال می توان پیشرفت انقلابی را بزرگترین پایانه مسافربری دریایی کشور در اسکله شهید حقانی دید که بی شک توسعه آن به برکت انقلاب اسلامی بوده است.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه