اخبار داغ

مدیر کل سازمان انتقال خون سیستان و بلوچستان:

ذخیره خونِ سیستان و بلوچستان در وضعیت قرمز قرار گرفت/ تهدید جان بیماران با کمبود خون

ذخیره خونِ سیستان و بلوچستان در وضعیت قرمز قرار گرفت/ تهدید جان بیماران با کمبود خون
خسروی با بیان اینکه ذخایر خون در استان کاهش یافته است، گفت: مردم برای اهدای خون اقدام کنند چرا که کمبود خون تهدیدی برای سلامت بیماران نیازمند است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سهیلا خسروی در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون از نواخته شدن آژیر قرمز خون در مراکز انتقال خون استان خبر داد و بیان کرد: قریب به دو هفته است که به علت تداوم شدت سرما و سیلاب های اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان با کاهش مراجعه به مراکز اهدای خون در استان مواجه هستیم.

وی افزود: این اقدام باعث شده تا هم اینک ذخایر خونی در تمام گروه های مورد نیاز در وضعیت قرمز قرار گیرد و با توجه به سرمای هوا در سایر نقاط کشور؛ میزان کمکی که قبل از این از استان های دیگر دریافت می کردیم را از دست داده و در شرایط سختی قرار داریم.

این مسئول ادامه داد: اهدا کنندگان باید برای کمک به سلامت بیماران اقدام به اهدای خون کنند.

به گفته وی، سیستان وبلوچستان استان پرمصرفِ خونی است و بیماران زیادی زندگی شان به خون های اهدایی بستگی دارد، آمار بالای بیماران تالاسمی و هموفیلی ما و آمار بالای سوانح و حوادث و سایر موارد باعث شده که مصرف خون و فرآورده‌های خونی دراین خطه بالا باشد.

مدیر کل سازمان انتقال خون استان از مردم خواستار مراجعه به مراکز اهدای خون برای کمک به بیماران و نیازمندان شد و گفت: اهدای‌خون بر سلامت فرد اهدا‌کننده نیز تأثیر بسزایی داشته و در واقع گام مهمی برای حفظ سلامتی آنها به حساب می‌آید.

خسروی اظهار کرد: توصیه می‌شود هر 6ماه یک‌بار تمام افراداین عمل انسانی را انجام دهند؛ بانوان سالانه سه بار و هر چهار ماه یک‌بار و آقایان سالانه چهار بار و هر سه ماه یک‌بار می‌توانند اهداکننده خون باشند.
 
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه