اخبار داغ

دبیر انجمن صنفی روغن نباتی در گفت‌وگو با دانا:

مشکلی در تولید و توزیع روغن در بازار وجود ندارد/ شایعات گرانی باعث تقاضای کاذب شد/ اختصاص ارز ترجیحی به واردات دانه‌های روغنی

مشکلی در تولید و توزیع روغن در بازار وجود ندارد/ شایعات گرانی باعث تقاضای کاذب شد/ اختصاص ارز ترجیحی به واردات دانه‌های روغنی
دبیر انجمن صنفی روغن نباتی با بیان اینکه برخی شایعاتی باعث افزایش تقاضای کاذب برای روغن شده است، گفت: تولید بدون هیچ مشکلی ادامه دارد و این اطمینان را می‌دهیم که مشکلی برای تأمین و توزیع انواع روغن خوراکی نداشته و نخواهیم داشت.
[

امیرهوشنگ بی‌رشک دبیر انجمن صنفی روغن نباتی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ درباره آخرین وضعیت تولید و عرضه انواع روغن، اظهار کرد: هم اکنون در زمینه تأمین و توزیع روغن مشکل خاصی وجود ندارد و مردم با مراجعه به مراکز خرید وجود این کالای اساسی را مشاهده و امکان خرید آسان با قیمت مصوب را دارند.

وی ادامه داد: در ماه‌های اخیر به‌واسطه شایعاتی در جامعه مبنی بر تغییر قیمت و وابستگی این کالا به تخصیص ارز موجب افزایش تقاضای کاذب شده است. این تقاضای بسیار زیاد به‌واسطه چند عامل مثل حذف ارز ترجیحی و نزدیک شدن به بازار شب عید و ... سبب شد تا توزیع با کمی وقفه مواجه شود.

بی‌رشک توضیح داد: در زمینه تولید روغن هیچ مشکلی وجود ندارد و کارخانه‌ها به‌صورت مداوم روند تولید را دنبال می‌کنند. ما در مقایسه با مدت مشابه سال قبل هم در زمینه تولید و هم در زمینه توزیع با افزایش همراه بوده‌ایم. در ماه اخیر چالش کوچکی در زمینه تأمین روغن صنوف وجود داشت که مشکل نیز در حال حاضر مرتفع شده است.

دبیر انجمن صنفی روغن نباتی توضیح داد: در ماه گذشته بخشی از صنایع که از روغن نباتی برای تولید مواد غذایی استفاده می‌کنند، مثل کارخانه‌های کیک و شیرینی، چیپس و... در بازه کوتاهی با مشکل تعویق توزیع روبه‌رو شدند که با تدابیر وزارت جهاد کشاورزی و همکاری سازمان بازرگانی دولتی در مدت کوتاهی این مشکل مرتفع و در ۷۲ ساعت آینده به‌کلی مرتفع خواهد شد.

وی با اشاره به این افزایش تولید روغن در سال جاری، ادامه داد: در حال حاضر تقریباً هیچ مشکلی در زمینه تولید و توزیع در مقابل صنایع روغن کشور وجود ندارد، اما فشار ناگهانی تقاضاهای کاذب بر این نوع کالاهای اساسی ممکن است؛ حرف‌وحدیث‌ها و بحث‌هایی را به وجود آورد، ولی با پیش‌بینی‌های انجام شده و با توجه وضعیت کنونی، این مشکلات توسط مسئولان به‌سرعت مرتفع خواهد شد.

, شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,

بی‌رشک در پایان با اشاره به تخصیص ارز ترجیحی برای افزایش واردات دانه‌های روغنی گفت: این اقدامات به افزایش تولید کمک خواهد کرد و پیش‌بینی و تلاش ما برای بازاری بدون چالش در روزهای پیشرو و بازار شب عید است. این اطمینان را می‌دهیم که مشکلی برای تأمین و توزیع انواع روغن خوراکی نداشته و نخواهیم داشت.
 

,
,

محدثه قاسم زاده
انتهای پیام/
 

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه