اخبار داغ

در تداوم ارائه خدمت بی منت؛

۳۳۶۰۰ آسیب دیده در سیستان و بلوچستان امدادرسانی شدند/ از توزیع بسته معیشتی تا ارائه خدمات حمایتی و درمانی

۳۳۶۰۰ آسیب دیده در سیستان و بلوچستان امدادرسانی شدند/ از توزیع بسته معیشتی تا ارائه خدمات حمایتی و درمانی
مدیرعامل جمعیت هلال احمرسیستان و بلوچستان از امدادرسانی به ۳۳ هزار و ۶۲۶ آسیب دیده در حوادث دیماه خبر داد و گفت: در ماه گذشته ۶۲ مورد حادثه در سطح استان به جمعیت هلال احمر گزارش شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا میربهاءالدین در گفت وگو با عصرهامون با اشاره به اینکه از ابتدای دیماه تاکنون نجاتگران جمعیت هلال احمر استان به ۳۳ هزار و ۶۲۶ آسیب دیده در حوادث امدادرسانی کرده اند، بیان کرد: در ماه گذشته ۶۲ مورد حادثه در سطح استان به جمعیت هلال احمر گزارش شده که ۲۷ مورد حادثه جاده ای ، ۳۰ مورد سیل و آبگرفتگی ، چهار مورد حادثه کوهستان و یک مورد ریزش آوار بوده است.

وی افزود: این امدادرسانی ها توسط چهار هزار و ۶۰۱ نفر روز نجاتگردر قالب هزار و ۱۱۵تیم عملیاتی به همراه هفده دستگاه آمبولانس ، ۲۳ خودروی تیپ یک ،۲ و ۶۳۰ دستگاه خودروی کمک‌دار خدمات امدادرسانی جهت آسیب دیدگان انجام گرفت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ادامه داد: ۱۴هزار و ۴۸۹ نفر از افراد آسیب دیده در چادرهای هلال احمر اسکان داده شدند و ۲هزار  و۱۵۴ بسته غذایی بین آسیب دیدگان توزیع شده است.

وی با بیان اینکه در این مدت ۴۰ مورد رهاسازی توسط نجاتگران جمعیت هلال احمر استان انجام گرفته است، تصریح کرد: در دیماه امسال به ۱۴۱ آسیب دیده از حوادث آتش سوزی منازل در سطح استان اقلام زیستی و معیشتی توسط جمعیت هلال احمر استان ارائه شد.

این مسئول اظهار کرد: ندای امداد ۱۱۲ هلال احمر به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به حادثه دیدگان است و نیرو‌های امدادی جمعیت هلال احمر استان آماده امدادرسانی به هموطنان حادثه دیده می باشند.

توزیع ۱۲۰۰ سبد غذایی بین اقشار کم برخوردار شهرستان هیرمند 

وی در بخش دیگر سخنان خود از تهیه هزار و ۲۰۰ سبد غذایی به همت خیرین داوطلب گروه خیریه راهیان توحید اصفهان خبر داد و گفت: بسته های فوق شامل برنج ، روغن ، گوشت مرغ ، حبوبات ، ماکارانی ، نمک ، چای ، قند  و شکر،رب ، آبلیمو ، سس مایونز بوده است که در ۴۴ روستا بخش قورقوری و مرکزی بین هزار و ۲۰۰ خانوار کم برخوردار توزیع شد.

این مسئول اضافه کرد: با توجه به فصل سرما تعدادی لباس گرم و کفش نیز توسط خیرین تهیه شد و بین نیازمندان مناطق محروم شهرستان هیرمند توزیع شد که ارزش ریالی اقلام توزیع یک میلیارد و 800 میلیون ریال است.

بهره مندی بیش از ۲۵۰۰ نفر از خدمات حمایتی، معیشتی و درمانی

وی در ادامه به ارائه خدمات حمایتی ، معیشتی و درمانی جهت۲ هزار و۲۵۰  نفر بهره ور اشاره کرد و افزود: در دیماه امسال ۲۲ پروزه حمایتی ، معیشتی و درمانی در شهرستان های خاش ، نیمروز ، کنارک ، سیب و سوران ، سراوان ، زاهدان ، هیرمند و میرجاوه اجرا شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بیان کرد: در ماه گذشته  اقلامی از قبیل ماسک و مواد ضدعفونی ، لباس گرم ، سبد غذایی ، چراغ ، گوشت گرم ،آجیل و شیرینی در قالب پروژه های حمایتی ، معیشتی بین اقشار کم برخوردار مناطق محروم توزیع شد.

به گفته وی، در راستای کمک به سلامت اقشار ضعیف و کم برخوردار جامعه پروژه های درمانی  با حضور پزشکان و پیراپزشکان داوطلبان  جهت ویزیت رایگان در مناطق محروم اجرا و با تجویز پزشک  دارو به صورت رایگان به مراجعین تحویل داده شد.
 
اهداء ۷ سری جهیزیه به نوعروسان در نیمروز

میربهاءالدین در بخش دیگری به اهدای هفت سری جهیزیه بین نوعروسان شهرستان نیمروز اشاره کرد و گفت: در راستای حمایت از زوج های جوان و کمک به اقشار آسیب پذیر که توانایی تامین جهیزیه را ندارند، خیرین داوطلب این شهرستان  با کمک واحد داوطلبان  اقدام به تامین جهیزیه جهت هفت زوج در روستاهای فقیر لشکری ،میل نادر و ناصر آباد از توابع شهرستان نیمروز کردند که شامل فرش ، گاز ، کولر آبی ، ست ظروف ، چراغ و پتو  و به ارزش ریالی بیش از ۵۰۰ میلیون ریال بوده است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, توزیع ۱۲۰۰ سبد غذایی بین اقشار کم برخوردار شهرستان هیرمند  , توزیع ۱۲۰۰ سبد غذایی بین اقشار کم برخوردار شهرستان هیرمند  ,
,
,
,
,
,
, بهره مندی بیش از ۲۵۰۰ نفر از خدمات حمایتی، معیشتی و درمانی , بهره مندی بیش از ۲۵۰۰ نفر از خدمات حمایتی، معیشتی و درمانی ,
,
,
,
,
,
,
,
, اهداء ۷ سری جهیزیه به نوعروسان در نیمروز, اهداء ۷ سری جهیزیه به نوعروسان در نیمروز,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه